Megkérdezte Fischer Gábortól, a TV2 Média Csoport programigazgatójától a Marketing&Media című havilap, hogy a Jocky Tv és a Moziverzum elindításával vége van-e a már a médiavállalat csatornaoffenzívájának, vagy még várható-e újabb televíziók indítása. (A pár hete leváltott Dirk Gerkens vezérigazgatói regnálása alatt 14-re nőtt a TV2 Média Csoport csatornáinak száma.)
Fischer Gábor a csatornaindítással kapcsolatos kérdésre válaszolva azt monda, aki rákap ennek az ízére, az sose áll le.
„De a viccet félretéve azt gondolom, elég komplex portfóliónk van, ami a nézői igények széles skáláját lefedi. Alapvetően komoly kihívás napi szinten 14 csatornát irányítani, sikeresen működtetni, de dolgozunk még egy-két tematikán, amit, ha úgy adódik, akkor be is vetünk.”
Elégedetten beszélt a nehézkesen induló Spíler 2 TV-ről
A beszélgetésben szóba került a Spíler 2 TV is, mely meglehetősen zötyögősen indult, hiszen a nagyobb kábelszolgáltatók közül eleinte nem mindenki volt hajlandó betenni a kínálatába, miközben elég drága sportjogokat vásárolt a csatorna. Az interjú készítője azt kérdezte, hogy az elmúlt egy év tapasztalatai alapján nem bánják-e a Spíler2 elindítását, nem lennének-e előbbre, ha a sportjogokra fordított pénzt inkább saját gyártású tartalmakra költöttétek volna. Fischer erre így felelt:
„Ezek a kérdések kívülről logikusnak tűnhetnek, de belülről látva a számokat, a bevételi és kiadási oldalon, az összefüggésekkel együtt már más látszik. A Spíler2-nek is nagyon fontos szerepe volt abban, hogy a TV2 Csoport minden kategóriában piacvezetővé váljon, így egyértelműen jól döntöttünk.”
(A TV2 márciusban lett piacvezető valamennyi korcsoportban, de ezt napközben, nem pedig az esti főműsoridőben érték el, amikor jóval többen néznek tévét.)
A TV2 Média Csoporthoz a TV2 főcsatornán kívül a Super TV2, a Mozi+, a Prime, a FEM3, a Spíler 1 TV, a Spíler 2 TV, az Izaura Tv, a Zenebutik, a LiChi TV, a Kiwi TV, a Humor+ és a Jocky TV tartozik jelenleg.
Ezeket a műsorokat várja az idei toplistába a TV2 programigazgatója
Fischer arról is beszélt, hogy az idei évben várhatóan mi lesz az idei öt legjobb nézőszámot hozó TV2-s műsor. Fischer azt mondta, ilyen lehet az Exatlon Hungary döntője, valamint a jó indulása miatt a Legyen Ön is Milliomos! első adása is benne lehet a legsikeresebb műsorok toplistájában. A programigazgató emellett reményét fejezte ki, hogy az Ázsia expressz új évada, valamint egy meg nem nevezett showműsor és minimum egy program az őszi struktúrából is ott lehet a TOP-ban. Erről a műsorról most részleteket nem árult el.
Azt viszont elmondta még, hogy miután nagyon elégedettek az Exatlon Hungary-val, hiszen olyan sikeres, hogy ezzel az RTL-t több műsorváltozásra is rá tudták kényszeríteni, és három RTL-es programmal is méltón versenyez,
„ilyen eredmények után természetesen meg kell vizsgálni a folytatást lehetőségét. Korai lenne még arról beszélni, hogy mikor lesz újra képernyőn, de az Exatlon kapcsán bármi megtörténhet”
– mondta Fischer.
A programigazgatót megkérdezték a TV2-n korábban feltűnt fikciós heti sorozatok jövőjéről is, vagyis hogy melyiknek lesz folytatása, de csak annyit volt hajlandó mondani, hogy a Bogaras szülőknek biztosan nem, a többi pedig a jövő zenéje.
Az RTL gyenge pontjairól
Fischer Gábort megkérdezték a TV2 és az RTL Magyarország gyenge pontjáról is.
Egykori munkahelye, az RTL kapcsán azt mondta, szerinte az a cég gyenge pontja, hogy túl sokáig csak az RTL Klubra fókuszált, és szerinte ezért nem történtek érdemi fejlesztések a kábelportfóliójában, ami mindig is alárendelt volt a főcsatorna érdekeinek. Annak ellenére, hogy az Éjjel-nappal Budapest átkerült az RTL II-re stratégiai erősítés céljából, az RTL Magyarország közönségaránya márciusban csökkent – említette Fischer, hozzátéve, hogy ehhez kellett az is, hogy az RTL Klub új struktúrájában a helyére érkező műsorok nem hozták a korábbi szintet.
„Mi hasonlót léptünk meg 2016 augusztusában, amikor a Jóban rosszbant áttettük a SuperTV2-re. Akkor ezen még meglepődött a piac, de mi mind a TV2-vel, mind a SuperTV2-vel, valamint csoportszinten is növekedést tudtunk elérni”
– mondta a programigazgató.
A TV2 gyenge egyik gyenge pontja: nehezen alakít ki napi kötődést
Arra, hogy mi jelenleg a TV2 Csoport gyengéje, Fischer azt mondta, az, hogy nehéz a napi kötődést a nézőkkel kialakítani a TV2-n.
A programigazgató ezt azzal magyarázta, hogy két-három havonta változik a műsorkínálat, ez pedig magában hordozza, hogy hol sikeresebb egy produkció, hol kevésbé. Szerinte ez a múltból táplálkozik, hiszen a TV2 Csoport jóval kevesebb pénzből gazdálkodott, mint a konkurense, komoly feladat ezt az évtizedes hátrányt ledolgozni. Mivel nincs fix napi műsor, ezért az új produkciók többe kerülnek, ami egyúttal azt is jelenti, hogy az év néhány hónapjában ismételni kényszerülnek, míg a versenytárs, az RTL ezen időszak alatt is tud építkezni.
Nagy változások a TV2 körül
Ma derült ki, hogy Andy Vajna, a TV2 egykori tulajdonosa már 2016-ban eladhatta a TV2 Média Csoport anyavállalatát, az MBC Co. Zrt.-t a Businesshelp Kft. nevű cinkotai cégen keresztül. Vajna az elmúlt években 20 milliárd forint körüli összeget kapott előlegként, ez valószínűleg a vételár lehetett.
Tegnapi hír, hogy Vida József, a Mészáros Lőrinc felcsúti gázszerelőből lett nemzetközi dollármilliárdoshoz közeli bankár, a Takarékbank vezetője, és a Mészáros-féle Opus Global Nyrt. igazgatósági tagja megvenné a TV2-t, az összes csatornájával együtt.
Az ügylet azonban az interjúban nem került szóba, mivel az interjú még hamarabb készült. Az épp ezért majd később derül ki, hogy a tulajdonosváltás a TV2-nél a Fischer Gábor által említett lehetséges csatornaindítások tervét hogyan fogja érinteni. (A TV2-nél a napokban hat igazgató is távozott, de Fischer egyelőre a helyén maradhatott.)
Fischer Gábor mellett egyébként Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese is interjút adott a Marketing&Media napokban megjelent lapszámának. Kolosi beszélt a rosszul teljesítő Alvilág című saját gyártású sorozat sikertelenségének vélt okairól és arról is, lesz-e folytatás A Tanár és a A mi kis falunk című sorozatból, vagy hogy meddig lehet képernyőn a Drága örökösök.
Az RTL Magyarország egyébként épp tegnap jelentette be, hogy időszakos internetes csatornát indít Film+ néven az RTL Most! nevű internetes platformon. A Film+ nevű digitális csatornára 180 órányi filmtartalmat töltött fel a tévétársaság.