Szalay Dániel cikkei

A szerző cikkei a Media1.hu-n:

A BAZ-megyei rendőrség lefoglalja az állítólagos rémhírterjesztő számítógépét és őrizetbe veszi a 64 éves férfit
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság

A TASZ jogásza szerint rémisztő, hogy a rendőrség bevitte a kormányfőt bíráló szerencsi férfit rémhírterjesztés vádjával – a hatóság furcsa magyarázatot adott a történtekre

A rendőrségi szóvivő a Media1 érdeklődésére azt mondta, nem igaz, hogy a kormányt bíráló véleménye miatt vették ma hajnalban őrizetbe azt a 64 éves férfit, akiről a rendőrség honlapján az jelent meg korábban, hogy azért indul ellene eljárás, mert leírta, hogy veszélyes, hogy a koronavírus tetőzésekor kezdte el feloldani a kormány a korlátozóintézkedéseket. A rendőrségi szóvivő utóbb azt állítja, kimaradt a közleményből, de az illető mást is írt még, ám a szóvivő a nyomozás érdekeire hivatkozva nem árulja el, mit. Időközben egyébként az illetőt kiengedték, és nyilvánosságra került a teljes bejegyzése, ami a Társaság a Szabadságjogokért jogásza szerint valójában véleménynyilványítás volt, így nem valósult meg rémhírterjesztés. A jogászt nagyon nyugtalanítja a rendőrség eljárása.

RTL Klub
19. hét

Nézettség: Az RTL Klub minden este kikapott, a TV2 újabb hetet nyert fölényesen

A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az RTL Klub új műsorrendje továbbra sem hozza a számokat, a nézők pedig inkább például Palik László dominikai sportvetélkedőjét választják, amiből még van pár hétnyi friss epizódja a TV2-nek. Alig volt olyan műsora a múlt héten az RTL-nek, ami jól ment volna. Kikapott a Barátok közt és a Mellékhatás is.

Mészáros Lőrinc a HírTV Célpont című műsorában korábban
digitalstand

Jogerősen pert vesztett Mészáros Lőrinc a Válasz Online ellen

A miniszterelnök dollármilliárdossá vált felcsúti barátja megpróbálta kimondatni a bírósággal, hogy a nevét igaztalanul említette meg a Heti Válasz egykori stábja által létrehozott Válasz Online cikke, mely a bezárt Heti Válasz hagyatékára rámozduló személyeket, Vörös Józsefet és Benyó Zsuzsannát Mészáros Lőrinccel azonos érdekkörhöz sorolta.

Hajdú Péter, a Media Vivantis Zrt. vezérigazgatója
állománygyűlés

Hajdú Péter nagy átalakításokra készül a Life és az Ozone tévécsatornákat működtető cégnél

A Mészáros Lőrinc feleségének tulajdonában lévő Media Vivantis Zrt. hétfőn munkába álló új vezérigazgatója a Media1 értesülése szerint állománygyűléssel kezd, ahol bemutatkozását követően jelentős változásokat jelent be és bemutatja a cég leendő menedzsmentjét. A tévés portálunknak elmondta, mi az átalakítások célja.

tévénézés koronavírus idején
árengedmény

Olcsóbb nézettségmérést szeretnének a magyarországi tévécsatornák a koronavírus miatt, de a Nielsen Közönségmérés elutasította a kérést

A Media1 birtokába került az a levélváltás, amelyet a magyarországi mérőműszeres nézettségmérésben még mindig egyeduralkodónak számító Nielsen Közönségmérés Kft.-nek küldött a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) a tévétársaságok a koronavírus-járvány miatti gazdasági befékezésből adódó, jelentősen romló helyzetére hivatkozva, és amellyel 30 százalékos árkedvezményt szerettek volna elérni.

Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Médiatanács elnöke
információk elzárása

Megkérdeztük az NMHH-t, miért titkolja, hogy a bíróság kimondta: jogsértően marasztalta el az ATV Híradót

Semmit nem kommunikált honlapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság azzal kapcsolatban, hogy az Emberi Jogok Európai Bírósága szerint jogalap nélkül marasztalta el egy ügyben a Médiatanács az ATV-t még 2012-ben. Furcsa választ adott a hatóság, hogyan lehetséges, hogy amikor valakit elmarasztal, azt bejelenti a publikumnak, amikor azonban kiderül, hogy a hatóság jogsértő határozatot hozott, azzal kapcsolatban már nem ad tájékoztatást.

RTL Group
gyorsjelentés

Koronavírus: 3,4 százalékkal csökkent az RTL Group negyedéves árbevétele, de digitális téren szép növekedést értek el

Az Európa több országában, köztük Magyarországon is érdekelt RTL Group csoportszintű árbevételére már az első negyedévben is negatívan hatott a koronavírus. Thomas Rabe vezérigazgató elmondta, hogy már március elején elkezdték egyes hirdetőik lemondani a reklámfoglalásokat, majd a jelenség március végére tovább fokozódott. A negyedév során szépen nőtt viszont az internetes platformjaikból származó bevétel.