fbpx

állami reklám

Teresa Ribeiro, az OSCE (EBESZ) médiaszabadság-képviselője

Elégedetlen a magyar médiahelyzettel az EBESZ médiaszabadság-képviselője a budapesti látogatása után

Teresa Ribeiro, az EBESZ (Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet) médiaszabadság-képviselője, aki a múlt héten delegációjával két napon át Magyarországon tárgyalt különböző kormánytisztviselőkkel és a médiahatóság elnökével, valamint újságírókkal és a civil szféra képviselőivel is találkozott, arról beszélt, szerinte több tényező együttesen is akadályozza, hogy lendületes és sokszínű legyen a magyar médiapiac és ezáltal betölhesse ellenőrző szerepét. Az EBESZ delegációja kifogásolta az újságírók lehallgatását, a közadatok kiadásának problémás működését, az állami reklámpénzek igazságtalan elosztását, a műsorterjesztésre szolgáló frekvenciák körüli visszásságokat, a közmédia nem megfelelő működését és több más probléma ügyében is szót emelt.

Hadházy Ákos sátra az MTVA előtt

Hadházy betiltaná az állami reklámokat – a Momentum is csatlakozik a képviselő közmédia előtti blokádjához

A közmédiás blokádra készülő Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő az MTVA épülete előtt benyújtott szerdán egy törvényjavaslatot, amellyel betiltaná az állami reklámokat. Eközben a Momentum közölte, hogy kiáll Hadházy Ákos a propaganda elleni kezdeményezése mellett, és a párt is csatlakozik a közmédia Kunigundja útján található gyártóbázisához péntekre szervezett blokádhoz.

Vera Jourová, az Európai Bizottság értékekért és átláthatóságért felelős alelnöke.

Jogi eszközökkel akadályozná meg az Európai Bizottság, hogy megismétlődhessen, ami a magyar médiapiaccal történt

Jön az újságírók és szerkesztőségek függetlenségét védelmezni hivatott új uniós szabályozás. Többek között a magyarországi Közép-európai Sajtó és Média Alapítánynál kialakult médiakoncentrációkhoz hasonlók ellen is fel akarnak lépni, és a közmédiumokat is korrekt működésre kényszerítenék. Az állami reklámok ügyében is nagyobb átláthatóság várható, ha az Európai Bizottság elképzelései megvalósulnak.

Az Országház épülete Budapesten.

A jogállamisági jelentés szerint továbbra is problémák vannak a magyar médiahelyzettel

Magyarország több szempontból is az aggodalmakat keltő tagállamok közé tartozik – erre a megállapításra jutott az Európai Bizottság (EB), amely szerdán hagyta jóvá a jogállamiság helyzetét értékelő éves jelentéseit. Aggasztó például hazánkban az állami hirdetések elosztása, és a közmédia függetlensége, véli a jelentés.

A népszavazásról szóló, a kormány megbízásából készített óriásplakátok Budapesten, a Nagykőrösi úton 2022. március 30-án.

Milliárdok mentek az érvénytelen gyermekvédelmi népszavazással kapcsolatos hirdetésekre

A Miniszterelnökség idén több mint 5 milliárdot költhetett arra, hogy a hagyományos médiafelületeken népszerűsítsék az országgyűlési választásokkal egyidőben tartott gyermekvédelmi népszavazást. Bár a plakátpiacon, a tévékben, a rádiókban és a napilapokban pörgött a kampány, a közösségi médiás költések a népszavazás esetében alacsonyak voltak.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások