Szalay Dániel cikkei

A szerző cikkei a Media1.hu-n:

mediapiac.com
Boros Bánk

Felvásárolta a Médiapiac című újságot a Nemzeti Együttműködés Rendszere

A lap hirdetési felületeit már eddig is kormányközelből, egy kesmás cég értékesítette, de most már tulajdonosi szinten is megjelent Boros Bánk Levente jobboldali politológus, a kormánypárti Nézőpont Intézethez tartozó, az MTVA-nak is dolgozó Médianéző Központ igazgatója, hogy „független és mérvadó” lapot csináljon a kedden kevesebb mint 1500 látogatóval rendelkező mediapiac.com portálból és a kapcsolódó nyomtatott lapból.

A Magyar Narancs 2020. október 15-i lapszáma
korlátozó intézkedés

Szétcenzúrázott cikket közölt a Magyar Narancs

Rendhagyó módon a Magyar Narancs legfrissebb lapszámában közölt egyik oknyomozó cikk egy ponton megszakad. Ennek oka egy korlátozó bírósági végzés, amellyel a cikkben érintettek előre meg tudták akadályozni, hogy az újság a teljes cikkét közölhesse. Egy olyan közpénzekben is részesedő magyar cég érte el ezt, mely korábban sikerrel lépett fel a Forbes című üzleti lappal szemben is, és ami miatt félő, hogy Magyarországon végképp ellehetetlenül a tényfeltáró újságírás.

Sabján Johanna, a Cosmopolitan és a Best magazin főszerkesztője
Pásztor László

Távozik Sabján Johanna, a Best magazin főszerkesztője

Novembertől Pásztor László veszi át a távozó főszerkesztő feladatait megbízottként. A főszerkesztői poszton történő változásra közel egy hónappal az Epres Panni ügy után kerül sor.

Kovács Bálint távozó indexes munkatárs, a hvg.hu Kultúra rovatának munkatársa
Kovács Bálint

Újabb volt indexes igazolt a hvg.hu-hoz

Kovács Bálint, aki a tömegesen távozó indexesekkel mondott fel, azt írta, szívesen ment volna a Telexhez, de őt nem hívták.

Kovács Gergely, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt elnöke Felcsúton, 2017-ben
mkkp

Megszólalt a Kétfarkú Kutyapárt elnöke a Hegyvidéki Önkormányzat az Ezalényeg.hu ellen megnyert sajtópere kapcsán

Kovács Gergely, a MKKP elnöke a Media1-nek küldött levelében azt állítja, tévesen írta a Hegyvidéki Önkormányzat, hogy a Kétfarkú Kutyapárt elnöke volt a bíróság által hozott keddi ítéletben helyreigazításra kötelezett cikk forrása. A helyreigazíttatott Ezalényeg.hu-s írás eleje azonban a Kutyapárt nyilatkozatával indult, benne a bíróságon valótlannak bizonyuló, a hegyvidéki parkolásra vonatkozó állítással.

boon.hu - Borsod Online
boon.hu

„Addig sem okoz nagyobb kárt ez a pojáca” – így kommentálta a Borsod Online nevű KESMA-lap a miskolci polgármester karanténba vonulását

A kormányközeli boon.hu a Facebookon Veres Pál polgármester karanténba vonulásáról szóló hír alá szokatlan kommentárt fűzött. A polgármesteri hivatal a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz tartozó internetes lap főszerkesztőjének nyilvános elnézéskérését és válaszait követeli a történtek miatt.

Klubrádió hirdetés
jogerős

Jogerősen is elvesztette a Klubrádió a Médiatanács elleni kártérítési perét

A Klubrádió öt évvel ezelőtt azért perelte be a Médiatanácsot 1,4 milliárd forint kártérítést követelve, mert a grémium törvénytelenül megakadályozta, hogy a médiaszolgáltató birtokba vehesse a 92,9 MHz-es közösségi frekvenciáját. Bár a bíróság korábban megállapította a jogsértést, de a most jogerősen elvesztett kártérítési per miatt végül még a rádiónak kell megfizetnie 30 millió forint perköltséget.

A Manna FM stúdiójának bejárata felett, az élő adást jelző On Air tábla. Fotó: Szalay Dániel, Media1
media1 2020-09-28

A rádiók bevételeit is érzékenyen érintette a koronavírus – Interjú Ürge Dezsővel, a HEROE új elnökével

Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete nemrég megválasztott új elnöke a Media1 műsorának a helyi rádiók helyzete mellett a digitális rádiózás lekapcsolásáról és a rádiózás jövőjéről is nyilatkozott, de kérdeztük a médiaszabályozási anomáliák kapcsán is, és szóba került a médiahatóság által finanszírozott hallgatottságmérés is. A beszélgetést a HEROE élén történt tisztújítással kezdtük.