origo

Valótlanságokkal támadja az Origo a Media1-et és annak tulajdonosát

A Media1-et működtető, 2001 óta változatlan tulajdonosi hátterű vállalkozás várhatóan jogi elégtételt kér az Origo.hu és annak tulajdonosa, a Mediaworks, azaz a Fidesz-közeli médiaholding ellen.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

„Varga Zoltán vörösbáró lehet az indexes hisztériát tápláló médiaoldal mögött”

ezzel a címmel közölt valótlan tartalmú állításokat ma, pénteken a Media1.hu kapcsán az Origo, a bírósági adatok szerint a tavalyi évben a legtöbb sajtópert elvesztő magyarországi médium.

A lap többek között azt állítja, hogy a lap által „vörösbáróként” emlegetett Varga Zoltánnak, a 24.hu-t tulajdonló Central Médiacsoport tulajdonosának ráhatása van a Media1 működésére, sőt odáig mennek, hogy az oldalt működtető, 2001 óta működő Vipcast Mediának szerintük bizonyára nem is Szalay Dániel, jelen sorok szerzője a tulajdonosa, hanem  Varga.

A lap ezt azzal látja igazolva, hogy a Media1 – az Origóval és más KESMA-lapokkal szemben – nem csupán beszámolt Varga Zoltán osztalékáról, de lehetőséget is adott megszólalásra Varga Zoltán médiavállalkozónak mint ellenérdekelt félnek az idei évben megszavazott, de a koronavírus miatt a Central-tulajdonos elmondása szerint egyelőre ki nem fizetett, őt tulajdonosként megillető osztalékával kapcsolatban.

Vagyis ha jól értjük, azért vagyunk Vargáé az Origo szerint, mivel korrekt és etikus médiumként az ellenérdekelt félnek is megszólalási lehetőséget biztosítottunk. Az Origo szerint a Media1 hisztériát táplál az Index körül – ehhez képest a valóság az, hogy mindkét fél, Bodolai László (az Index.hu Zrt. elnöke) és a távozó indexesek álláspontjáról is korrekt módon hírt adunk.

A Media1 és azt működtető vállalkozás, a Vipcast Media a lehető leghatározottabban cáfolja és visszautasítja a fideszes médiaholdinghoz (KESMA) / Mediaworks tartozó Origo rágalmait és sugalmazásait, ezért amennyiben az oldal nem pontosítja valótlanságokat tartalmazó írását, azaz nem közöl helyreigazítást a megjelentekről, akkor megvizsgáljuk a lehetséges jogi elégtétel módját.

Az Origo lejárató jellegű cikkét a Media1 által végzett független újságírói munka elleni kormányközeli támadásként és ezáltal a sajtószabadság elleni kormányközelből érkező támadásként értelmezzük.

A Media1-et működtető Vipcast Media tulajdonosi háttere transzparens, az 2001. július 31., 19 évvel ezelőtti megalapítása óta változatlan.

Szalay Dániel egyébként immáron 2 éve nem tagja a 24.hu csapatának, ahonnan saját kérésére távozott.

Az Origo idei vesztett pereiről IDE kattintva tájékozódhatnak olvasóink.

Frissítés – Bekapcsolódtak más kormánylapok is a fake news terjesztésébe.

A lejáratókampány folytatódik: az Origo után nem sokkal a kormánysajtó több más lapja (pl. magyarhirlap.hu, megyei lapok online kiadásai, erdon.ro stb.) is elkezdték lehozni az Origo által közölt fakenews-t. Természetesen az Origo mellett ők is jogi eljárásra számíthatnak, amennyiben nem korrigálják a hazug állításaikat. Működésükre jellemző, hogy egyetlen médium sem kereste meg a Media1-et mint támadott felet, rágalmaikat úgy közölték portálunkról, hogy nem biztosítottak megszólalási lehetőséget.

Helyreigazítási kérelem az Origo számára

További hírek találhatók a Media1-en! RSS csatornánkra ITT lehet feliratkozni.

Facebook-oldalunk ITT található. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is. A Media1 működéséhez ITT lehet hozzájárulni.

Szóljon hozzá!