
Lépett a Médiatanács: a Netflixet bepanaszolták, két rádiót is elővettek
Rossz korhatárbesorolások, trágár dalok és tiltott termékmegjelenítés is a Médiatanács napirendjére került a napokban.

Rossz korhatárbesorolások, trágár dalok és tiltott termékmegjelenítés is a Médiatanács napirendjére került a napokban.

A grémium szerint megsértette a jogszabályokat a Metropolt kiadó Mediaworks a női lábakról közölt lesifotókkal, valamint a Rádió 1 Balázsék című műsora a nyugdíjasokon való tréfálkozással. Mindkét médiaszolgáltatóra milliós nagyságrendben szabott ki bírságot a testület. Egy harmadik médiaszolgáltatót, a Sláger FM reggeli műsorát is szankcionálták.

Az RTL Group (az RTL Magyarország anyavállalata) bejelentette: felvásárolja a Sky Deutschlandot, a német nyelvű előfizetéses televíziós piac egyik legnagyobb szereplőjét. Az RTL szemlátomást egyre inkább a német nyelvterületű országokra, az úgynevezett DACH (Németország, Ausztria, Svájc) régióra fókuszál, erre utal, hogy eközben egymás után adják el több európai leányvállalatukat.

Újabb rádiós frekvenciapályázaton hirdetett nyertest, emellett hatósági eljárások indításáról is határozott a Médiatanács a november 26-i, keddi ülésén. Ezekről és a további fontos döntésekről közleményben tájékoztatták lapunkat.

A nemzeti médiahatóság e heti ülésén elmarasztalta az Open Air Radio nevű netes rádiót, valamint eljárást indított a TV2 és a Rádió 1 Debrecen ellen, továbbá a holland társhatóságnál feljelentette a Netflixet.

A legendás F1-es pilóta életének filmes feldolgozását hat részben követhetjük végig a Netflixen.

A grémium szerint veszélyeztette a Rádió 1 népszerű reggeli műsora a kiskorúak fejlődését. A testület a Spirit FM-et is megbírságolta. A médiahatóság szerint egy reklámújság lett a legnépszerűbb hetilap Magyarországon.

A magyar Médiatanács a luxemburgi társhatósághoz fordul az RTL+ VV12 című reality-jének azon közvetítése miatt, amikor VV Dzsigeri élő adásban erőszakoskodott VV Giadával szemben. Az NMHH Médiatanácsa e heti ülésén ezenkívül újra megbírságolta a Rádió 1 Balázsék című műsorát, továbbá az AMC Networks egyik műsorával, médiaszolgáltatók pénzügyi támogatásával és a Netflix egyik tartalmával is foglalkozott. A villányi és pécsi rádiós frekvenciapályázatok végeredményéről is döntött a testület. Összefoglaló a grémium heti üléséről.

A Media eXperience+ Belgrade magyar leányvállalatot hozott létre Media eXperience+ Hungary néven, hogy támogassa a magyarországi Connected TV (CTV) piac fejlődését, és segítse a helyi piacot és médiát a streaming tévézésben rejlő nézői potenciál kihasználásában. A Media1 exkluzív interjút készített a Media eXperience+ Belgrade három tulajdonosának egyikével, Vladimir Arandjelovic médiaszakemberrel, a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával a tévés piacon zajló nagy változásokról és arról, miért is egyre fontosabb a CTV, amire ma már a politikusoknak is oda kell figyelnie.

Még Tom Cruise-t is bevetették, de persze nem az igazit. Oroszország mindent tagad.