fbpx

Sajtó

Polyák Gábor a „Newsreel, hogyan tanítsuk a jövő újságíróit?" című konferencián Pécsen 2019. november 6-án.

Visszatér Polyák Gábor, az egyesült ellenzék médiapolitikai kabinetjének vezetője a Mérték Médiaelemző Műhelyhez

Polyák Gábor a Media1 kérdésére azt mondta, Fidesz újabb kétharmada mellett semmi esélyét nem látja annak, hogy megvalósuljon bármi is az ellenzék médiával kapcsolatos javaslataiból, vagy akár csak napirendre tűzzön ezekből bármit is az Országgyűlés. Polyák abban sem biztos, hogy a kormány nem vonja esetleg alapítványi konstrukció alá az ELTE-t is, ahol médiával kapcsolatos tárgyakat tanít, ha viszont ez bekövetkezik, nem kizárt, hogy távozik Magyarországról – ma azonban még azt reméli, hogy erre nem lesz szükség.

Radio Dikh és rtl.hu plakátok egy közterületi plakáthelyen Budapesten

Csökkent a magyar reklámpiac, elvitte az infláció a 2021-es bevételnövekedést, borúsak a kilátások a reklámbevételekből élő médiumok számára

Borús adatok érkeztek a Magyar Reklámszövetségtől a Media1-hez a média- és kommunikációs piac 2021-es bevételei kapcsán. A médiatorta adatok alapján hiába nőtt abszolút értéken a magyar reklámpiac, mivel a növekedést valójában elvitte a megemelkedett infláció, így reálértéken csökkenés figyelhető meg. Az is látszik, hogy a nagy külföldi internetes óriások, a Google és a Facebook elszívják a levegőt a magyar médiumoktól. Az állami reklámköltés továbbra is jelentős maradt a magyar reklámpiacon belül, de már ennek jelentős mértéke sem segített a piac meglehetősen kedvezőtlen helyzetén. A jövőbeni kilátások borúsak, mivel a forint gyengülése, a tovább súlyosbodó inflációs helyzet mind negatívan hat a piacra.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */