Sajtó

újságos, újságok, magazinok

A hazai sajtópiac reklámbevételeinek több mint tizede landol nem mért lapoknál

Egy friss, a MATESZ, a Kantar és a NOK által készített, szerdán nyilvánosságra hozott magyarországi elemzés szerint a mérés által hitelesített nyomtatott médiatermékek ugyanakkor stabilan számíthatnak a print piaci költések nagy részére. Kiderült az is, hogy mely tematikák vonzzák be leginkább a hirdetőket.

Heti Válasz

A Heti Válasz bezárásának körülményeiről ír a Válasz Online

Érdekes részleteket közölt egy volt munkatárs a Heti Válasz egy évvel ezelőtti megszűnéséről, az ismeretlenségből érkező Kovács Ildikóról, vagy például arról, hogy lett volna egy befektető, aki megvette volna az újságot, csak épp Nyergesék senkinek sem akarták odaadni. Szó esik a csődeljárásról is, ami egyes vélemények szerint lehet, hogy eleinte nem is volt indokolt.

Mediaworks

Megvizsgáltatta az Európai Bizottság a Fidesz-közeli KESMA létrejöttét

Tovább romlott a médiaszabadság helyzete Magyarországon, a fideszes médiagólem létrejöttének körülményei például kifejezetten veszélyesek a sajtó szabadságára nézve, áll a jelentésben, amit a firenzei Médiapluralizmus és Médiaszabadság Központ készített az Európai Bizottság számára.

Nagy Blanka, a középiskolás diáklány az ATV-ben

Fordulat a bíróságon Nagy Blanka sajtóperében

Bár a Ripost állításait átvevő Lokál és Origónak helyreigazítást kellett közölnie, és a Ripostnak is meg kell ezt tennie, a bíróság a Ripost esetében megengedőbb ítéletet hozott a középiskolás diáklányról, Nagy Blankáról megjelentek ügyében.

csata, állatok

Így halad a magyar médiapiac három világrendjének ütközete

Sok érdekes statisztikával érkezett meg szerdán a Whitereport a magyar médiapiacra vonatkozó legújabb kimutatása, melyből tényszerűen kiderül, hogyan áll a kormányközeli, illetve állami, valamint a piaci alapú és a globális hátterű médiapiaci cégek küzdelme, milyen volt a 2018-as év, és milyen kilátások várnak a szektorra.