Egyre több az álhír című riport az M1 csatornán

Helyreigazítási kérelem az Origo részére

Tájékoztatjuk olvasóinkat és az érdeklődőket, hogy az alábbi helyreigazítási kérelemmel fordult a Media1.hu-t működtető Vipcast Media Gábor Lászlóhoz, az Origo főszerkesztőjéhez, illetve az origo.hu kiadójához.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Gábor László Főszerkesztő részére

Origo szerkesztősége

(…)

Tárgy: helyreigazítási kérelem

Tisztelt Főszerkesztő Úr!

Tisztelt Origo Szerkesztőség!

Alulírott Szalay Dániel (személyes adatok), mint a Media1 (elérhetőség: www.media1.hu) portál főszerkesztője, és a Media1-et tulajdonló Vipcast Media Bt. (cégadatok) ügyvezetője az alábbi sajtó-helyreigazítási kérelemmel fordulok Önhöz a sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló 2010. évi CIV. törvény 12. § (1) bekezdése alapján

Az Origo.hu internetes oldaluk 2020.07.31-én, 12:42-kor „Varga Zoltán vörösbáró lehet az indexes hisztériát tápláló médiaoldal mögött” címmel közölt írása (link: https://www.origo.hu/itthon/20200729-media-1-varga-zoltan-all-mogotte.html) több jogsértő, valótlan állítást és sugalmazást tartalmaz.

Valótlan állítások:

1. A cikk címe:

Valótlan állítás: “Varga Zoltán vörösbáró lehet az indexes hisztériát tápláló médiaoldal mögött”

A valóság ezzel szemben az, hogy Varga Zoltánnak nincs köze a Media1 híroldalhoz és annak kiadójához, a Vipcast Media Bt.-hez. A Vipcast Media Bt. megalakulása, 2001. óta változatlan tulajdonosi háttérrel rendelkezik, abban Varga Zoltán nem rendelkezik tulajdonrésszel, a cégnek nem tagja, annak ügyvezetésében nem vesz részt, működésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatással nem bír. Varga Zoltánnak a Media1 működésére, tartalmára, szerkesztésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatása nincs.

2. A leadben:

Valótlan állítás: “Megnéztük, ki állhat valójában a lap mögött. Nem meglepő: maga Varga Zoltán.”

A valóság ezzel szemben az, hogy Varga Zoltánnak nincs köze a Media1 híroldalhoz és annak kiadójához, a Vipcast Media Bt.-hez. A Vipcast Media Bt. megalakulása, 2001. óta változatlan tulajdonosi háttérrel rendelkezik, abban Varga Zoltán nem rendelkezik tulajdonrésszel, a cégnek nem tagja, annak ügyvezetésében nem vesz részt, működésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatással nem bír. Varga Zoltánnak a Media1 működésére, tartalmára, szerkesztésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatása nincs.

3. Az alcímben:

Valótlan állítás: „Varga Zoltán mozgathatja a szálakat a Média1 körül”

A valóság ezzel szemben az, hogy Varga Zoltánnak nincs köze a Media1 híroldalhoz és annak tulajdonosához, a Vipcast Media Bt.-hez. A Vipcast Media Bt. megalakulása, 2001. óta változatlan tulajdonosi háttérrel rendelkezik, abban Varga Zoltán nem rendelkezik tulajdonrésszel, a cégnek nem tagja, annak ügyvezetésében nem vesz részt, működésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatással nem bír. Varga Zoltánnak a Media1 működésére, tartalmára, szerkesztésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatása nincs.

4. A cikkben:

Valótlan állítás: „Miután kiderült, hogy Varga a veszélyhelyzet alatt visszatetsző módon kivett másfél milliárd forintnyi osztalékot a cégéből, a Media1-en elkezdték mentegetni az üzletembert, azt állítva, hogy nem is vette ki az osztalékot a cégéből, csak úgy látszik.”

A valóság ezzel szemben az, hogy a Media1 cikket közölt arról, hogy az osztalékról szóló információk miatt sok munkatárs hangulata elromlott, a Media1 az üzletembert nem mentegette, sőt, írásában felhívta a figyelmet arra, hogy a fenti lépés hátrányosan érintette a cég alkalmazottait (https://media1.hu/2020/06/24/az-index-utan-a-24-hu-kiadojanal-is-elromlott-a-hangulat/). A Media1 később, a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményének megfelelően közölte a Varga Zoltántól származó, az osztalék felvételének cáfolatát tartalmazó nyilatkozatot (https://media1.hu/2020/07/02/nem-vette-fel-az-osztalekot-varga-zoltan-a-central-mediacsoport-tulajdonosa/).

5. A cikkben:

Valótlan állítás: „Szalay csak formálisan tulajdonolja a lapot, valójában a legfontosabb döntésekben Varga Zoltán mondja ki a végső szót.”

A valóság ezzel szemben az, hogy Varga Zoltánnak nincs köze a Media1 hírsite-hoz és annak tulajdonosához, a Vipcast Media Bt.-hez. A Vipcast Media Bt. megalakulása, 2001. óta változatlan tulajdonosi háttérrel rendelkezik, abban Varga Zoltán nem rendelkezik tulajdonrésszel, a cégnek nem tagja, annak ügyvezetésében nem vesz részt, működésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatással nem bír. Szalay Dániel mind a cégjegyzék adatai szerint, mind ténylegesen a Media1-et tulajdonló Vipcast Media Bt. egyedüli vezető tisztségviselője és beltagja. A Media1-el kapcsolatos döntésekben a laptulajdonos gazdasági társaság és a lap főszerkesztője mondja ki a végső szót, a Media1-el kapcsolatos semmilyen döntést nem Varga Zoltán hoz meg.

A fentiekre tekintettel a sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló 2010. évi CIV. törvényben foglalt rendelkezések alapján felszólítom, hogy jelen levél kézhezvételét követő öt napon belül a közlemény sérelmezett részéhez hasonló módon és terjedelemben az alábbi helyreigazító közleményt közölje a www.origo.hu weboldalon:

Helyreigazítás

Valótlanul állítottuk a 2020.07.31-én “Varga Zoltán vörösbáró lehet az indexes hisztériát tápláló médiaoldal mögött” címmel, a www.origo.hu oldalon megjelent cikkünkben, hogy “Varga Zoltán vörösbáró lehet az indexes hisztériát tápláló médiaoldal mögött”.

A valóság ezzel szemben az, hogy Varga Zoltánnak nincs köze a Media1 híroldalhoz és annak kiadójához, a Vipcast Media Bt.-hez. A Vipcast Media Bt. megalakulása, 2001. óta változatlan tulajdonosi háttérrel rendelkezik, abban Varga Zoltán nem rendelkezik tulajdonrésszel, a cégnek nem tagja, annak ügyvezetésében nem vesz részt, működésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatással nem bír. Varga Zoltánnak a Media1 működésére, tartalmára, szerkesztésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatása nincs.

Valótlanul állítottuk továbbá, hogy “Megnéztük, ki állhat valójában a lap mögött. Nem meglepő: maga Varga Zoltán.”

A valóság ezzel szemben az, hogy Varga Zoltánnak nincs köze a Media1 híroldalhoz és annak kiadójához, a Vipcast Media Bt.-hez. A Vipcast Media Bt. megalakulása, 2001. óta változatlan tulajdonosi háttérrel rendelkezik, abban Varga Zoltán nem rendelkezik tulajdonrésszel, a cégnek nem tagja, annak ügyvezetésében nem vesz részt, működésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatással nem bír. Varga Zoltánnak a Media1 működésére, tartalmára, szerkesztésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatása nincs.

Valótlanul állítottuk továbbá, hogy „Varga Zoltán mozgathatja a szálakat a Média1 körül”.

A valóság ezzel szemben az, hogy Varga Zoltánnak nincs köze a Media1 híroldalhoz és annak tulajdonosához, a Vipcast Media Bt.-hez. A Vipcast Media Bt. megalakulása, 2001. óta változatlan tulajdonosi háttérrel rendelkezik, abban Varga Zoltán nem rendelkezik tulajdonrésszel, a cégnek nem tagja, annak ügyvezetésében nem vesz részt, működésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatással nem bír. Varga Zoltánnak a Media1 működésére, tartalmára, szerkesztésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatása nincs.

Valótlanul állítottuk továbbá, hogy „Miután kiderült, hogy Varga a veszélyhelyzet alatt visszatetsző módon kivett másfél milliárd forintnyi osztalékot a cégéből, a Media1-en elkezdték mentegetni az üzletembert, azt állítva, hogy nem is vette ki az osztalékot a cégéből, csak úgy látszik.”

A valóság ezzel szemben az, hogy a Media1 cikket közölt arról, hogy az osztalékról szóló információk miatt sok munkatárs hangulata elromlott, a Media1 az üzletembert nem mentegette, sőt, írásában felhívta a figyelmet arra, hogy a fenti lépés hátrányosan érintette a cég alkalmazottait (https://media1.hu/2020/06/24/az-index-utan-a-24-hu-kiadojanal-is-elromlott-a-hangulat/). A Media1 később, a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményének megfelelően közölte a Varga Zoltántól származó, az osztalék felvételének cáfolatát tartalmazó nyilatkozatát (https://media1.hu/2020/07/02/nem-vette-fel-az-osztalekot-varga-zoltan-a-central-mediacsoport-tulajdonosa/).

Valótlanul állítottuk továbbá, hogy „Szalay csak formálisan tulajdonolja a lapot, valójában a legfontosabb döntésekben Varga Zoltán mondja ki a végső szót.”

A valóság ezzel szemben az, hogy Varga Zoltánnak nincs köze a Media1 hírsite-hoz és annak tulajdonosához, a Vipcast Media Bt.-hez. A Vipcast Media Bt. megalakulása, 2001. óta változatlan tulajdonosi háttérrel rendelkezik, abban Varga Zoltán nem rendelkezik tulajdonrésszel, a cégnek nem tagja, annak ügyvezetésében nem vesz részt, működésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatással nem bír. Szalay Dániel mind a cégjegyzék adatai szerint, mind ténylegesen a Media1-et tulajdonló Vipcast Media Bt. egyedüli vezető tisztségviselője és beltagja. A Media1-el kapcsolatos döntésekben a laptulajdonos gazdasági társaság és a lap főszerkesztője mondja ki a végső szót, a Media1-el kapcsolatos semmilyen döntést nem Varga Zoltán hoz meg.

Kérem, hogy a fentiek tudomásulvételét követően a cikkben közölt, valótlan állítások, kijelentések helyreigazításával összefüggésben haladéktalanul intézkedni szíveskedjen.

Kérem Főszerkesztő Urat, hogy tájékoztasson a helyreigazítás megjelenésének időpontjáról.

Budapest, 2020. augusztus 5.

Olvasóink az ügy előzményeiről, részleteiről ITT tájékozódhatnak. Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy hasonló tartalmú helyreigazítási kérelemmel fordulunk több más, a Media1-ről az elmúlt napokban álhíreket közlő médiumhoz is.

További hírek találhatók a Media1-en! RSS csatornánkra feliratkozva azonnal értesülhet friss tartalmainkról. Követhet bennünket a Facebookon is. Amennyiben hozzájárulna a Media1 működési költségeihez, azt ITT teheti meg.

Borító:  Egyre több az álhír címmel közölt riport a köztelevízióban. A kép illusztráció.
Szóljon hozzá!