Kiállás Márki-Zayné Vincze Felícia mellett

2 millió forint sérelemdíj megfizetésére kötelezte a bíróság az Origót

Másfél évvel ezelőtt egy család tragédiája, egy kisgyermek halála kapcsán közöltek hazugságokat egy hódmezővásárhelyi szülésznőről, valamint a bíróság szerint illegálisan használtak fel egy hangfelvételt. Az ítélet egyelőre nem jogerős.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Az alperes Origo megsértette a felperes, Márki-Zayné Vincze Felícia jó hírnévhez fűződő személyiségi jogát, amikor 2019. január 30. napján közzétett, „Márki-Zay Péter felesége miatt halt meg egy újszülött” című cikk címében valótlanul állította, hogy a felperes miatt halt meg egy újszülött, illetve ugyanezen cikkben, valamint a másnap közzétett „Márki-Zay Péter és felesége cége több csecsemő halálában érintett” című írásában azt a valós tényt, hogy otthonszülésben érintett több csecsemő életét vesztette, abban a hamis színben tüntette fel, mintha a cikkben idézett csecsemők halálát felperes tevékenysége okozta volna.

Többek között ezt állapította meg a bíróság most hozott elsőfokú ítélete, amelyről Hódmezővásárhely ellenzéki polgármestere, Márki-Zay Péter számolt be csütörtökön.

A bíróság emellett megállapította azt is, hogy az Origo megsértette a felperes hangfelvételhez való jogát azzal, hogy a 2. pontban megjelölt két cikkben felperes hozzájárulása nélkül használta fel a 2019. január 4-én felperes által a Budapest Környéki Törvényszéken tett tanúvallomásának hangfelvétel részleteit.

A bíróság kötelezte az Origót a jogsértés abbahagyására és eltiltotta a felperes személyét érintő és jó hírnevét sértő további közlésektől, kötelezte továbbá a lapot a hangfelvétel 8 napon belüli eltávolítására, valamint az ítélet jogerőre emelkedését követő 8 napon belül az ítélet rendelkező részének közzétételére a cikkek elérhetőségi helyén addig, amíg az írások az interneten elérhetők, azok esetleges eltávolítása esetén pedig az eredeti szöveggel azonos webcímen, minimum egy év időtartamra.

A bíróság emellett arra kötelezte az alperest, hogy fizessen 2 millió Ft sérelemdíjat felperesnek a fenti jogsértések miatt.

Az Origo másfél évvel ezelőtt, egy család tragédiájával visszaélve közölt – az ítélet szerint hazug tartalmú – írást a politikus feleségéről: egy hat évvel korábban egészségesen született gyermek közel 2 hónappal későbbi, szüléstől teljesen független tragikus halálát igyekeztek mindenáron politikai lejáratásra felhasználni.

A három országban közel 500 egészséges gyermeket világra segítő, minden engedéllyel, végzettséggel és képzettséggel rendelkező, a fideszes minisztérium felkérésére szakmai irányelvet kidolgozó szülésznő mellett nemcsak volt kismamái és Hódmezővásárhely lakosai közül álltak ki sokan, de még a fideszes gyermekorvos volt alpolgármestere is megszólalt. Tavaly márciusban békés tömegrendezvényen tüntetést is tartottak a karaktergyilkosságok áldozatai mellett, sőt, a városban egy óriásplakátot is kihelyeztek 90 édesanya gyermekeinek fényképével, kiállva Márki-Zayné Vincze Felícia mellett.

Nem az Origo volt az egyetlen, mely jogsértő tartalmakkal támadta a szülésznőt. Korábban a TV2.hu és a Pestisrácok.hu már pert vesztett Márki-Zayné Vincze Felícia ügyében. A korábbi hírek szerint a politikus szülésznő felesége egyébként annyira besokallt az őt ért támadássorozattól, hogy felhagyott a praktizálással.

Az Origo a Fidesz-közeli médiaholding, a KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány), illetve a Mediaworks több száz márkájának egyike.

További hírek találhatók a Media1-en! Facebook-oldalunk itt, RSS-csatornánk itt található.

Szóljon hozzá!