fbpx

vipcast media

Az Origo elleni végrehajtási lap

Végrehajtást rendelt el a Fővárosi Törvényszék az Origo szerkesztőségében

Az ügy előzménye, hogy a Fidesz-közeli weblap súlyos hazugságokat közölt a Media1 tulajdonosáról, majd miután az Origo jogerősen elvesztette a Fővárosi Ítélőtáblán az emiatt indított pert, a lap nem tett eleget a bírósági ítéletnek. A végrehajtó akár karhatalmi erővel, rendőrség közreműködésével is rákényszerítheti az Origót a végre nem hajtott bírósági ítélet végrehajtására. A lap egyébként nem tanult vesztes peréből: pénteken Návai Anikó plágiumbotránya kapcsán a korábbi rágalmait megismételte, sőt még rá is tett egy lapáttal.

Origo.hu plakát

A Media1 végrehajtási eljárást indított az Origo ellen

A végrehajtási eljárás oka, hogy a kormánypárti internetes sajtótermék, az Origo nem hajlandó eleget tenni a Fővárosi Ítélőtábla azon jogerős, negyedévvel ezelőtti ítéletének, mely helyreigazítás közlésére kötelezte, amiért álhírt közölt a Media1 tulajdonosi hátteréről.

Origo

A HírTV után az Origo is sajtópert vesztett a Fővárosi Ítélőtáblán – íme az ítélet

A Fővárosi Ítélőtábla, megváltoztatva a Fővárosi Törvényszék korábbi elsőfokú hibás ítéletét, helyreigazításra és a teljes perköltség megfizetésére kötelezte a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) internetes lapját, az Origót, amiért még tavaly szeptemberben valótlanul Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosának érdekeltségeként írt lapunkról, a Media1-ről.

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Jogerősen pert nyert a HírTV ellen a Fővárosi Ítélőtáblán a Media1 – közöljük a másodfokon eljáró bíróság teljes ítéletét

A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete több százezer forintnyi perköltség és illeték megfizetésére is kötelezte a kormánypárti kötődésű KESMA híroldalát, valamint a hirtv.hu nyitóoldalán, önálló hírként és a megjelent valótlan tartalmú írás mellett is közölni kell, hogy amit a Media1.hu tulajdonosi hátterével kapcsolatban állított a HírTV oldala, az nem felelt meg a valóságnak.

PestiSrácok

Helyreigazította a PestiSrácok az Origótól átvett hazugságot

150 nappal a valótlanságok megjelenése után, és több szempontból eltérve attól a formától, ahogyan azt a sajtótörvény előírta volna számukra, de végső soron mégiscsak elismerték a PestiSrácok szerkesztői, hogy a Media1-et érintő tavalyi írásukban megjelentek valótlanok voltak.

Mediaworks

Megint pert nyert egy origós hazugság kapcsán a Media1 a Fidesz-közeli médiaholding, a Mediaworks ellen

Másodfokon, immáron jogerősen is azt állapította meg a bíróság, hogy a kormányközeli Mediaworkshöz tartozó Szoljon.hu hazugságokat közölt a Media1 tulajdonosi hátterével és működésével kapcsolatban, amikor a szolnoki megyei lap szóról szóra megjelentette az Origo a témáról néhány perccel korábban publikált valótlan tartalmú írását. Ez már a Fidesz-közeli sajtóholding második jogerősen elvesztett pere az Origo által leközölt valótlanság kapcsán.

Mediaworks - Content first felirat

Jogerősen is pert nyert a Media1 a Fidesz-közeli médiaholding ellen

A Szegedi Ítélőtábla által jogerősen most lezárt pert a Media1.hu-t működtető Vipcast Media és Szalay Dániel, a lap tulajdonosa és főszerkesztője indította a Mediaworks ellen a baon.hu-n megjelent, a Media1 működéséről és tulajdonosi hátteréről szóló, az Origótól átmásolt valótlan tartalmú cikk közlése miatt.

két kutya

2 év, 17,5 millió: ma két éve indult el a Media1

Éppen két évvel ezelőtt, ezen a napon indult el híroldalunk. A tavalyi születésnaphoz hasonlóan idén is meglepetéssel készülünk. Tavaly a meglepetésünk hallhatóvá vált, idén kézbe vehető lesz.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások