fbpx

Fővárosi Ítélőtábla

Origo

A HírTV után az Origo is sajtópert vesztett a Fővárosi Ítélőtáblán – íme az ítélet

A Fővárosi Ítélőtábla, megváltoztatva a Fővárosi Törvényszék korábbi elsőfokú hibás ítéletét, helyreigazításra és a teljes perköltség megfizetésére kötelezte a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) internetes lapját, az Origót, amiért még tavaly szeptemberben valótlanul Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosának érdekeltségeként írt lapunkról, a Media1-ről.

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Jogerősen pert nyert a HírTV ellen a Fővárosi Ítélőtáblán a Media1 – közöljük a másodfokon eljáró bíróság teljes ítéletét

A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete több százezer forintnyi perköltség és illeték megfizetésére is kötelezte a kormánypárti kötődésű KESMA híroldalát, valamint a hirtv.hu nyitóoldalán, önálló hírként és a megjelent valótlan tartalmú írás mellett is közölni kell, hogy amit a Media1.hu tulajdonosi hátterével kapcsolatban állított a HírTV oldala, az nem felelt meg a valóságnak.

Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház igazgatója

Pert nyert az Index a Budapesti Operettszínház ellen

Hiába fordult helyreigazítási kérelemmel a laphoz, majd fordult bírósághoz a Budapesti Operettszínház azt állítva, hogy a hírportál valótlanságot állított egy, a színházat érintő zaklatási ügy kapcsán.

Sinkovics Gábor, sportújságíró

Pert nyert Sinkovics Gábor, a Nemzeti Sport volt újságírója a Fidesz-közeli médiaholdinggal szemben

A sportújságírót a kormánypárti médiabirodalom perelte be, amiért a Nemzeti Sporttól való távozása után egy cikkben bírálta Szöllősi Györgyöt, a Nemzeti Sport főszerkesztőjét, a hazai közállapotokat és médiaviszonyokat, valamint az is megírta, hogy miután kirúgták, nem kapta vissza a munkahelyén gyűjtögetett sportrelikviáit.

ripost

Jogerősen is pert vesztett a Ripost

Jóváhagyta a Fővárosi Ítélőtábla és ezzel jogerőssé vált a korábbi elsőfokú bíróság ítélet, amely valótlannak találta a Ripost című kormányközeli médiatermékben Gréczy Zsoltról megjelenteket.

Németh Sándor, az ATV Zrt. többségi tulajdonosa, a Hit Gyülekezete vezető lelkésze

Pert nyert az Átlátszó ellen a Hit Gyülekezete, de a lap felülvizsgálati kérelemmel fordul a Kúriához, mert hibásnak tartja az ítéletet

Korábban a Magyar Hang és Átlátszó több pert is megnyert a kisegyház ellen, de most a kisegyház nyert meg egy eljárást, ami miatt az Átlátszót helyreigazításra kötelezné a bíróság. Az Átlátszó jogásza azonban arról beszélt a Media1-nek, nem fogadják el a döntést, így a jogi csatározásnak a korábban az ATV-t tulajdonló kisegyház és az internetes lap között még közel sincs vége.