fbpx

jogerős

A mi kis falunk 4. évadának egyik jelenete

3 milliót fizettet a bíróság A mi kis falunk gyártójával, amiért véletlenül 3 másodpercig látszódott a népszerű RTL-es tévészériában egy férfi

Megsértette egy férfi képmáshoz fűződő jogát A mi kis falunk című, az RTL-en látható filmsorozat gyártója, a Content Factory Kft. azzal, hogy egy, a forgatások idején arra járó pilisszentléleki férfi is látszódott a tévészériában pár másodpercig, aki egyébként nem kedveli a sorozatot – állapította meg jogerős ítéletében a Győri Ítélőtábla. (Frissítés: hírünkre reagált a gyártócég.)

Action for Democracy

Jogerős: megsértette Korányi Dávid személyiségi jogait a Metropol és az Origo

Jogerősen is megnyerte a személyiségi jogai megsértése miatt indított pert Korányi Dávid, az Action for Democracy nevű szervezet vezetője a Metropol című napilapot kiadó Mediaworks és az Origo tulajdonosa, a New Wave Media Group ellen. Ez az a szervezet, amelyik korábban az Egyesült Államokban, New Yorkban a Times Square-en lévő óriási kivetítőfalon szavazásra buzdította az USA-ban élő magyarokat, illetve amely jelentős összegű adománnyal támogatta a Márki-Zay Péter vezette Mindenki Magyarországa Mozgalmat idén tavasszal, a választásokat megelőzően, ami miatt azóta a Fidesz és a kormányközeli lapok céltáblájába került.

közmédia, mtva, székház. fotó: Ladányi András, Media1

KGB-t emlegető lejárató anyaggal ünnepli a Közmédia, hogy dupla győzelmet ért el a bíróságon és folytathatja a cenzúrákat

Jogerősen pert nyert a Kúrián a DK-val szemben a Duna Médiaszolgáltató (Közmédia), és eközben jogerőre emelkedett az a bírósági ítélet is, amelyet a Hatvani Járásbíróság hozott egy, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) által, ugyancsak a Közmédia ellen indított perben. A legnagyobb ellenzéki párt és a legnagyobb hazai újságírószervezet is azt kifogásolta, hogy az MTI Országos Sajtószolgálat (OS) nem engedett ki egy-egy közleményt a benne foglalt bírálat miatt, vagyis cenzúra történt. Miután mindkét esetben az állami médiaszolgáltatónak adott igazat a bíróság, az állami médiaszolgáltató most a MÚOSZ-ról közölt lejárató anyaggal reagált a fejleményre.

Ács Dániel, a 444.hu újságírója, aki nem lesz a Ferencváros c. magazin főszerkesztője

Úgy nyert jogerősen a PestiSrácok Ács Dániel, a 444 újságírója ellen a Kúrián, hogy a Fidesz-közeli revolvermédium lejáratóanyaga kitalált sztorin alapult

Ács Dániel, a 444 újságírója a jó hírnevének megsértése miatt 1 millió forint sérelemdíjat követelt a PestiSrácoktól, miután 2020-ban ránézésre is nyilvánvaló hazugságokat közölt róla a portál. Ugyan a PestiSrácok anyagának sztorijának hitelessége már a megjelenésekor megdőlt, és a bíróság első fokon még 700 ezer forint sérelemdíjat meg is ítélt Ácsnak, a másodfokú bíróság majd végül most a Kúria úgy ítélte meg, hogy a PestiSrácok cikke nem tényállítást, hanem csak találgatást, sejtetést tartalmazott Ácsról és arról a ferencvárosi főszerkesztői pályázatról, amit a cikk állítása szerint úgymond neki írtak ki. Ez belefér a bíróság szerint a sajtó szabadságába, akkor is, ha a sejtetés egyébként esetleg megalapozatlan.

Kubatov Gábor a HírTV Bayer Show című műsorában.

Ítéletet hozott a bíróság a 24.hu vs Kubatov Gábor perben

Két év után lezárult az a per, amelyet Kubatov Gábor, a Fidesz pártigazgatója és alelnöke, országgyűlési képviselő, az FTC elnöke kezdeményezett jó hírnevének megsértése miatt a 24.hu kiadója, a Central Médiacsoport ellen.

Meszes Boglárka, az M1 Híradó hírolvasója felkonferálja A kérdésekkel provokált az újságíró című riportot.

Jogerős: nem titkolhatja tovább a Közmédia, mit vár el a Híradótól

Immáron jogerős az a bírósági ítélet, amelynek értelmében a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nek ki kell adnia a Szabad Európa számára azokat a dokumentumokat, amelyekből többek között kiderülhet, ki viseli a szerkesztői felelősséget például a köztévé Híradójában elhangzottakért.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások