fbpx

állami hirdetés

Teresa Ribeiro, az OSCE (EBESZ) médiaszabadság-képviselője

Elégedetlen a magyar médiahelyzettel az EBESZ médiaszabadság-képviselője a budapesti látogatása után

Teresa Ribeiro, az EBESZ (Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet) médiaszabadság-képviselője, aki a múlt héten delegációjával két napon át Magyarországon tárgyalt különböző kormánytisztviselőkkel és a médiahatóság elnökével, valamint újságírókkal és a civil szféra képviselőivel is találkozott, arról beszélt, szerinte több tényező együttesen is akadályozza, hogy lendületes és sokszínű legyen a magyar médiapiac és ezáltal betölhesse ellenőrző szerepét. Az EBESZ delegációja kifogásolta az újságírók lehallgatását, a közadatok kiadásának problémás működését, az állami reklámpénzek igazságtalan elosztását, a műsorterjesztésre szolgáló frekvenciák körüli visszásságokat, a közmédia nem megfelelő működését és több más probléma ügyében is szót emelt.

Hadházy Ákos sátra az MTVA előtt

Hadházy betiltaná az állami reklámokat – a Momentum is csatlakozik a képviselő közmédia előtti blokádjához

A közmédiás blokádra készülő Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő az MTVA épülete előtt benyújtott szerdán egy törvényjavaslatot, amellyel betiltaná az állami reklámokat. Eközben a Momentum közölte, hogy kiáll Hadházy Ákos a propaganda elleni kezdeményezése mellett, és a párt is csatlakozik a közmédia Kunigundja útján található gyártóbázisához péntekre szervezett blokádhoz.

Az Országház épülete Budapesten.

A jogállamisági jelentés szerint továbbra is problémák vannak a magyar médiahelyzettel

Magyarország több szempontból is az aggodalmakat keltő tagállamok közé tartozik – erre a megállapításra jutott az Európai Bizottság (EB), amely szerdán hagyta jóvá a jogállamiság helyzetét értékelő éves jelentéseit. Aggasztó például hazánkban az állami hirdetések elosztása, és a közmédia függetlensége, véli a jelentés.

Az NMHH egyik irodájának bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Bírálja a magyar médiahatóság a tömegtájékoztatás szabadságáról tervezett uniós jogszabályt

Csak akkor támogatná a médiával kapcsolatos uniós jogszabályt az NMHH, ha a részletszabályok megalkotását a tagállamokra bízzák. A Koltay András vezette médiahatóság szerint a piacra lépési mechanizmusok, a közszolgálati média működése és az állami hirdetések esetében kérdéses és vitatható a tervezett szabályozás jogalapja, kerete és terjedelme.

168 Óra

Nem mérik többé a 168 Óra példányszámát – Milkovics Pál vezérigazgatót kérdeztük az okokról

A Media1 megtudta, hogy nem méri többé a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) a Michaeli, Schwartz & Brit Mediához tartozó 168 Óra hetilap példányszámát, így a hirdetők, beleértve a kormányzatot is, úgy döntenek a lapban megjelenő hirdetések megrendeléséről, hogy nincs olyan független fél, aki auditálná, hány háztartásba jut el a lappal a hirdetés. A mérés leállása alkalmából ránéztünk az elmúlt időszak példányszám-adataira, és meglehetősen szomorú trendet tapasztaltunk. A mérés leállításának okáról megkérdeztük Milkovics Pált, a kiadó vezérigazgatóját is.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások