fbpx
A 168 Óra hetilap egyik oldalpárja, benne egy kormányhirdetéssel

A választás óta jelentősen visszaestek az állami reklámköltések – a megmaradt pénzeken főleg kormánypárti lapok osztoznak

Noha a reklámköltések csökkentek, még így is ezek 81 százaléka kötött ki kormánypárti médiumoknál.

Bár az állami cégek reklámjai hivatalosan nem számítanak a választási kampány részének, mégis mintha történt volna valami április első napjaiban, ami miatt drasztikusan visszaesett az állami reklámköltés – idézte az e heti HVG hetilap írását a hvg.hu.

Mint írták, míg az állam idén január és március között – listaáron becsült – 47,5 milliárd forintért reklámozott (majdnem kétszer annyiért, mint 2021 azonos időszakában), az április és június közötti időszakra ez az összeg 13,9 milliárd forintra apadt.

A Miniszterelnökség – ami az elmúlt években az egyik legnagyobb hirdetővé lépett elő a reklámpiacon –, április és június között csak 2,4 milliárd forintért reklámozta azt, hogy „Magyarország nem hagyja magát”. A HVG szerint ez alig hetede a tavaly ilyenkor elköltött pénzeknek.

A lap megvizsgálta a Szerencsejáték Zrt.-t is, mely a tavalyi kétharmadára fogta vissza a hirdetésekre elköltött pénzeket. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kevesebb mint a negyedére vágta vissza a pénzt. Hozzátették: a valós összegek ennél alacsonyabbak lehetnek, mivel a hirdetők tudnak alkudni a listaárból.

Soros György újra támadásba lendül - közterületi kormányzati kék plakát a József Attila Színház előtt
Soros György újra támadásba lendül – közterületi kormányzati kék plakát a József Attila Színház előtt . Fotó: Ladányi András / Media1 (archív)

Szinte minden állami reklámköltés a kormánypárti médiánál landol

A Kantar Media mérése nyomán a HVG azt is írta, hogy a reklámköltések 81 százaléka a kormányközeli médiumokhoz került, amelyeknek így az állami reklámpénz jelenti az elsődleges bevételi forrását.

A HVG arról is írt, hogy a kormányközeli médiaholding, a KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) hirdetéseit kezelő cég például mostantól piaciként tünteti fel az internetes állami reklámbevételt, ezzel úgy téve, mintha csökkenne a közpénzektől való függősége.

Sorra zárnak be a lapok

Mint arról a Media1 beszámolt, a választások után jelentős lapbezárási hullám indult, néhány nappal a voksolást követően a KESMA bezárta a FourFourTwo nevű focis magazin magyar kiadását, majd a City7 nevű ingyenes hetilapot is. A kiadó júniusban a Figyelő és a Világgazdaság nyomtatott kiadását is kivezette, összevonták a Ripostot és a Borsot, nagy elbocsátások voltak a megyei napilapoknál, és a Mediaworks/KESMA nyomdákat is becsukott. Eközben megszűnt a Pesti TV, a nyomtatott Magyar Hírlap és a főszerkesztő is távozott. A kormányközeli tulajdonban lévő 168 Óra is szünetel, és még hosszan lehetne sorolni a bajba került médiumokat.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: a nyomtatásban már megszűnt 168 Óra hetilap egyik oldalpárja, benne egy kormányhirdetéssel. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások