fbpx
Cosmopolitan

Itt a hivatalos bejelentés: nyomtatásban is visszatér új kiadójánál a két éve bezárt Cosmopolitan és megújult a cosmopolitan.hu

Megérkezett a hivatalos, a Media1 tavaly decemberi információit alátámasztó bejelentés azzal kapcsolatban, hogy a Hearts Magazines International átadja a Milkovics Pál vezette Michaeli, Schwartz & Brit Médiának a Cosmopolitan jogait. A két médiacég mai, csütörtöki közös közleménye szerint nem csak az interneten, de megújult formában nyomtatásban is visszatér a 2020-ban megszűnt lap.

A Media1 elsőként még tavaly decemberben írt arról, hogy a Hearst Magazines International 2022-ben várhatóan átadja a Cosmopolitan márka licencjogait a cosmopolitan.hu portált működtető és 2020-ban a magazin nyomtatott kiadását még 2020-ban leállító Central Médiacsoport helyett a Michaeli, Schwartz & Brit Mediának (MS&B), de akkor sem a Hearst Magazines, sem pedig a MS&B ezt még nem erősítette meg, igaz, nem is cáfolták, de már az is alátámasztotta, hogy valami készülődik, hogy a Central Médiacsoport arra a kérdésünkre, hogy van-e érvényes szerződése 2022-re, kitérő jellegű választ adott.

Végül hónapokkal később, idén március végén a Central Médiacsoport szomorúan bejelentette, hogy elkerül tőle a márka, de még hivatalos információ ekkor sem volt arról, hogy hová. Azután május elején Milkovics Pál, a Michaeli, Schwartz & Brit Media vezérigazgatója a Media1 kérdésére a Media Hungary konferencián már publikus formában, egy pódiumbeszélgetésen is alátámasztotta, hogy hamarosan hozzájuk kerül a márka. Az ezzel kapcsolatos hivatalos részletekre azonban mostanáig kellett várni, amikor is néhány perccel ezelőtt megérkezett a Media1-hez a Hearst Magazines International és a magyar Michaeli, Schwartz & Brit Media közös, a változásokat bejelentő közleménye.

A friss közleményből kiderült, hogy

a Cosmopolitan nemzetközi jogtulajdonosa kiválasztotta új magyar partnerét, akihez június elsejétől, tegnaptól átkerültek a Cosmopolitan licencjogai. A közlemény szerint a Hearst Magazines International a Michaeli, Schwartz & Brit Mediával állapodott meg a márka hazai licencjogairól. Azt is bejelentették, hogy még 2022-ben a Cosmopolitan újra minden platformon is elérhető lesz: mától elérhető a megújult online felület, a cosmopolitan.hu, továbbá hamarosan visszatér a Cosmopolitan nyomtatott verziója is.

Cosmopolitan

A közlemény megemlíti, hogy korábban a Michaeli, Schwartz & Brit nem most kezdte a glossy magazin portfóliójának kiépítését, hiszen korábban hozzájuk került az ELLE és ELLE Decoration licenctermék is. (Az ELLE-t szintén a Varga Zoltánhoz tartozó Central Médiacsoport adta ki, majd miután előbbi bezárta őket, a Michaeli, Schwartz & Brit megszerezte ezeket még 2021 elején.)

Kim St. Clair Bodden, a Cosmopolitan nemzetközi márkaigazgatója az új kiadóval kötött együttműködés kapcsán elmondta:

„A Hearts Magazine International izgatottan várja az MS&B kiadóval való együttműködést, és azt, hogy a Cosmopolitan sikereit új magasságokba emeljük. A Cosmopolitan inspirálja a GenNow-t – azt a generációt, amelyik most igazán számít. Az elmúlt évtizedek alatt a Cosmopolitan a világ minden táján támogatta a fiatal nőket életük minden területén, és tudjuk, hogy Magyarországon olyan közönséget fog megszólítani, amelyhez hasonlót semmilyen más médiamárka nem tud felmutatni”.

A közlemény szerint a Cosmopolitan a legnagyobb példányszámban eladott, fiatal nőknek szóló magazin a világon. A print magazinok és weboldalak mellett a közösségi médiában is jelentős a márka szerepe, sőt még a televíziós piacon is jelen van – írják a Media1-nek megküldött sajtóanyagban.

Hozzátették:

„A Cosmopolitan egyfajta iránytűként szolgál a Millenialok és a Z-generációs fiatal nők számára, a GenNow valódi hangja. Célja, hogy mindig minden platformon – frissen, viccesen és stílusosan – megmutassa a legfontosabb tudnivalókat a célcsoportnak, a Tinder randik túlélésétől kezdve a munkahely váltásig. A Cosmo olyan love-brand, amely mindennapi tájékozódási pont a fiatal nők számára, rávilágít az élet egyik legfontosabb alapszabályára: Ünnepeld magad”.

A nyomtatott kiadás még idén visszatér

A Cosmopolitan márka 1997 óta van jelen Magyarországon, de ahogy hírünk elején már említettük, nyomtatott magazinként 2020-ban elbúcsúzott az olvasóktól arra való hivatkozással, hogy a világ a digitalizáció felé tart, azóta kizárólag online formában jelent meg. A márkát most átvevő Michaeli, Schwartz & Brit Media a közleményében azt írja, hogy „még az idei évben” visszahozza a Cosmót az újságárusok polcaira.

Milkovics Pál, a Michaeli, Schwartz & Brit Media vezérigazgatója elmondta:

„Olyan márkákba fektetünk be, amelyek világszerte már hosszú ideje bizonyítanak. A Cosmopolitan ilyen. Egyedülálló médiatermék, amely közvetlen hangvételének köszönhetően különleges és szoros kapcsolatban áll a fogyasztóval. A kiadó pedig minden lehetőséget megteremt ahhoz, hogy ez a kapcsolat tovább fejlődjön: a digitális platformokon túl egyedi márkakiterjesztéseket tervezünk és 2022-ben már nyomtatott magazin formában is találkozhatnak a Cosmopolitannal az olvasók”

Milkovics Pál, a 168 Óra és a Pesti Hírlap tulajdonosa
Milkovics Pál, a 168 Óra és a Pesti Hírlap tulajdonosa

A Cosmopolitan kereskedelmi tevékenységével az ELLE és ELLE Decoration értékesítési csapata, a Mooore Group foglalkozik Kovács Anita vezetésével. A sales house ennek köszönhetően egy még szélesebb és erősebb vásárlóerővel bíró női célközönség komplex elérését biztosítja a partnereinek – áll a lapunknak megküldött közleményben.

Nagy változások a Michaeli, Schwartz & Brit Mediánál

A Michaeli, Schwartz & Brit Media tulajdonosa Shabi Michaeli (Shabtai Michaeli) izraeli-grúz állampolgár és Milkovics Pál. Shabi Michaeli tavaly vált társtulajdonossá az eredetileg csak Brit Media néven ismert cégben, ahová a 168 Óra és a Pesti Hírlap, valamint a Neokohn, és idén év eleje óta a Jazzy Rádió és a Klasszik Rádió is tartozik, valamint kisebbségi részesedésük van a Klubrádióban. Michaeli a Media1.hu-nak adott tavaly júliusi exkluzív interjújában nem tagadta, hogy Rogán Antal több mint tíz éve a barátja, de azt állította lapunknak a beszélgetés során, hogy médiabefektetéseinek – Michaeli szavai szerint – ehhez nincs köze, nem üzletel  a fideszes politikussal.

A médiavállalatnál nagy változások voltak mostanában. Nemrég elbocsátották a 168 Óra szerkesztőségének belsőseit és leépítés volt a Pesti Hírlapnál, amelynek megjelenését napiról hetire állították át a növekvő nyomdai költségekre való hivatkozással. Az ELLE magazin korábbi stábjából többen is távoztak vagy távozni kényszerültek, köztük a főszerkesztő és helyettese, majd nemrég főszerkesztőnek nevezték ki Mádai Vivient.

A Cosmopolitan eddigi kiadója, a Central Médiacsoport egyébként épp a héten jelentette be, hogy új termék fejlesztésébe fogott, amit hamarosan bemutat.

További hírek érhetők el a Media1-en.

Kérheti tartalmainkat már Telegramon is. Kövessen be minket Facebookon is!

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások