A Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. bejárata

Az Index után a 24.hu kiadójánál is elromlott a hangulat

A Media1 információi szerint a 24.hu-t működtető Central Médiacsoportnál komoly elégedetlenséget váltott ki, hogy a tulajdonos jelentős osztalék kivonásáról határozott, miközben a munkavállalók fizetését jelentősen csökkentették a koronavírusra hivatkozva.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Media1 több forrása szerint komoly belső elégedetlenséget váltott ki a sok más mellett a 24.hu hírportált, a Startlapot, a Story magazint, az NLC-t, a Nők Lapját és több más médiumot megjelentető Central Médiacsoportnál, amikor a vállalat munkatársai szembesültek vele, hogy Varga Zoltán, a Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. tulajdonosa jelentős összegű osztalék kifizetéséről határozott a tavalyi üzleti évben elért profit terhére.

Mint arról ma a kormánypárti Magyar Nemzet a Media1 által néhány napja már megírt pénzügyi beszámolóban szereplő adatokon túlmenően beszámolt, Varga Zoltán, a Central tulajdonosa 1,15 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2019-es üzleti év adózott eredménnyel kiegészített szabad eredménytartaléka terhére, míg a Central Médiacsoportba beolvadó Central Digitális Média Kft.-ből további 390 millió forint osztalék kifizetéséről határozott a tulajdonos, aki így összesen 1,54 milliárd forinthoz jut hozzá.

Varga Zoltán, a Central Médiacsoport elnöke és tulajdonosa, a vállalat vezérigazgatója
Varga Zoltán, a Central Médiacsoport elnök-vezérigazgatója és többségi tulajdonosa. Fotó: Central PR / Media1-archív

Az osztalékra vonatkozó összegek napvilágra kerülése azért okozott feszültséget a vállalat munkatársainak körében, mert ahogyan arról a Media1 még március 25-én beszámolt, a vállalat a koronavírus világjárvány kitörésekor azonnali, de átmenetinek ígért költségcsökkentési programot indított, és ennek része az is, hogy átmenetileg leszorították a dolgozók bérét, akiknek a hivatalos kommunikáció szerint most kevesebb órát kell dolgozniuk.

Őszig is maradhat a csökkentett bér a Centralnál

Növeli a feszültségeket, hogy a Media1-et megkereső centrálosok elmondása szerint a bércsökkentést előreláthatólag szeptemberig is érvényben hagynák. Úgy tudni, hozzávetőlegesen 20 százalékkal kevesebb bérből kell fenntartaniuk magukat és családjukat a centrálosoknak, ami egynémely munkavállalónál már egzisztenciális problémákat is okoz.

Információink szerint a dolgozók most különböző kommunikációs felületeken fejezik ki elégedetlenségüket.

A Media1 úgy tudja, hogy többen a felmondásukat is fontolóra vették, mert annyira megalázónak érzik a helyzetet, pláne mivel a bércsökkentés mellett a valóságban sokak számára még nőtt is az elvégzendő munkák mennyisége. A 24.hu esetében például a koronavírus plusz feladatokat rótt a szerkesztőség egyes tagjaira. Nincsenek azonban könnyű helyzetben a centrálos újságírók, hiszen jelenleg a magyar médiapiacon egy nem kormányt szolgáló újságírónak rossz esélye van az elhelyezkedésre, ráadásul, a legnagyobb versenytársnál, az Indexnél is komoly gondok vannak éppen. Az Index belső ügyeiről épp a centrálos 24.hu robbantott ki botrányt a hétvégén. Még az is felmerült, hogy az Index akár meg is szűnhet.

A Media1 több centrálos dolgozóval is beszélt, akik úgy fogalmaztak, hogy úgy érzik, a vállalat kihasználja kiszolgáltatott helyzetüket, vagyis azt, hogy nem nagyon van hová átmenniük. Sok újságíró ráadásul külső cégeken keresztül számláz a Central Médiacsoportnak, akik ezáltal még inkább kiszolgáltatott helyzetben vannak.

A Media1 szerette volna megismerni a Magyar Nemzet cikkéről és a cégben kialakult belső feszültségekről a Central álláspontját is: többször is próbáltuk keresni az ügyben Buzder-Lantos Gábort, a Central Médiacsoport kommunikációs igazgatóját, de egyelőre nem fogadta hívásainkat. Később, ha a cég reagálna a megkeresésünkre, úgy természetesen beszámolunk még az ügy fejleményeiről.

Frissítés 2020.07.02. 18:38

Varga Zoltán cáfol: nem vette fel az osztalékot

Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója a Media1-el közölte, hogy a 2019. évi eredményből ugyan valóban megszavaztak osztalékot, de az ténylegesen kifizetve nem lett, a határozatot nem hajtották végre a társaság likviditásának megőrzése érdekében. A tulajdonos teljes nyilatkozata az alábbi linkre kattintva érhető el teljes egészében.

Jelentősen csökkenő árbevétel mellett nőtt nagyot a profit 2019-ben

Ahogy arról a Media1 már napokkal ezelőtt beszámolt, a Central Médiacsoport pénzügyi beszámolója szerint a Varga Zoltán többségi tulajdonában lévő médiavállalat árbevétele a 2018-as 12,28 milliárd forintról 11,32 milliárd forintra esett 2019-ben, pedig az árbevételt feltételezhetően már növelte a Dancsó Péter nevével is fémjelzett Special Effects Media eladásából származó egyszeri tétel is.

A Central Médiacsoport a körülbelül 1 milliárd forintos árbevétel-csökkenés ellenére tavaly a 2018-ban még 535 millió forint összegű adózott eredményét meg tudta duplázni: 1,13 milliárd forinttal zárták 2019-et adózás után. A tavalyig még az online termékeket (24.hu, nlc.hu, startlap.hu stb.) magába foglaló Central Digitális Média Kft. árbevétele lényegében stagnált: 4,07 milliárdról 4,14 milliárd forintra változott. (A Central Digitális Média Kft. időközben beolvadt a Central Médiacsoportba, de a pénzügyi jelentés számait ez még nem érintette, mivel még különálló jelentéseket adtak le.) A Central Digitális Média Kft. esetében az adózás utáni eredmény szintén növekedett, méghozzá 106-ról 366 millióra. Vagyis a profit megtriplázódott.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en.

Borító: A Central Médiacsoport bejárata a Montevideo utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András / Media1 (archív)

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!