Sajtó

A Magyar Narancs 2020. október 15-i lapszáma

Szétcenzúrázott cikket közölt a Magyar Narancs

Rendhagyó módon a Magyar Narancs legfrissebb lapszámában közölt egyik oknyomozó cikk egy ponton megszakad. Ennek oka egy korlátozó bírósági végzés, amellyel a cikkben érintettek előre meg tudták akadályozni, hogy az újság a teljes cikkét közölhesse. Egy olyan közpénzekben is részesedő magyar cég érte el ezt, mely korábban sikerrel lépett fel a Forbes című üzleti lappal szemben is, és ami miatt félő, hogy Magyarországon végképp ellehetetlenül a tényfeltáró újságírás.

Milkovics Pál, a Schwartz Capital Group, illetve ezen keresztül a Pesti Hírlap tulajdonosa

A 168 Óra hetilapot átvevő Milkovics Pál még nem biztos lapja 2022-es létében

A 168 Óra hetilapot a Köves Slomó vezette EMIH-től átvevő Milkovics Pál szerint ennek ellenére nem érdemes konteókat gyártani, mivel ő megmenteni akarja az újságot, és ha a lap mégis megszűnne, az csak azért alakul így, mert valamit elbaltázott, tehát nem sikerült, amit elkezdett. Szóba került a Nyamm TV, ami állítólag most már tényleg hamarosan érkezik a magyar piacra, a Pesti Hírlap, ami hamarosan újra napilap lesz, és persze Rózsa Péter 168 Óra-főszerkesztő elbocsátása is.

Heinrich Pecina, a Népszabadságot bezáró osztrák VCP volt vezetője

Enyhítették a Népszabadság hóhérjára banki csalás miatt kiszabott büntetést Ausztriában

Henrich Pecinát 2017-ben már elítélték, amiért fiktív számlákkal járult hozzá egy karintiai bank kiürítéséhez. Most másodjára is elítélték, de a három éve kiszabott felfüggesztett börtönbüntetését és pénzbírságot enyhítették. Az ő közvetítésével kerültek a megyei lapok kormányközelbe és ő zárta be a Népszabadságot pár nappal azelőtt, hogy az Mészáros Lőrinchez, Orbán Viktor közeli barátjához került.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kormányinfó sajtótájékoztatón a Miniszterelnöki Kabinetiroda sajtótermében 2020. október 8-án.

Büntetőfeljelentéssel rémisztgeti az Orbán-kormány minisztere a Meseország mindenkié című könyvet bevezető óvodák fenntartóit

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter büntetőjogi eszközök bevetését helyezte kilátásba annak érdekében, hogy ne juthasson el a napok óta kormányzati offenzívába került mesekönyv a gyerekekhez. Eközben már a Time című lap is foglalkozott a sikerlisták élére került kötettel, melyet az LMBTQ-jogokért való harc szimbólumaként emleget.

Pikó András, a Klubrádió volt műsorvezetője, Józsefváros leendő polgármestere

Újabb hírmanipuláció a Fidesz-közeli sajtóholdingnál

A Magyar Nemzet cikket közölt a minap azzal a címmel, hogy Pikó András, Józsefváros polgármestere az apjával újíttatná fel a bérlakásokat. Az írás kapcsán azonban pillanatokon belül komoly sajtóetikai aggályok merültek fel: a lap ugyanis egyértelműen hamis információkkal vezette félre olvasóit. Ráadásul a cikk szerzője a VIII. kerület tavaly leváltott polgármesterének ügyintézője volt korábban.

Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország leendő ügyvezetője

RAS-vezér: Több közéleti téma lesz a Blikkben

Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója a Media1 műsorának adott interjúban elmondta, hogy több közéleti vonatkozású témát tervez a Blikk a következő időszakban, de szóba került a koronavírus sajtóra gyakorolt hatása, és az is, hogy folyamatosan növekszik a politikai nyomás a magyar médián. A Magyar Lapkiadók Egyesülete elnökeként is ismert médiamenedzser szerint fokozódó verseny várható az egyes online médiapiaci szereplők között a következő időszakban, és ebből a blikk.hu sem szeretne kimaradni.