fbpx

valótlanság

Origo

A HírTV után az Origo is sajtópert vesztett a Fővárosi Ítélőtáblán – íme az ítélet

A Fővárosi Ítélőtábla, megváltoztatva a Fővárosi Törvényszék korábbi elsőfokú hibás ítéletét, helyreigazításra és a teljes perköltség megfizetésére kötelezte a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) internetes lapját, az Origót, amiért még tavaly szeptemberben valótlanul Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosának érdekeltségeként írt lapunkról, a Media1-ről.

Lampé Ágnes rádiós és televíziós műsorvezető

Valótlan indokkal rúgta ki a Klubrádió az egyik ismert műsorvezetőjét?

Azt írta a Klubrádió vezetősége Lampé Ágnes, az elbocsátott rádiós műsorvezető felmondásába, hogy nem járt be dolgozni a rádióba és nem készítette el a műsorait, valamint nem jelent meg a rádió vezetősége által kezdeményezett egyeztetéseken. Csakhogy Lampé Ágnes álláspontja szerint épp a leírtak ellenkezője volt az igaz: a műsorvezető nem mehetett be a munkahelyére és nem készíthette el a műsorait. A felek között amúgy egyetlen találkozó jött létre, és azon Lampé meg is jelent. A műsorvezető ügyvédje már épp perelni készült a Klubrádiót, amikor fordulat következett be az ügyben. Stock Richárd, a Klubrádió vezérigazgatója eltérően emlékezik a történtekre: szerinte jogszerűen bocsátották el a műsorvezetőt, és a megjelölt indok valós volt.

Mediaworks

Megint pert nyert egy origós hazugság kapcsán a Media1 a Fidesz-közeli médiaholding, a Mediaworks ellen

Másodfokon, immáron jogerősen is azt állapította meg a bíróság, hogy a kormányközeli Mediaworkshöz tartozó Szoljon.hu hazugságokat közölt a Media1 tulajdonosi hátterével és működésével kapcsolatban, amikor a szolnoki megyei lap szóról szóra megjelentette az Origo a témáról néhány perccel korábban publikált valótlan tartalmú írását. Ez már a Fidesz-közeli sajtóholding második jogerősen elvesztett pere az Origo által leközölt valótlanság kapcsán.

Media1

A Fidesz-közeli médiahálózat megint félrevezetné önt is, kié a Media1

Hiába mondta ki már több ítéletében a bíróság, hogy jogsértően és valótlanul állították az Origót is tulajdonló Fidesz-közeli médiaholdinghoz, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó egyes lapok az Origo erről szóló cikkeinek utánközlésekor azt, hogy a Media1 hírportál mögött Varga Zoltán áll. A médiahálózat az ellene folyó bírósági sajtóperek alakulásáról is súlyosan félrevezetően, az emberi és szakmai minimumot egyaránt mellőzően tájékoztat.

Novák András az ATV tudósítójaként

Manipulációval vádolja az ATV-t a Magyar Hang – reagáltattuk a csatornát, íme a válasz

A Hang szerint az ATV Egyenes beszéd című műsorába Manhattanből bejelentkező helyszíni tudósító két dologgal kapcsolatban nem korrekten tájékoztatta a tévénézőket az amerikai elnökválasztások kapcsán. A Media1 kérdésére az ATV vezérigazgatója azt mondta, valóban nem volt szerencsés a bejelentkezés, de nem érzi korrektnek az ezzel kapcsolatos és szerinte erről torzan beszámoló írást. Németh S. Szilárd azt is elmondta, miért.

Friderikusz Sándor, István Dániel és Bochkor Gábor Music FM Önindító c. műsorában

Sajtópereket indít Friderikusz Sándor a Ripost és a Bors ellen

A televíziós műsorvezető azért fordul bírósághoz, mert valótlanul állították róla a fideszes médiaholdinghoz tartozó lapok, hogy elhagyja Magyarországot és New Yorkba költözik. Anyagi gondjai sincsenek, ahogyan szintén híresztelték róla.

Egyre több az álhír című riport az M1 csatornán

Helyreigazítási kérelem az Origo részére

Tájékoztatjuk olvasóinkat és az érdeklődőket, hogy az alábbi helyreigazítási kérelemmel fordult a Media1.hu-t működtető Vipcast Media Gábor Lászlóhoz, az Origo főszerkesztőjéhez, illetve az origo.hu kiadójához.