fbpx
Kiállás Márki-Zayné Vincze Felícia mellett

Jogerős: a Fővárosi Ítélőtábla is 2 milliós sérelemdíj megfizetésére kötelezte az Origót Márki-Zayné Vincze Felícia ügyében

Márki-Zay Péter hódmezővásárhelyi politikus orvos feleségét annyira megviselték a személyéről megjelent lejárató cikkek, hogy befejezte a szülésznői tevékenységét. A történteket szerinte a több év pereskedés után most megítélt sérelemdíj nem kompenzálja.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Az elsőfokon eljáró Fővárosi Törvényszék után a Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletében is kétmillió forint sérelemdíj megfizetésére kötelezte az Origo kiadóját a Márki-Zay Péter feleségéről készült cikkek miatt indított perben – derül ki a Mindenki Magyarországa Mozgalom vezetőjének a lapunkhoz eljuttatott közleményéből és a politikus Facebook oldalára kitett szerdai bejegyzésből.

A Media1 az első fokú ítélet után már megírta, hogy a bíróság szerint az alperes Origo megsértette a felperes, Márki-Zayné Vincze Felícia jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, amikor 2019. január 30. napján közzétett, „Márki-Zay Péter felesége miatt halt meg egy újszülött” című cikk címében valótlanul állította, hogy a felperes miatt halt meg egy újszülött, illetve ugyanezen cikkben, valamint a másnap közzétett „Márki-Zay Péter és felesége cége több csecsemő halálában érintett” című írásában azt a valós tényt, hogy otthonszülésben érintett több csecsemő életét vesztette, abban a hamis színben tüntette fel, mintha a cikkben idézett csecsemők halálát felperes tevékenysége okozta volna.

Az Origo vitatta az elsőfokú ítéletet, ezután került az ügy magasabb szintű bíróságra, mely azonban helyben hagyta annak tartalmát.

Márki-Zay Péter most két Facebook posztot is megfogalmazott az ügyben, melyben egyrészt leírja, hogy a másodfokú ítélet megerősíti a korábbi bírói ítéletet és még csak fel sem merült feleségének a felelőssége egyetlen csecsemő haláláért sem, másrészt közzétette a teljes ítéletet.

„A Fővárosi Ítélőtábla teljes egészében osztotta az elsőfokú bíróság azon megállapítását, hogy cikk egyoldalú, elfogult, az önálló véleményalkotást kizáró módon manipulatív, valótlan tényállításon alapuló értékítélet levonásához szándékosan eltorzítja a felperes vallomását. Az alperes nem törekedett az objektív, kiegyensúlyozott tájékoztatásra és a büntetőeljárásról szóló beszámolója nem tükrözte a tényeknek megfelelően a büntetőügy anyagát. Úgy mondott ítéletet és vádolta meg az egészségügyi szolgáltatást nyújtó személyt az egyik legsúlyosabb bűncselekménnyel, a halálos kimenetelű szakmai mulasztással, hogy annak még vékony ténybeli alapja sem állt fenn.”

A szülésznő korábban a PestiSrácok ellen is pert nyert már.

Az Origo alig néhány napja épp lapunk tulajdonosával szemben is pert vesztett jogerősen a Fővárosi Ítélőtáblán, amiért valótlanságokat közölt a Media1 tulajdonosi hátterével összefüggésben. Az Origot helyreigazításra és a teljes perköltség, valamint illeték megfizetésére kötelezték.

További hírek érhetők el a Media1.hu-n!

Borítókép: Kiállás Márki-Zayné Vincze Felícia mellett – Márki-Zay Péter Facebook oldala
Szóljon hozzá!