fbpx

per

közmédia, mtva, székház. fotó: Ladányi András, Media1

KGB-t emlegető lejárató anyaggal ünnepli a Közmédia, hogy dupla győzelmet ért el a bíróságon és folytathatja a cenzúrákat

Jogerősen pert nyert a Kúrián a DK-val szemben a Duna Médiaszolgáltató (Közmédia), és eközben jogerőre emelkedett az a bírósági ítélet is, amelyet a Hatvani Járásbíróság hozott egy, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) által, ugyancsak a Közmédia ellen indított perben. A legnagyobb ellenzéki párt és a legnagyobb hazai újságírószervezet is azt kifogásolta, hogy az MTI Országos Sajtószolgálat (OS) nem engedett ki egy-egy közleményt a benne foglalt bírálat miatt, vagyis cenzúra történt. Miután mindkét esetben az állami médiaszolgáltatónak adott igazat a bíróság, az állami médiaszolgáltató most a MÚOSZ-ról közölt lejárató anyaggal reagált a fejleményre.

Az Origo közterületi plakátja Budapesten

Pert bukott az Origo a Datadat ellen elsőfokon

Az egyelőre nem jogerős ítélet szerint a kormánypárti lap kiadójának milliós sérelemdíjat kell fizetnie, amiért több valótlan állítást is megfogalmazott a Bajnai Gordonhoz köthető cégről. A Datadat szerint ez még csak a kezdet.

Ács Dániel, a 444.hu újságírója, aki nem lesz a Ferencváros c. magazin főszerkesztője

Úgy nyert jogerősen a PestiSrácok Ács Dániel, a 444 újságírója ellen a Kúrián, hogy a Fidesz-közeli revolvermédium lejáratóanyaga kitalált sztorin alapult

Ács Dániel, a 444 újságírója a jó hírnevének megsértése miatt 1 millió forint sérelemdíjat követelt a PestiSrácoktól, miután 2020-ban ránézésre is nyilvánvaló hazugságokat közölt róla a portál. Ugyan a PestiSrácok anyagának sztorijának hitelessége már a megjelenésekor megdőlt, és a bíróság első fokon még 700 ezer forint sérelemdíjat meg is ítélt Ácsnak, a másodfokú bíróság majd végül most a Kúria úgy ítélte meg, hogy a PestiSrácok cikke nem tényállítást, hanem csak találgatást, sejtetést tartalmazott Ácsról és arról a ferencvárosi főszerkesztői pályázatról, amit a cikk állítása szerint úgymond neki írtak ki. Ez belefér a bíróság szerint a sajtó szabadságába, akkor is, ha a sejtetés egyébként esetleg megalapozatlan.

Twitter.

Perre mennek a Twitter kirúgott dolgozói

Elon Musk villámtempóban vált meg a cég alkalmazottainak majdnem a felétől. Egyes vélekedések szerint ezt nem tehette volna meg törvényesen.

Torkos Matild és Fiala János a Kelj fel Janicsi című műsorban

Fiala János mégis leadhatta letiltott interjúját Torkos Matilddal, az Index elbocsátott újságírójával, aki a kirúgása után felhagyott az újságírással

Fiala János egy több mint 70 perces, Torkos Matilddal készített portrébeszélgetés részeként szóba hozta Torkos Matild az Indextől történő júliusi elbocsátását és azt, hogy az Index vezetése letiltatta azt a választások előtti nagyinterjút megjelenés előtt, amit Torkos készített az ellenzék közös miniszterelnökjelöltjével, Márki-Zay Péterrel. A Fiala-Torkos beszélgetés sorsa majdnem nagyon hasonlóan alakult, mint Torkos Matild Márki-Zay Péterrel készült interjúja, ugyanis Torkos a felvétel után váratlanul megtiltotta Fialának, hogy leadja a Keljfel Jancsi vele készült beszélgetését. Több hét után azonban megtört a jég: Torkos meggondolta magát, így végül Fiala közzétehette a beszélgetést.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások