hírmanipuláció

Pikó András, a Klubrádió volt műsorvezetője, Józsefváros leendő polgármestere

Újabb hírmanipuláció a Fidesz-közeli sajtóholdingnál

A Magyar Nemzet cikket közölt a minap azzal a címmel, hogy Pikó András, Józsefváros polgármestere az apjával újíttatná fel a bérlakásokat. Az írás kapcsán azonban pillanatokon belül komoly sajtóetikai aggályok merültek fel: a lap ugyanis egyértelműen hamis információkkal vezette félre olvasóit. Ráadásul a cikk szerzője a VIII. kerület tavaly leváltott polgármesterének ügyintézője volt korábban.

A közmédia gyártóbázisa Budapesten a Kunigunda útján. Fotó: Ladányi András / Media1

Újabb hírmanipuláció a közmédiánál

Lelepleződött, hogy a közmédiához tartozó hirado.hu a napokban egy 2014-ben készült balkáni videóról állította azt, hogy az Bogdán László, Cserdi nemrég elhunyt és idén júliusban eltemetett polgármesterének temetésén készült. A közmédia nem kért elnézést a történtek miatt, sőt úgy tesz, mintha nem is történt volna semmi aggályos, amiért magyarázattal kellene szolgálnia.

Most akkor hová mennek az ívek?

Teljesen belezavarodott a HírTV és az Origo a saját hírmanipulációjába

A HírTV és az Origo napokon át igyekezett elhitetni, hogy a nemzeti konzultációs íveket a 24.hu egyik újságírójának budapesti lakására várja Hadházy Ákos, de miután a Media1 leleplezte, hogy az ívek a fideszes médiumok állításával ellentétben valójában egy fővárosi postahivatalra érkeznek, nem pedig az újságíró lakására, a HírTV és az Origo egy új, a korábbi saját állításának ellentmondó változattal hozakodott elő.

Bakos Lívia, a HírTv munkatársa, még az Echo TV weboldalán

A HírTV stábja másodjára is kivonult a 24.hu újságírónőjének magánlakása elé, be is mondták a lakcímét és csengetéssel zavarták meg a kisgyermekes család nyugalmát

Folytatja a Varga Zoltán üzletember tulajdonában lévő 24.hu újságírónőjéről, Kovács Angel Mariannáról szóló, az újságíró lakcímét is közzétevő lejáratósorozatát a fideszes médiaholding. A HírTV (Bakos Lívia közreműködésével) ma délután többfős stábjával hívatlanul újra kivonult a 24.hu újságírójának magánlakása elé, majd ott immáron csengetéssel is megzavarták a 24.hu kisgyermekes újságírónőjének és családjának nyugalmát. Felhívtuk a HírTV munkatársát, mit szólna hozzá, ha őt is a magánlakásán zargatná egy tévéstáb és bemondanák adásban a lakcímét. Egy jogász eközben azt mondja, a műsorban elhangzottak miatt az újságírónak érdemes lenne személyiségi jogi pert indítania, azt is elmondta, miért.

Szijjártó Péter miniszteri szobája

Ezúttal az RTL Klub Híradója került a kormány és az őt kiszolgáló médiumok revolvertüzébe

Az igazságügyi miniszter az Euronews nemzetközi hírcsatorna elleni lejáratással próbálkozó, de öngóllal végződő Facebook-bejegyzése után Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is manipulálva próbál lejáratni egy nem kormánypárti médiumot, méghozzá az RTL Klub Híradóját. A NER néhány sajtóterméke is becsatlakozott, fikciós elemekkel bővítve a miniszter közlését, de a történtek hatására legalább a NER-olvasók is értesülhettek egy olyan érdekes információról, amit addig igyekeztek elhallgatni előlük.

Bayer Zsolt a HírTV-ben

Rendőrségi feljelentést fontolgat Bayer Zsolt ellen a fideszes publicista által veréssel megfenyegetett Czutor Zoltán, a Belmondo zenekar tagja

A Nemzeti Együttműködés Rendszerének egyik kiszolgálómédiuma, a PestiSrácok karaktergyilkosságot indított a hétvégén több ember ellen. Ebben a kormányközeli honlap segítője az egykori kuruc.infós Varga-Bíró Tamás, aki pár éve a holokauszttagadós botrányai után még sajnálkozva megígérte, hogy egy időre elvonul a közéletből, de aztán valahogy mégis hamar rehabilitálta a PestiSrácok. Hétvégi cikke óta beszállt Bayer Zsolt Fidesz-kedvenc publicista is: nyilvánosan írásba adta, hogy azon gondolkodik, agyonveri a PestiSrácok cikkében szerepeltetett zenészt, Czutor Zoltánt. Mi történt valójában és miért fontolgat büntetőfeljelentést a Belmondo zenekar tagja?

Ács Dániel, a 444.hu újságírója, aki nem lesz a Ferencváros c. magazin főszerkesztője

Kamu sztorival lőtte a kormányközeli PestiSrácok Ács Dánielt, a 444 újságíróját

A kormányközeli revolvermédium lehozott a hétvégén egy sztorit arról, hogy Ács Dániel, a 444 újságírója számára alakították ki a Ferencváros című magazin főszerkesztői posztját, mivel így akarják „kifizetni” Baranyi Krisztináék a „propagandista” munkáját. Egy nap sem telt el, hogy kiderüljön, csak egy lejáratásról van szó.

Varga Judit igazságügyi miniszter a Sziget fesztiválon

Nem az igazat írta Varga Judit igazságügyi miniszter az Euronews hírcsatornáról

Azt állította Varga Judit, hogy az Euronews nem biztosított számára, illetve a magyar kormány számára megszólalási lehetőséget a koronavírus-törvény kapcsán, illetve nem adták le a vele felvett beszélgetést. Utánanéztünk az igazságügyi miniszter szavainak igazságtartalmának. Pillanatokon belül kiderült: a korábban már a Facebookot is cenzúrával vádoló igazságügyi miniszter nem mondott igazat.

mti, magyar távirati iroda

Az MTI ismét cenzúrázott

A Magyar Távirati Iroda nem hajlandó beszámolni arról, hogy jogerősen is elvesztette a közmédia azt a pert, amit az állami médiavállalatnál gyakorivá vált hírhamisítások miatt az MTVA székházába belépő DK-s országgyűlési képviselők indítottak a kihajításukkal összefüggésben.