fbpx
Az Index.hu szerkesztőségének bejárata

Névtelen cikkben támadja az Index lapunkat, miután megírtuk, hogy letiltották a Márki-Zay Péterrel készült választási interjút és elbocsátották védett korú főmunkatársukat

Az Index csúsztatásokban és valótlanságokban bővelkedő írást közölt lapunkról, miután beszámoltunk a portálnál történt különös, a sajtószabadság szempontjából súlyosan aggályos ügyekről. Az Index arra továbbra sem ad magyarázatot, mi történt a Márki-Zay Péterrel készült interjúval, miért nem engedték azt megjelenni, ehelyett a Media1-et kezdték el támadni meglehetősen személyeskedően.

„Az Index álláspontja a Media1 lejáratókampányáról” címmel közölt terjedelmes, a Media1-et lejáratni próbáló írást csütörtökön az Index.

Az ügy előzménye, hogy a Media1 az Index vezetőségét is megkérdezve és idézve megírta, hogy a laptól nemrég elbocsátották átszervezésre való hivatkozással Torkos Matildot, a lap egyik, még 2020-ban kinevezett főmunkatársát, aki súlyos betegsége után, betegállományból tért vissza, ráadásul védett korú munkavállaló, így a Sajtószakszervezet elnöke szerint nem lenne elbocsátható átszervezésre való hivatkozással, ezért akár munkaügyi pert is indíthat. Torkos Matild a betegszabadságát megelőzően egyébként nagy interjút készített Márki-Zay Péter ellenzéki miniszterelnök-jelölttel, amit Márki-Zay stábja jóvá is hagyott, de a lap egyik vezetője megtiltotta a kész exkluzív interjú publikálását. Tavasz óta több hónap telt el, de még mindig nem található a beszélgetés az Index.hu-n.

Szintén megkérdeztük az Indexet, mi az oka, hogy minden más vezető hírportállal szemben az Index egyáltalán nem számolt be arról, hogy Szombathy Pál, az Index egykori, 2020-ban kinevezett majd 2020-ban távozó főszerkesztője és vezérigazgatója lett a napokban a 168 Óra főszerkesztője, és az Index válaszát kivárva idéztük is, hogy mivel magyarázták, hogy az információt nem közölték.

Megírtuk továbbá, hogy Varga Endre, az Index idén tavasszal kinevezett új lapigazgatója, a Matolcsy György vezette MNB volt osztályvezetője lett a Totalcar új ügyvezetője, valamint a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete elnöke, és Varga Endre 500.000 forint + további 53 ezer Ft költség követelésével fizetési meghagyási eljárást indított a Media1 ellen, amiért az álláspontunk szerint szakmai közszereplő, a közélet működésére médiavezetőként és MTE-elnökként ráhatással bíró személy arcmásával illusztráltuk a szakmai sikeréről, kinevezéséről és megválasztásáról szóló hírünket, amit azonban ő a képmásával való visszaélésnek tart, ezért sérelemdíjat követel. (Az ügyben a Társaság a Szabadságjogokért, azaz a TASZ jogi segítséget nyújt a Media1-nek.)

 Varga Endrére, az Index lapigazgatójára, a Totalcar ügyvezetőjére, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) elnökére hasonlító alak. Kép: Pápai Gábor rajza (c) Media1
Varga Endrére, az Index lapigazgatójára, a Totalcar ügyvezetőjére, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) elnökére hasonlító alak. A rajz azután készült, hogy Varga jogi lépéseket tett a Media1-en a képmása közlése után. Kép: Pápai Gábor rajza (c) Media1

Beszámoltunk továbbá arról, hogy a BRFK az Index feljelentése után nyomozást indított annak a tavasszal a Direkt36-on publikált hangfelvételnek az ügyében, amelyen Fekete-Szalóky Zoltán, az Index jelenlegi főszerkesztője arról beszélt, hogy szerinte elfogadható az, hogy a Mészárős Lőrinctől kapott 100 millió forint nagyságrendű pénzért cserébe ne adjanak hírt bizonyos dolgokról, vagy ne olyan hangsúlyosan. A nyomozás személyes adattal visszaélés és üzleti titok megsértése miatt folyik. Az Indexet is idéztük, ahol hangsúlyozták, hogy nem kifejezetten a Direkt36 ellen tették a feljelentést, de különös egybeesés, hogy az épp aznap történt, amikor a Direkt36 közölte a leleplező hangfelvételeket a lapra gyakorolt külső nyomásról.

Valótlanságok, csúsztatások

E négy cikkünk nagyon kiakasztotta az Index névtelenség homályába menekülő egyik munkatársát. Szerzőjükről sok mindent elmond, hogy olyan valótlanságokat közöl, hogy a Media1 valótlanságokat szokott közölni, majd ezt egy közel 4 évvel ezelőtti, 2019 áprilisi üggyel próbálja meg bizonyítani: egyoldalúan a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) egy korábbi közleményét idézték fel az ügyről, elhallgatva azt, hogy mi történt valójában: vagyis azt, hogy a hatóság közleményét azért adta ki, mert nyilvánossá vált, hogy a médiahatóság érvényes meghívónk után azonnal elvégzett sajtóregisztrációnk ellenére nem biztosította a belépést az egyik sajtóeseményére arra való hivatkozással, hogy nincsen szabad hely, amikor azonban a Media1 némi cselhez folyamodva, egy másik szerkesztőség által átadott akkreditációval bejutott az NMHH sajtóeseményére, hogy onnan tudósítást közöljön, fotóval igazoltuk, hogy az NMHH nem mondott igazat, mivel a teremben akkora hely volt, akár táncra is perdülhettünk volna.

Tehát az Index valótlan mai névtelen cikkével szemben nem mi közöltünk valótlanságot, hanem az Index most, amikor a Media1-et valótlanság közlésével vádolta meg bárminemű alap nélkül, és kizárólag az NMHH, azaz egy állami szerv közleményét felhasználva.

(Egyébként, ahogy azt a Media1 idén tavasszal megírta, az Index személyi összefonódásban áll az NMHH Médiatanácsával.)

Nincs válasz a Márki-Zay ügyre

Az Index ezenkívül azzal támadja lapunkat, hogy én magam, a lap főszerkesztője egykoron a 24.hu munkatársa voltam. Valóban: 2018 júliusáig, tehát éppen 4 (!) évvel ezelőttig valóban a 24.hu média rovatát szerkesztettem, majd távoztam. Ebből olyannyira sosem csináltam titkot, hogy szerepel a Media1-et bemutató aloldalunkon is, de a régi Indexnek nyilatkozva, a Media1 indulásakor is beszéltem róla 2019-ben, miért bontottam szerződést a 24.hu-val. Sok más helyen dolgoztam még, hiszen mintegy 25 éve dolgozom a médiaiparban. Ebből azonban semmi sem következik az Indexről a napokban, 2022-ben megjelent cikkeim szempontjából, akkor sem, ha az Index e mögé a múltbeli együttműködés mögé próbál most bebújni: cikkük azt a látszatot igyekszik kelteni, hogy azért foglalkozom az ügyeikkel, mert dolgoztam a 24.hu-nak.

Arra egyébként az Index a Media1-et támadó írása egyetlen karaktert sem szentel, hogy elmagyarázza végre, amire korábban 72 órás válaszidőt kért: miért nem jelenhetett meg Márki-Zay Péter miniszterelnök-jelölttel a felvett interjú tavasszal annak ellenére, hogy a lap maga kért interjút a politikustól, aki erre a kampányban jelentős időt szánt, sőt a munkatársai jóvá is hagyták azt. Az embereket ez feltehetőleg jobban érdekelné, mint az, hogy én magam hol publikáltam szakmai pályafutásom során eddig.

Úgy írnak a 168 Óráról, hogy le sem írják a lap és új főszerkesztőjének nevét

Az Index névtelen szerzője írásában kitér viszont arra, hogy szerinte nincs abban semmi furcsa, hogy nem számoltak be a 168 Óra új főszerkesztőjéről. Azt írják, azért nem tették, mert ez egy náluk kisebb lap, mint ők maguk, és szerintük szakmaiatlanság megkérdezni (vagy ahogy ők fogalmaznak: számonkérni), hogy miért nem számoltak be a hírről. Érdekesség, hogy sem a 168 Óra nevét, sem Szombathy Pál nevét még most sem írták le, vagyis még mostani válaszcikkükben is titkolják a jelentős médiapiaci fejleményt az olvasóik elől, ki tudja, miért.

Írásainkat konkrét cáfolatok nélkül álhíreknek nevezi az Index, lapunk szakmaiságát megkérdőjelezik, és sejtetni engedik, hogy talán valaki más mozgatja a szálakat, de a titokzatos sejtetésen, gyanúsítgatáson túl nem mernek továbbmenni, nem neveznek meg senkit, hogy kire is céloznak. Az Index az írásában egyébként olyanokkal fenyegetőzik, hogy „elzárjuk a csapot a Media1 felé”, jelentsen ez bármit is. Valamint közlik, hogy ezentúl nem fognak válaszolni a kérdéseinkre. (Ezt már a napokban sem mindig tették meg.)

A Media1 természetesen, ahogy eddig, ezután is korrekten beszámol majd az Index.hu-val összefüggő híreiről. Akkor is, ha a lapvezetés ilyen hevesen reagál arra, ha megírjuk, hogy mit és hogyan hallgatnak el, kit és hogyan bocsátottak el.

A Media1 az Index ügyeivel foglalkozó írásai ITT érhetők el.

További hírek találhatók a Media1-en.

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások