fbpx

Sajtó

bíróság, igazságszolgáltatás, bíró

Köteles finanszírozni az állam az állami hírügynökséget a szlovén legfelsőbb bíróság szerint

A szlovén legfelsőbb bíróság felfüggesztette hétfőn a közigazgatási bíróság azon döntését, amely helyt adott a szlovén állami hírügynökség (STA) kérelmének, hogy helyezze hatályon kívül az STA finanszírozására vonatkozó kormányrendeletet, ugyanakkor kijelentette: az államnak kötelessége – az állami hírügynökség üzleti tervével összhangban – finanszírozni az STA-t 2021-ben.

Hargitai Miklós, a Népszabadság egyik volt szerkesztője, Michael Ringier, a Ringier elnöke

Vitatja a Népszabadság egyik volt szerkesztője a Ringier elnökének szavait a napilap bezárása kapcsán

Hargitai Miklós, a Népszabadság egyik volt szerkesztője, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége volt elnöke a Media1-nek reagált arra az interjúra, ami Michael Ringierrel, a svájci Ringier médiakonszern elnökével jelent meg a Forbes online kiadásában, és amelyben Európa egyik legbefolyásosabb médiavezetője azt állította, hogy hihetőnek tartja, hogy a Népszabadság későbbi tulajdonosa, a Mediaworks, mely nem sokkal később került Mészáros Lőrinchez, üzleti alapon zárta be a napilapot.

A Népszabadság utolsó száma

A Népszabadságot a Mediaworks előtt tulajdonló Ringier elnöke szerint hihető, hogy a lapot üzleti alapon zárta be a Mediaworks

Interjút adott Michael Ringier, az egykoron, még a Mediaworks előtt a Népszabadságot is tulajdonló svájci Ringier médiakonszern elnöke az Axel Springerrel nemrég megkötött üzletről, a magyar médiapiacról, magyarországi terveikről, állami hirdetésekről, a Mediaworksnek átengedett, később pedig megszüntetett Népszabadságról. A befolyásos médiavezető azt nyilatkozta, politikai realitás volt, hogy átengedték a Népszabadságot a Mediaworksnek, és hihetőnek tartja Henrich Pecina állítását, hogy a Mediaworks üzleti alapon hozta meg nem sokkal később a lap bezárásával kapcsolatos döntését.

„A nevünk ugyan változhat, de minden más marad” (x)

Július végi bejelentésében az egyik legnagyobb hazai médiavállalat, a Ringier Axel Springer két anyacége közzétette döntését: a korábban 50 százalékos részesedésű svájci Ringier Csoport megvásárolja a német Axel Springer fennmaradó 50 százaléknyi részvényét és ezzel hamarosan kizárólagos tulajdonosa lesz annak a kiterjedt hazai médiaportfóliónak, amely a Blikk, a Kiskegyed és a GLAMOUR magazin, az EgészségKalauz.hu és a Noizz.hu mellett számos gasztro, ismeretterjesztő, autós, rejtvény- és tv műsorújságot, illetve bookazine-t tartalmaz. A Ringier közel három évtizede van jelen Magyarországon és a nemrég bejelentett tranzakció kapcsán is hangsúlyozta elkötelezettségét a kelet-európai, azon belül a magyar piac iránt.

A 168 Óra hetilap három száma.

Késve érkezik a héten a 168 Óra – íme a magyarázat

A héten az újságosok egy része a megszokotthoz képest mintegy 24 órával később fogja megkapni a 168 Óra című hetilapot, így a vásárlók is csak késve jutnak az újsághoz. A Media1 megtudta, mi okozta a problémát.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */