Márka

Az ENEMO (Választási Megfigyelő Szervezetek Európai Hálózata) a 2022.04.03-i magyar választásokra érkező missziójának néhány tagja

Választások: aggályos dolgokkal szembesült a Választási Megfigyelő Szervezetek Európai Hálózata Magyarországon

Az EBESZ választási megfigyelő missziója mellett az ENEMO magyarországi választási missziója is számos kifogásolható dolgot azonosított a magyarországi országgyűlési választások kapcsán. Jogszabályi hiányosságok, nem azonos médiaviszonyok, sérülő szavazategyenlőség, nyomásgyakorlás, szavazatvásárlás, megfélemlítés, konstruktív viták hiánya, korlátozott hozzáférés bizonyos információkhoz, probléma a levélszavazatok ellenőrzésével, visszaélés az állami erőforrásokkal. Csak néhány probléma az ENEMO jelentéséből.

Orbán Viktor 2022.04.03-án, a 4. kétharmados választási eredmény megnyerésekor

Előre borítékolható volt a Fidesz kiütéses győzelme a választásokon

Ilyen média- és reklámpiaci környezetben egy győzni akaró ellenzéknek valamilyen forradalmian új, nagyon átgondolt kommunikációs stratégiával kellett volna nekifutnia a választásoknak, már ha egyáltalán elindul, azzal ugyanis gyakorlatilag elfogadja az évekkel ezelőtt egyoldalúan megváltoztatott választási szabályok mellett azt is, hogy a kommunikációs térben a versenyfeltételek egyáltalán nem azonosak az egyes felek számára. Az ellenzék ehelyett folyamatos védekezésben találta magát és nem tudta megismertetni elképzeléseit a szavazókkal, és az egyes kormányzati botrányokkal kapcsolatos információk sokakhoz nem jutottak el.

Hangosbeszélős kampányautóval járja az utakat az ellenzék, hogy áthatoljon a médiabuborékon

Videón mutatta meg Márki-Zay Péter, hogyan próbálja eljuttatni a választási üzeneteit a fideszes médiatúlsúly miatt a szavazókhoz

„A Fidesz megfosztotta az ellenzéket a plakáthelyektől, elzárta előlünk a köztévét, de az Önök támogatásából 1200 településre visszük el legfontosabb üzeneteinket!” – írta ki hétfőn Márki-Zay Péter, az egyesült ellenzék, az Egységben Magyarországért miniszterelnök-jelöltje a Facebookra, majd egy videót is mutatott arról, milyen eszközzel próbálja elérni a választópolgárokat a fideszes médiatúlsúly ellenére.

Radio Dikh és rtl.hu plakátok egy közterületi plakáthelyen Budapesten

Csökkent a magyar reklámpiac, elvitte az infláció a 2021-es bevételnövekedést, borúsak a kilátások a reklámbevételekből élő médiumok számára

Borús adatok érkeztek a Magyar Reklámszövetségtől a Media1-hez a média- és kommunikációs piac 2021-es bevételei kapcsán. A médiatorta adatok alapján hiába nőtt abszolút értéken a magyar reklámpiac, mivel a növekedést valójában elvitte a megemelkedett infláció, így reálértéken csökkenés figyelhető meg. Az is látszik, hogy a nagy külföldi internetes óriások, a Google és a Facebook elszívják a levegőt a magyar médiumoktól. Az állami reklámköltés továbbra is jelentős maradt a magyar reklámpiacon belül, de már ennek jelentős mértéke sem segített a piac meglehetősen kedvezőtlen helyzetén. A jövőbeni kilátások borúsak, mivel a forint gyengülése, a tovább súlyosbodó inflációs helyzet mind negatívan hat a piacra.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások