fbpx

személyiségi jogi per

Ács Dániel, a 444.hu újságírója, aki nem lesz a Ferencváros c. magazin főszerkesztője

Úgy nyert jogerősen a PestiSrácok Ács Dániel, a 444 újságírója ellen a Kúrián, hogy a Fidesz-közeli revolvermédium lejáratóanyaga kitalált sztorin alapult

Ács Dániel, a 444 újságírója a jó hírnevének megsértése miatt 1 millió forint sérelemdíjat követelt a PestiSrácoktól, miután 2020-ban ránézésre is nyilvánvaló hazugságokat közölt róla a portál. Ugyan a PestiSrácok anyagának sztorijának hitelessége már a megjelenésekor megdőlt, és a bíróság első fokon még 700 ezer forint sérelemdíjat meg is ítélt Ácsnak, a másodfokú bíróság majd végül most a Kúria úgy ítélte meg, hogy a PestiSrácok cikke nem tényállítást, hanem csak találgatást, sejtetést tartalmazott Ácsról és arról a ferencvárosi főszerkesztői pályázatról, amit a cikk állítása szerint úgymond neki írtak ki. Ez belefér a bíróság szerint a sajtó szabadságába, akkor is, ha a sejtetés egyébként esetleg megalapozatlan.

Kálomista Gábor producer a HírTV Bayer Show című műsorában.

Elkutattuk címmel a HírTV a nemzeti ünnep hétvégéjén sugározza az ElkXrtuk producere ellen Hann Endre által indított perről szóló „dokumentumfilmet”

A nemzeti ünnepre időzítette a kormánypárti csatorna a filmpremiert arról a peres eljárásról, amit a Medián piackutató cég ügyvezetője indított Kálomista Gábor producer ellen, amiért az ElkXrtuk című mozifilmben úgy ábrázolták a film egyik negatív figuráját, mintha az Hann Endre lenne.

Hann Endre, a Medián vezetője az ATV egyik műsorában

Az ElkXrtuk alkotói szerint a filmben szereplő Endre nem Hann Endre közvéleménykutató

Bár korábban még meghívták Hann Endrét a film díszbemutatójára mint szereplőt, most a gyártócég ügyvédje azzal védekezik a bíróságon, hogy azért nem lehet a filmben szereplő negatív közvélemény-kutató karaktert Hann Endrével azonosítani, mert a szereplő fiatal és jól öltözött. Három csapásra épül Kálomista Gábor cégének védekezése.

Figyelő

Pert nyert a Figyelő Soros-feketelistájának 34 szereplője

Hamis, szükségtelen, ráadásul a történelmi múlt miatt félelemkeltő is volt a bíróság elsőfokú ítélete szerint, hogy a 2018-as választások után az azóta megszűnt Figyelő közzétette a „Soros-listát”, több száz, általuk hazaáruló zsoldosként feltüntetett személy nevével. A lista két korábbi pernyertes szereplője után most további 34 másiknak adott igazat a bíróság, kimondva: a lapkiadó Mediaworksnek bocsánatot kell kérnie, és fejenként 200-500 ezer forint sérelemdíjat is fizethet.

Varga Endrére, az Index lapigazgatójára, a Totalcar ügyvezetőjére, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) elnökére emlékeztető arc Pápai Gábor karikatúráján

Megszüntette a bíróság az Index lapigazgatójának a Media1 elleni eljárását

Permegszüntető végzésével a Székesfehérvári Járásbíróság a Media1 számára kedvező módon zárta le a Varga Endre képmáshoz fűződő jogainak állítólagos megsértése miatt, Varga által indított jogi eljárást. A tét az Index lapigazgatója versus Media1 jogi eljárásban több mint félmillió forint főkövetelés volt, de tágabb értelemben ennél több is: maga a médiaszabadság, vagyis az, hogy közölhet-e a sajtó (jelen esetben portálunk) portréfotót olyan közszereplőről, aki ezt ilyen vagy olyan oknál fogva nem szeretné.

Kubatov Gábor a HírTV Bayer Show című műsorában.

Ítéletet hozott a bíróság a 24.hu vs Kubatov Gábor perben

Két év után lezárult az a per, amelyet Kubatov Gábor, a Fidesz pártigazgatója és alelnöke, országgyűlési képviselő, az FTC elnöke kezdeményezett jó hírnevének megsértése miatt a 24.hu kiadója, a Central Médiacsoport ellen.

Varga Endrére, az Index lapigazgatójára, a Totalcar ügyvezetőjére, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) elnökére emlékeztető arc Pápai Gábor karikatúráján

Félmillió forintot követel lapunktól az Index és a Totalcar igazgatója, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete új elnöke egy fotó miatt

Varga Endre, az Index.hu Zrt. lapigazgatója és a Totalcar nemrég kinevezett ügyvezetője, akit nemrég a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete elnökének is megválasztottak, félmillió forint sérelemdíjat követel lapunktól, amiért az MTE élére történő megválasztásakor leközöltük az álláspontunk szerint szakmai közszereplőnek minősülő új elnökről készült portréfotót. A Media1 ellentmondással él Varga lapunk tartalomszolgáltatásának ellehetetlenítésére irányuló kísérlete kapcsán.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások