Sajtó

HVG címlap a Mahir hirdetőoszlopain néhány héttel ezelőtt. Hamarosan lehet, hogy már nem lehet ilyen, pedig 40 éven át hirdettek így. Fotó: Ladányi András / Media1

Pert nyert a HVG a Mahir Cityposter ellen

Az ítélet szerint a reklámcég jogszerűtlenül, így érvénytelenül mondta fel a hetilap hirdetési szerződését, ami miatt egy ideje nem tudja magát a közterületi hirdetőoszlopokon hirdetni a HVG, ahogyan azt tette 40 éven át.

Tesztklub, a Ringier Axel Springer Magyarország új digitális terméke

A Blikk kiadója új terméket indít; Veszélyben a médiatudatosság képzés – ez történt a Media1 adásában

Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezetője a Media1 műsorának adta idei első interjúját és jelentette be egy új online médiatermék, a Tesztklub elindítását. Médiatanár szakos végzősökkel pedig arról beszélgettünk, milyen következményekkel járhat, ha megszűnik a médiaismeret tantárgy oktatása a középiskolákban.

ripost

Pert vesztett a Ripost

Helyreigazításra kötelezte szerdai első fokú ítéletében a Fővárosi Törvényszék a Gréczy Zsoltról, a DK politikusáról írt, állítólagos zaklatásról szóló cikkel összefüggésben a sajtóterméket.

Pesti Hírlap 0. szám

Jön a Pesti Hírlap, most már tényleg

Elhárultak a Pesti Hírlap rendszeressé válása elöli akadályok. Jövő héten csütörtökön utcára kerül a lap, és onnantól fogva rendszeresen így is lesz.

A 168 Óra eltávolított cikkének tárolt változata

A 168 Óra főszerkesztője a távozókat, ők a főszerkesztőt bírálják

A 168 Óra főszerkesztője által eltávolíttatott – a miskolci kórházban történt meddővé tételről szóló – cikket író Kun J. Viktória volt külsős munkatárs a Media1-nek élesen bírálta a Magyar Nemzetben szerinte az újságírót és a lapot lejárató Rózsa Péter főszerkesztőt. Az ugyancsak távozó Ágoston Zoltán online rovatvezető a Facebookon bírálta Rózsa Pétert, aki előzőleg önkényeskedő újságírót emlegetett a kormánypárti napilapban.

A BEST Magazin idei első címlapjának egy részlete Fodor Zsókával, egy fiktív családon belüli erőszak áldozataként

Új főszerkesztő-helyettes a Best magazinnál

Nem csak a főszerkesztő személye változott januártól a Central Médiacsoport magazinjánál, ahol egyébként épp a családon belüli erőszak ellen kampányolnak ismert médiaszemélyiségek segítségével.

Orbán Viktor tegnapi sajtótájékoztatója. Fotó: kormany.hu

A Miniszterelnökséget hiába kérdezték, de egy újságíró kiszámolta, mennyibe kerülhetett az áldott, békés karácsony

Közel félmilliárd forintba kerülhetett az adófizetőknek, hogy Orbán Viktor kormánya sajtóhirdetésekben kívánt nekik áldott, békés karácsonyt, és ebben a kalkulációban a tévés hirdetések még nem, illetve csupán a három országos napilapban megjelent sajtóhirdetések vannak benne. A hirdetések egy része egyébként késve, karácsony után jelent meg.

Daphne Caruana Galizia, a meggyilkolt máltai újságírónő. részlet a Guardian riportjából

Belebukott a máltai rendőrfőnök az újságíró-gyilkosságba

Távozik a máltai rendőrfőnök, akit a civil társadalom és a család azzal vádolt, hogy akadályozta a Daphne Caruana Galizia oknyomozó újságíró ellen 2017-ben elkövetett gyilkosság felderítését, valamint még az újságíró halála előtt nem tett meg mindent Galizia védelmében.

Anadolu hírügynökség

Vádat emeltek a török állami hírügynökség munkatársai ellen Egyiptomban

Álhírterjesztéssel vádolják őket. Az újságírók bebörtönzésében élen járó országok toplistáján 2. helyen végző Törökország és a 3. helyen végző Egyiptom eközben azon vitatkozik, melyik ország kevésbé tisztelője a sajtó szabadságának. A letartóztatottak közül egyébként egy fő mostanra hazatért Törökországba.