fbpx

fellépés az álhírek ellen

Origo

A HírTV után az Origo is sajtópert vesztett a Fővárosi Ítélőtáblán – íme az ítélet

A Fővárosi Ítélőtábla, megváltoztatva a Fővárosi Törvényszék korábbi elsőfokú hibás ítéletét, helyreigazításra és a teljes perköltség megfizetésére kötelezte a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) internetes lapját, az Origót, amiért még tavaly szeptemberben valótlanul Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosának érdekeltségeként írt lapunkról, a Media1-ről.

A HírTV új székháza az Angol utcában Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1

Jogerősen pert nyert a HírTV ellen a Fővárosi Ítélőtáblán a Media1 – közöljük a másodfokon eljáró bíróság teljes ítéletét

A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete több százezer forintnyi perköltség és illeték megfizetésére is kötelezte a kormánypárti kötődésű KESMA híroldalát, valamint a hirtv.hu nyitóoldalán, önálló hírként és a megjelent valótlan tartalmú írás mellett is közölni kell, hogy amit a Media1.hu tulajdonosi hátterével kapcsolatban állított a HírTV oldala, az nem felelt meg a valóságnak.

Fekete-Győr András, a Momentum elnöke

Vitát váltott ki Fekete-Győr András javaslata, amellyel távol tartaná a „propagandistákat” az újságírástól

A Momentum elnöke és miniszterelnök-jelöltje azt javasolta, ne írhasson újságot az, aki rendszeresen és szándékosan, becsület sértésére alkalmas valótlanságokat közöl lejáratási célból. Többen – köztük a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) elnöke és a Mérték Médiaelemző Műhely alapítója – sem értenek egyet ezzel a megoldással.

Krekó Péter, a Political Capital

Krekó Péter újabb pert nyert a NER sajtója ellen

Szerdai elsőfokú ítéletében a Fővárosi Törvényszék helyreigazításra kötelezte a Magyar Nemzet nyomtatott és online kiadásait a tavaly év végén közölt, a Krekó Péter lejáratását megindító cikk miatt

A KESMA alá került egyik sajtótermék, a Magyar Nemzet óriásplakátja

Szokatlanul cáfolt a Koronavírus Sajtóközpont

A Koronavírus Sajtóközpont az információt megnevező kormányközeli napilap megnevezése nélkül számolt be arról, hogy nem igaz, hogy az egyik nagy áruházlánc dolgozóit soron kívül fogják beoltani és már folyik az igényfelmérés. Máskor, ha nem kormányközeli lapról van szó, nem szokott ilyen szemérmes lenni a kormányzat.