fbpx
Milkovics Pál (Brit Media) és Varga Zoltán (Central Médiacsoport)

Folytatódik Milkovics Pál és Varga Zoltán csatája, elkerülhet a Cosmopolitan márka a Central Médiacsoporttól

A Media1 információi szerint az ELLE magazin után a Cosmopolitan magyar licencjogait is megszerezheti a 168 Órát, a Neokohn zsidó hírportált, valamint a Pesti Hírlapot tulajdonló és tavaly óta az ELLE magazint is kiadó, továbbá a Klubrádióban kisebbségi részesedéssel bíró, Milkovics Pál vezette Michaeli, Schwartz & Brit Média a Varga Zoltán többségi tulajdonában lévő Central Médiacsoporttól.

Az elmúlt napokban olyan piaci információk terjedtek el, amelyek szerint lényegében nagyon rövid időn belül megismétlődhet a Cosmopolitan magyarországi licencjogaival az, ami tavaly az ELLE magazin licencjogaival történt. Akkor a Central Médiacsoport bejelentette, hogy bezárja a lapot és nem hosszabbít szerződést a francia jogtulajdonossal, nem sokkal később viszont a Media1 megtudta, hogy átveszi a lapot a Brit Media (amelynek azóta Michaeli, Schwartz & Brit Média lett a neve, és új társtulajdonosa is lett Schabi Michaeli személyében, akivel itt olvasható exkluzív nyári interjúnk). Így is lett, vagyis az ELLE bekerült a 168 Órát, a Pesti Hírlapot és a Neokohn.hu zsidó hírportált is tulajdonló médiavállalat portfóliójába.

A mostani, a piacon terjedő információk úgy szólnak, hogy a Cosmo magyarországi licencjogai elkerülhetnek a Central Médiacsoporttól, de szemben az ELLE tavalyi ügyével, amikor a Central Médiacsoport döntött úgy, hogy üzleti okokból visszaadja a jogokat, ezúttal a Hearst döntött így – legalábbis a bennfentes források ezt állítják. Ahogy a Media1 forrásai azt is állítják, hogy a mostanában Varga Zoltánnal, a Central Médiacsoport többségi tulajdonosával nyilatkozatháborúba is keveredő, Milkovics Pál vezette, és Schabi Michaeli, valamint Milkovics Pál közös tulajdonában lévő Michaeli, Schwartz & Brit Média lehet az új jogtulajdonos.

A Cosmopolitan utolsó lapszáma 2020 nyarán
A Cosmopolitan utolsó lapszáma 2020 nyarán. Fotó: Media1-archívum

Kitérő válasz a Central Médiacsoporttól, nem reagál a Hearst Magazine Media

A Media1 még szerdán megkereste az ügyben a Central Médiacsoportot, valamint a Cosmopolitan licenc tulajdonosát, az amerikai Hearst csoport sajtóosztályát sürgős választ kérve. Beszédes, hogy a Hearst részéről egyáltalán nem reagáltak egyelőre a megkeresésünkre, míg a Central Médiacsoport részéről csak egy kitérő jellegű, igencsak diplomatikus választ adtak a Cosmo licencjogaival kapcsolatban.

A Central arra a kérdésünkre, hogy érvényes szerződéssel rendelkezik-e a 2022-es évre, azt írta, hogy a  Cosmopolitan kapcsán a Central Médiacsoport és az amerikai licenctulajdonos, Hearst Magazine Media között jelenleg is érvényben lévő szerződés van, valamint azt, hogy a Central célja továbbra is az, hogy magazin és digitális portfólióján keresztül minőségi tartalmat és értékeket közvetítsen az olvasói és partnerei számára, beleértve ebbe a Cosmopolitan márkát is.

A Central Médiacsoport válaszában arra érdemi választ azonban nem adott, hogy a szerződése érvényes-e a 2022-es évre, azt meghosszabbítják-e, vagyis a válasz nem tekinthető érdemi cáfolatnak.

Milkovics: no comment!

A Media1 telefonon felhívta Milkovics Pált, a Michaeli, Schwartz & Brit Média vezérigazgatóját, aki arra a kérdésünkre, hogy piaci pletykák szerint hozzájuk kerülhet át a Cosmopolitan magyarországi licencjoga a következő évekre, annyit mondott, hogy „no comment”, vagyis sem cáfolni, sem megerősíteni nem kívánta az iparági forrásokból származó értesülésünket.

A Michaeli, Schwartz & Brit Media vezetése egyébként egy korábbi interjúban már beszélt arról, hogy szeretnének tovább terjeszkedni, így már csak ezért sem lenne meglepő a fejlemény.

Ráadásul a Cosmo márka jól illeszkedhetne a kiadó portfóliójában lévő ELLE magazinhoz, a két márka közötti szinergiák jól kihasználhatók lehetnének hirdetésértékesítési szempontból.

A Central Médiacsoport egyébként tavaly nyáron megszüntette a Cosmopolitan nyomtatott változatát, így a Cosmo brand csak az interneten érhető el, a cosmopolitan.hu címen. A Media1 a Central Médiacsoporttól azt is kérdezte, a Cosmo digitális formájában mennyire váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de a médiavállalat erre nem adott választ.

Arról egyelőre nincs hír, hogy ha Milkovicsék megszerzik a Cosmo márkát, akkor esetleg nyomtatásban is visszahoznák-e azt. Milkovics erre vonatkozó kérdésünkre is azt mondta, nem kívánja kommentálni a kérdésünket.

Ha elkerül a Cosmopolitan márka a Central Médiacsoporttól és nem szerez helyette újat, akkor szinte alig marad 2022-re nemzetközi márkája a vállalatnak: ilyenből csak a National Geographic (NG) és a Marie Claire marad az ernyője alatt. Persze termékeik, hazai márkáik így is szép számban maradnak, hiszen övék például a Nők Lapja, a 24.hu, a Hírstart, a Vezess.hu, hozzájuk tartozik az NLC, a Színes RTV, a Meglepetés, a Story, a Best, és megannyi más nyomtatott és online termék.

Frissítés 2022.03.11

A Central Médiacsoport közleményben értesítette a sajtót, hogy elkerül tőle a Cosmopolitan. A Media1 továbbra is úgy tudja, hogy a termék a Michaeli, Schwartz & Brit Media céghez kerül.

További hírek találhatók a Media1.hu-n! Követhet minket Facebookon és Twitteren is!

Borító: Milkovics Pál, a Michaeli, Schwartz & Brit Media vezérigazgatója (balra) és Varga Zoltán, a Central Médiacsoport többségi tulajdonosa (jobbra). Fotó: Media1-kollázs
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások