fbpx

állami hirdetés

Az Országház épülete Budapesten.

A jogállamisági jelentés szerint továbbra is problémák vannak a magyar médiahelyzettel

Magyarország több szempontból is az aggodalmakat keltő tagállamok közé tartozik – erre a megállapításra jutott az Európai Bizottság (EB), amely szerdán hagyta jóvá a jogállamiság helyzetét értékelő éves jelentéseit. Aggasztó például hazánkban az állami hirdetések elosztása, és a közmédia függetlensége, véli a jelentés.

Az NMHH egyik irodájának bejárata. Fotó: Ladányi András / Media1

Bírálja a magyar médiahatóság a tömegtájékoztatás szabadságáról tervezett uniós jogszabályt

Csak akkor támogatná a médiával kapcsolatos uniós jogszabályt az NMHH, ha a részletszabályok megalkotását a tagállamokra bízzák. A Koltay András vezette médiahatóság szerint a piacra lépési mechanizmusok, a közszolgálati média működése és az állami hirdetések esetében kérdéses és vitatható a tervezett szabályozás jogalapja, kerete és terjedelme.

168 Óra

Nem mérik többé a 168 Óra példányszámát – Milkovics Pál vezérigazgatót kérdeztük az okokról

A Media1 megtudta, hogy nem méri többé a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) a Michaeli, Schwartz & Brit Mediához tartozó 168 Óra hetilap példányszámát, így a hirdetők, beleértve a kormányzatot is, úgy döntenek a lapban megjelenő hirdetések megrendeléséről, hogy nincs olyan független fél, aki auditálná, hány háztartásba jut el a lappal a hirdetés. A mérés leállása alkalmából ránéztünk az elmúlt időszak példányszám-adataira, és meglehetősen szomorú trendet tapasztaltunk. A mérés leállításának okáról megkérdeztük Milkovics Pált, a kiadó vezérigazgatóját is.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások