fbpx
Mediaworks - Content first felirat

Jogerősen is pert nyert a Media1 a Fidesz-közeli médiaholding ellen

A Szegedi Ítélőtábla által jogerősen most lezárt pert a Media1.hu-t működtető Vipcast Media és Szalay Dániel, a lap tulajdonosa és főszerkesztője indította a Mediaworks ellen a baon.hu-n megjelent, a Media1 működéséről és tulajdonosi hátteréről szóló, az Origótól átmásolt valótlan tartalmú cikk közlése miatt.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Fidesz-közeli Közép-európai Sajtó Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó Mediaworks elleni per kiváltó oka az volt, hogy a baon.hu minden valóságalapot nélkülözve, az Origo elnevezésű internetes oldal valótlan tényállításaira hivatkozva azt állította a 2020. július 31-én közölt „Varga Zoltán vörösbáró állhat az indexes hisztériát tápláló médiaoldal mögött” című, az Origóéval megegyező tartalmú írásában, hogy a Media1 mögött nem is Szalay Dániel újságíró, hanem a kormánysajtóban vörösbáró gúnynévvel lejáratni próbált médiavállalkozó, Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa áll, és a tényleges döntéseket nem Szalay hozza, hanem Varga. A baon.hu nem tett eleget a hazugságokat megcáfoló helyreigazítási kérelemnek.

A baon.hu kiadója, a Mediaworks a bíróságon érdemben meg sem próbálkozott a valótlan tartalmú írásának igazságtartalmának igazolásával, hanem mindössze azt bizonygatta, hogy a lapban közöltek szerinte valójában „véleménynyilvánítások” voltak, így azok helyreigazíttatása sértené a véleménynyilvánítás szabadságát. Emellett abba az irányba próbálták elvinni az ügyet, hogy a helyreigazítási kérelem szerintük úgymond nem felelt meg a formai követelményeknek, mivel az egyébként teljesen jogszabályszerűen, postai úton, tértivevényes levélként feladott és átvett, Szalay Dániel aláírásával ellátott és a Vipcast Media bélyegzőjét tartalmazó helyreigazítási kérelmen szerintük Szalay Dániel aláírása nem olyan mennyiségben szerepelt, mint ahogyan arra szerintük szükség lett volna, szerintük ugyanis egymás mellé többször is fel kellett volna sorakoztatni az aláírást.

A Media1, illetve tulajdonosa, a Vipcast Media és Szalay korábban első fokon, a Kecskeméti Törvényszéken egyszer már pert nyert a Bács-Kiskun megyei lap, illetve a Mediaworks ellen, de a pert elvesztő Mediaworks Hungary, illetve a médiaholding jogi képviselője, a Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó ügyvédjeként is ismert dr. Kovács Loránd ügyvéd fellebbezett a bíróság döntése ellen. Az ügy ezt követően került eggyel magasabb bírói szintre, a Szegedi Ítélőtáblához, ahol másodjára is a Media1-nek, illetve annak tulajdonosának, a felperes Vipcast Mediának és Szalay Dánielnek adtak igazat.

A Kecskeméti Ítélőtáblán sem fogadták el az alperesi védekezést, hogy a helyreigazítási kérelmet többször kellett volna aláírni, ugyanis a helyreigazítást kérő levélen valójában ott szerepelt, hogy a levelet Szalay úgyis mint a magánszemély, és úgyis mint a lap és kiadójának képviselője, tulajdonosa írja alá. Továbbá az Ítélőtáblán is azt állapították meg, hogy a baon.hu-n megjelent írás nem véleményt közölt a Media1 tulajdonosi hátteréről és működéséről, hanem valótlan tényállításokat, így azokat valótlansága, megalapozatlansága miatt helyre kell igazítani, és az alperes megalapozatlanul érvelt azzal, hogy a közöltek nem igazíthatók helyre.

A pervesztes baon.hu kiadóját, a Mediaworks Hungary Zrt.-t a bíróság egyrészt a perköltség, másrészt a fellebbezési illeték megfizetésére kötelezte, továbbá arra, hogy közöljék az alábbi tartalmú helyreigazítást:

Helyreigazítás:
A Varga Zoltán vörösbáró állhat az indexes hisztériát tápláló médiaoldal mögött címmel 2020. július 31-én megjelent írásunk címében és felvezetőjében valótlanul híreszteltük, hogy „Szalay Dániel főszerkesztő csak formálisan tulajdonolja a lapot, valójában a legfontosabb döntésekben Varga Zoltán mondja ki a végső szót.”

A Media1 és Szalay Dániel jogi képviseletét a Társaság a Szabadságjogokért nevű civil jogvédő szervezet és dr. Váci Tímea ügyvéd látta el.

További hírek találhatók a Media1.hu-n! Ha feliratkozna hírlevelünkre, itt teheti meg. Kövesen bennünket a Facebookon, és figyelje híreinket RSS segítségével is!

Borító: Mediaworks – Content first felirat. Fotó: Media1
Szóljon hozzá!