Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport 2019-ben kinevezett vezérigazgatója beszélget Szalay Dániellel, a Media1 főszerkesztőjével a Brandfestival 2019 konferencián

Nem lát viharfelhőket a TV2 vezérigazgatója

Pavel Stanchevet, a TV2 vezérigazgatóját a Brandfestival 2019 konferencián aktuális tévés trendekről, például a Netflix és a többi internetes szolgáltatás adta kihívásokról kérdezte a Media1 főszerkesztője, de szóba került az is, minek egyáltalán 14 tévécsatorna a TV2 Csoport számára, és ez a csatornaszám fenntartható-e.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport  idén nyáron kinevezett vezérigazgatója is ott volt a nemrégiben Budapesten megrendezett Brandfestival nemzetközi konferencián – ott beszélgetett a televíziós médiavállalat vezetőjével  az első napon egy programpontban Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője.

Minek kell 14 tévécsatorna?

A beszélgetést kollégánk azzal a kérdéssel indította, minek egyáltalán a TV2 Média Csoport számára 14 tévécsatorna, hiszen ezek fenntartása költséges, némelyik nézettsége sem túl magas, a csatornák zsánere (profilja) is hasonló, így kívül nézve nem mindegyik fenntartása tűnik rentábilisnek. Idén Fischer Gábor programigazgató korábban arról beszélt, hogy a meglévő 14 mellé akár további csatornákat is indítana a vállalat. (A TV2 főcsatornán kívül a médiavállalat portfóliójának része a SuperTv2, a FEM3, a Mozi+, a Spíler1, a Spíler2, az IzauraTV, a Zenebutik, a Prime, a LiCHI Tv, a Kiwi, a Humor, a JockyTV és a Moziverzum.)

Pavel Stanchev azt válaszolta, szerinte nem is olyan sok ez a csatornaszám, mivel egyelőre úgy tűnik, van ezekre igény, van felvevőpiacuk. Addig, amíg megéri, működtetik őket.

Mi újság digitális fronton?

Arra a kérdésre, hogy a TV2 Média Csoport miért nem inkább digitális téren erősít, ahogyan azt teszi versenytársa, az RTL Magyarország az RTL Most és az RTL Most+ platformokkal, Pavel Stanchev azt felelte, hogy a TV2 bizonyos márkáihoz tartozik digitális tartalom, ilyen például a Tények című műsorukhoz kapcsolódóan a tenyek.hu, illetve a Spíler TV-hez tartozik csak digitálisan elérhető tartalom is Spíler Extra néven.

Hozzátette, a TV2 Csoport is fontosnak tartja az online-t, de a tradicionális (lineáris) televízióban is látnak potenciált, ezért tartják ezt a vonalat is.

Arra a felvetésre, hogy nemzetközi jelenség, hogy sok fiatal az online platformokra állnak át, és sokan le is mondják a kábeltévé-előfizetésüket (a jelenségnek neve is van: cord-cutting), a TV2 pedig róluk mond le, ha nem erősít digitális téren, Stanchev megismételte, hogy mindkét irányt, a hagyományos lineáris és az online tartalomterjesztést is fontosnak tartják.

A TV2 vezérigazgatója hozzátette, jól teljesít a Tények.hu és a TV2.hu internetes oldal is: olyannyira, hogy szeptemberben a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) adatai alapján a tenyek.hu megverte az rtl.hu-t és az rtlmost.hu-t. (A Stanchev által említett adat egyedi látogatószám (RU) szempontjából helytálló, de a reklámbevételek szempontjából fontosabb mutató, oldalletöltésszám éppen az RTL és az RTL Most esetében kedvezőbb, ami arra utal, hogy az RTL-es látogatók több tartalmat is megnéznek az oldalon – megj.: A szerk.)

Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója (balra) és Szalay Dániel (Media1) beszélget
Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója (balra) és Szalay Dániel (Media1) beszélget. Fotó: Kummer János

Új digitális vezető van, hamarosan jöhet egy nagyobb bejelentés

Kollégánk ezután arról érdeklődött, úgy hallotta, valamilyen nagyobb bejelentéssel, újdonsággal is készül a TV2 Csoport a digitális platformon. Pavel Stanchev azt mondta, hamarosan sor kerülhet erre, mivel új digitális vezető állt munkába a cégcsoportnál. Jelenleg vizsgálják, melyik fajta üzleti modell lehet a jobb.

A Brandfestival közönsége előtti beszélgetés során szóba került az is, hogy a Spíler TV-hez kapcsolódó digitális platformra mekkora az igény. Stanchev erre önkritikusan azt mondta, még azért dolgozni kell ennek a marketingjén.

A tévé megmarad a fő családi találkozópontnak

Arra, hogy milyen jövő vár a tévézésre, amikor digitális úton, az interneten minden ott van, annak teljes szabadságával együtt, hogy a felhasználó mindig maga döntheti el, mikor és mit szeretne megnézni, a TV2vezérigazgatója azt mondta, a lineáris és az élő adás is nagyon fontos, ebben nagyon hisz.

A tévé szerinte megmarad a fő családi találkozópontnak, ami körül összegyűlnek a családtagok. Ott van például a sport, ami még mindig nagyon jót tesz a nézőszámoknak.

Arra a kérdésre, hogy a Netflix, a Disney+, az Amazon Prime, az HBO GO és a többi internetes streamingszolgáltatás nem visz-e el nézőket olyan hagyományos csatornákról, mint a TV2, illetve hogyan próbálják felvenni a versenyt az internetes platformokkal, a vezérigazgató azt mondta, úgy látja, fontos szűrő ezeknél a szolgáltatásoknál a nyelv kérdése, emellett az sem elhanyagolható tényező, hogy ezek mennyibe kerülnek. Ezek ma a magyar fogyasztó szempontjából lényeges kérdések. Igaz, idővel Stanchev szerint is változás lehet ebben, de ma még nem érzik igazán ezek elszívóhatását. (A Netflix csak idén októberben jelent meg magyar nyelvű tartalommal.)

Nemzetközi terjeszkedés jöhet a TV2 stabilizálódását követően

Arra, hogy nem érzi-e meg a TV2 azt, hogy sokan lemondják a tévé-előfizetést és inkább internetre váltanak, Panchev azt mondta, a különböző telekom-cégekkel együtt dolgoznak azon, hogy olcsó maradjon a tévé-előfizetés ára. Szerinte a tévé-előfizetésnek van jövője itthon, sőt regionálisan is, ezért készül nemzetközi terjeszkedésre a TV2 Csoport. Földrajzilag nagyon jó helyen vagyunk, így ez kedvez a terjeszkedésnek is.

Arra a kérdésére, hogy mikorra valósulhat meg az ígért nemzetközi terjeszkedés, a vezérigazgató azt mondta, ha sikerült teljesen stabilizálni a működésüket.

Arra, hogy milyen fejlesztési, tartalmi tervei vannak a következő időszakra a TV2-nek, Pavel Stanchev azt mondta, nagyon bíznak a Mintaapák című saját gyártású új napi sorozat sikerében, az új saját gyártású sorozat kedvező nézettségi adatainak alakulásában. „A sorozatgyártással kicsit elkéstünk, de bízunk benne, hogy a Mintaapák betölti ezt az űrt” – tette hozzá a vezérigazgató.

(Az új napi sorozat egyelőre még nem túl erős nézettségi számokat szállít a TV2-nek – megj.: A szerk.)

Stanchev azt is mondta, az olyan reality típusú műsoraik is fontosak, mint amilyen az Ázsia Expressz, és a Sztárban Sztár.

Milyen hatása lehet a Vodafone és a UPC fúziójának?

Arra, hogy a Vodafone és a UPC fúziója milyen hatással lehet a tévés piacra és a TV2-re, például a kábeltévés szolgáltatások árazására, a vezérigazgató azt felelte, nem hiszi, hogy ennek jelenleg érdemi kihatása lenne.

„Jó évünk van”

A TV2 vezérigazgatója arra, milyen volt a TV2 idei éve, azt mondta, elégedett:

„Jó évünk van, nőnek a számok, jó őszünk volt, a reklámbevételek is jól alakultak, pozitívan zárunk”.

(A konferenciára és így a beszélgetésre még azt megelőzően került sor november végén, hogy a TV2 idén decemberben megszüntette a Kreatív Igazgatóságát, mivel az ősz második felében az új saját gyártású tartalmak, például a Nyomd gombot, tesó! teljesítménye igencsak elmaradt az elvárhatótól.)

Az egész tévés szektor növekszik

A reklámbevételek alakulását illetően Pavel Stanchev azt mondta, az egész tévés szektorra érvényes volt, hogy növelni tudta a reklámbevételeit. 2008-ban az Európai Unióban ugyan leestek a tévés bevételek a válság következtében, de most az irány egyértelműen a felfelé, TV2 is igyekszik árat emelni. A TV2 vezérigazgatója szóba hozta, hogy a Sztárban Sztár fináléjára a vállalat egy teljesen egyedi stratégiát dolgozott ki az árazás tekintetében, ami nagyon bevált.

Brandfestival 2019
A Brandfestival 2019 egyik látogatója ismerkedik a programmal

Arra a kérdésre, hogy a reklámozók is elfogadják-e a költségeik növekedését, illetve nem tart-e a TV2 attól, hogy a hirdetők inkább az interneten költik el a pénzüket, ha áremelésre kerül sor tévében, a vezérigazgató azt mondta, szerinte a reklámozók körében még nőtt is a tévé iránti bizalom, köszönhetően a transzparenciának. A TV2 vezérigazgatója úgy látja, ez a regionális trend is, és Magyarországon is érvényesül. A reklámozók tisztában vannak ezekkel, értik, így a tévés reklámbevételek növekedésére lehet számítani.

Arra, hogy a terjesztési díjakat, a kábeldíjat is tudják-e emelni, azt mondta, dolgoznak ezen is.

Arra a felvetésre, hogy nem lesz könnyű árat emelni, azt mondta: a tartalom a király, de az is igaz, hogy a terjesztés a királynő.

További, a Brandfestival 2019 konferenciáról készített beszámolóink elolvashatók ide kattintva. További tévés hírek találhatók a Media1 Tv rovatában.

Ha szeretné, hogy a Media1 a jövőben még több konferenciabeszámolóval és interjúval jelentkezzen, kérjük járuljon hozzá a Media1 működéséhez rendszeres vagy alkalmi befizetéssel bankkártyával, illetve PayPal befizetéssel! Köszönjük azoknak, akik ezt megteszik.

Borító: Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport 2019-ben kinevezett vezérigazgatója beszélget Szalay Dániellel, a Media1 főszerkesztőjével a Brandfestival 2019 konferencián Fotó: Kummer János/ Brandfestival

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!