Kovács Angel Marianna újságíró otthona és a postahivatal a ház aljában, amit a HírTV nem mutatott meg

A HírTV valótlan tartalmú riportot közölt arról, hogy a 24.hu egyik újságírója egy postahivatalban lakik

Folytatódik a Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa ellen hetek óta tartó országos médiaháború, amibe most már a KESMA tévécsatornája egy 24.hu-s újságírót is belekevert, miközben a Hír Televízió az újságíró lakcímét nyilvánosságra hozta, és úgy csinált, mintha lehetséges lenne, hogy egy újságíró egy postahivatalban lakjon.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Fidesz-közeli médiaholdinghoz, a tavalyi évben a legtöbb sajtópert elvesztő origo.hu-t is működtető Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (Mediaworks) tartozó HírTV ma adásba engedett és az interneten is közzétett egy „oknyomozó” riportot arról, hogy a csatorna szerint Hadházy Ákos független ellenzéki országgyűlési képviselő a csatorna szerint törvénytelenül kéri meg a lakosságot arra, hogy a nemzeti konzultáció néven emlegetett íveket ne a kormány részére küldjék vissza, hanem postázzák el azokat egy általa megjelölt postacímre.  A riportot szinte azon nyomban leközölte az Origo is.

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1
A HírTV székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

A HírTV amellett, hogy az évek óta a kormánypárti sajtó által folyamatosan „revolverezett” ellenzéki politikust igyekezett rossz színben feltüntetni, valójában legalább ennyire a 24.hu-t és annak újságíróját, Kovács Angel Mariannát, illetve a Central Médiacsoportot és annak tulajdonosát, Varga Zoltán üzletembert igyekezett lőni a riporttal. Az összeállításban ugyanis azt állítják, hogy Hadházy Ákos egy olyan címre várja a konzultációs íveket, ahová Kovács Angel Marianna, a 24.hu újságírója is be van jelentve.  A fideszes médiaholding hírcsatornája szerint Vargának emiatt magyarázattal kellene szolgálnia. Vargáról még egy évekkel ezelőtti, az akkor éppen kormánykritikus HírTV Alinda című műsora által készített porté-interjúból is bejátszottak egy részletet, melyben a lap függetlenségéről esik szó, vagyis arról, hogy Varga szerint a 24.hu egy független médium. A most éppen kormánypárti kötődésű televízió riportja a „címegyezés” miatt megkérdőjelezi a 24.hu függetlenségét.

Hogyan élhet egy újságíró egy postahivatalban?

A riport azonban valótlanságon és azon alapszik, hogy a nézőnek kevés lehetősége van az elhangzottak ellenőrzésére.  Hadházy Ákos ugyanis a riportban is látható képernyőkép szerint valójában a 1401 Bp. Pf. 152 címre várja a konzultációs íveket. Márpedig ez a cím a budapesti 71-es számú, Lövölde téri postahivatalhoz tartozik, és mint a címben látszik is, valójában egy postafiókról van szó, ahová a hatályos jogszabályok alapján nem is jelentkezhet be valaki lakcímért.

A HírTV riportjából az nem derül ki, hogy a riportot készítő HírTV-s munkatárs hogyan képzeli, hogy az újságíró magában a postahivatalban élne, illetve hogyan jelenthetne be magának egy postafiókcímet lakhelyeként, amikor ilyen címet az Okmányiroda nem jegyezhet be.

A kamera mindenesetre megmutatta a 24.hu újságírójának helyet biztosító társasház bejáratát, vagyis láthatóan a stáb kivonult a helyszínre, sőt jól kivehetően megmutatták az újságíró egyébként személyes adatot képező lakcímét, de azt már elkerüli a kamera, hogy az is látszódjon, hogy az amúgy többszintes, nagyjából 100 család otthonául szolgáló társasház aljában található a 71-es posta.

Ezek szerint tehát mindössze annyi igaz, hogy a konzultációs íveket egy olyan postahivatalba várja Hadházy képviselő, amelynek épületében több tucatnyi más család mellett a 24.hu újságírója is lakik, de nem arról van szó, hogy konkrétan az újságíró lakásába várnák az íveket, ahogyan a Hír Televízió állította.

Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője egyébként  a HírTv riportja szerint úgy nyilatkozott, hogy kollégájuknak nincs közük Hadházy kezdeményezéséhez. Hadházy is ezt nyilatkozta.

Nagyon rászállt a NER-média a 24.hu tulajdonosára az elmúlt hetekben

Hetek óta körbe-körbe megy a Nemzeti Együttműködés Rendszeréhez (NER) tartozó kiszolgálómédiumokban az az állítás, mely szerint Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa „nagy összegű osztalékot vett ki cégéből”, és a milliárdosról több cikket is leközöltek, mondván ő egy „vörösbáró”.  Az állítást az osztalékról és a „vörösbárói létéről” a tavalyi évben a legtöbb helyreigazítási pert elvesztő Origótól kezdve a HírTV-n és a 888.hu-n keresztül az összes, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz tartozó megyei lap is lehozta. Azt azonban már nem tették hozzá, hogy Varga Zoltán a Media1-nek adott nyilatkozatában még július elején írásba adta, hogy az állítás nem felel meg a valóságnak az osztalékáról, az összeget ugyanis a tavalyi pénzügyi eredmény felhasználására vonatkozó határozat ellenére nem vette fel a tulajdonos a koronavírus-helyzet miatt, nem történt pénzmozgás.

Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatója és tulajdonosa. Fotó: archív
Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatója és tulajdonosa. Fotó: archív

A Vargáról és a Central Médiacsoportról közölt riportok hangvétele és ezek összehangoltsága, gyors átvétele a NER-médiumok között egyébként kísértetiesen hasonlít arra, amikor Spéder Zoltán nagyvállalkozóról, az Index volt tulajdonosáról közölt a TV2 és több más NER-médium lejárató riportot néhány évvel ezelőtt. Spéder végül kénytelen volt kapitulálni.

A Media1 információi szerint mindenesetre a 24.hu-t is tulajdonló Central Médiacsoport tulajdonosa a munkatársainak azt írta egy belső levélben, hogy azonnal jogi útra tereli az osztalékáról megjelent cikkeket.

A Central Médiacsoport épülete Budapesten, a Montevideo utcában. Fotó: Ladányi András, Media1
A Central Médiacsoport épülete Budapesten, a Montevideo utcában. Fotó: Ladányi András, Media1

A NER azonban a mostani, a 24.hu újságíróját támadó riporttal úgy tűnik, új szintre emeli a médiavállalat ellen indított háborúját, és már az újságírókat a magánlakásán kezdte el felkeresni.

További hírek találhatók a Media1-en, ahol épp ma számoltunk be arról, hogy a HírTV pert vesztett Józsefvárosban Pikó András polgármester ellen első fokon. Az Origo egyik munkatársát, pedig épp tegnap ítélték el nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás miatt egy ellene folyó magánvádas büntetőperben, egyelőre szintén első fokon.

Frissítés 2020.07.10.

A fenti cikk megjelenése után másnap újra kivonult a HírTV stábja Kovács Angel Marianna lakása elé, sőt be is csöngettek. Az adásban eközben szóban is elmondták a lakcímét, és tovább folytatták a téma kapcsán a nézők megtévesztését.  A riport elkészítésében Bakos Líviának volt szerepe. A TASZ jogásza szerint a 24.hu újságírója személyiségi jogi pert indíthat.

Borító: A 71-es számú postahivatal, amit a HírTV nem mutatott meg a lejárató jellegű riportban. Fotó: Media1

Szóljon hozzá!