freeszfe

Sajtópert nyert az Origóval szemben az SZFE kommunikációs vezetője

A sajtóorgánum az első fokon született ítélet szerint valótlanul állította, hogy a Színház- és Filmművészeti Egyetem tábort szervezett a hallgatóinak arról, hogyan kell blokádot csinálni.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Veszprémi Judit, a Színház és Filmművészeti Egyetem (SZFE) kommunikációs vezetője első fokon sajtó-helyreigazítási pert nyert az Origóval szemben – tudatta a Független Szabad Egyetem (Free SZFE) a közösségi oldalán.

Az ügy előzménye, hogy az Origo szeptember 18-i írásában azt állította, hogy Veszprémi a blokádra felkészítő tábort szervezett a Színház és Filmművészeti Egyetem hallgatóinak. A bíróság a felsorakoztatott bizonyítékok alapján megállapította, hogy az Origo állítása nem igaz, ezért ítéletében arra kötelezte az orgánumot, hogy jelentesse meg a valós tényeket és az erről szóló hírt legalább 30 napig tartsa az oldalon.

Az Origo az ítélet kézbesítésétől számított 15 napon belül még fellebbezhet.

A Free SZFE közölte:

„Bizonyítékaink megkérdőjelezhetetlenek: blokádra felkészítő nyári tábor egyszerűen nem volt, így azt sem Veszprémi Judit, sem más nem szervezhetett. A hallgatók öt napos nyári szabadegyetemének színvonalas programjára büszke lehetne minden egyetem.”

Az Origo írása „Hogyan kell elfoglalni egy egyetemet, hogyan kell blokádot csinálni, erről szervezett négynapos tábort a Színművészeti a saját campusán a hallgatóknak – egy hónappal a blokád előtt” címmel közölte le a valótlan tartalmú írást, amelyben azt is állította, hogy azon részt vett volna Gulyás Márton, a Partizán internetes tévé alapítója.

Ennek kapcsán a Partizán közösségi oldalán egy közlemény is megjelent még szeptember végén:

„Az origo állításaival ellentétben az SZFE-n szervezett szabadegyetemi programsorozatban Gulyás Márton nem lépett fel, ott elő nem adott.  Ha így is tett volna, abban sem látnánk semmi kivetnivalót, de a tény ettől még tény marad: Gulyás Márton a pártújságban megnevezett rendezvényen nem volt jelen. Írjuk fel a dátumát a mai napnak, amikor a kormánymédia oda jutott, hogy egy felsőoktatási intézményt támad és gyaláz azért, mert szabadegyetemi programsorozatot merészelt szervezni. Szégyen és gyalázat mindenkire aki ebben részt vesz: akár hallgatólagosan, akár tevőlegesen!”

A Fővárosi Törvényszék adatai alapján az Origo vesztette a legtöbb sajtópert 2018-ban és 2019-ben egyaránt. A lap idén is rendszeresen közöl megalapozatlan információkat, álhíreket, lejáratásokat. Az Origo a kormányközeli Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozik, ahová a HírTV, a Ripost, a Magyar Nemzet, az összes megyei lap, a minap indult UniLife, a Retro Rádió, illetve mintegy félezer médiatermék is.

 

További hírek találhatók a Media1.hu-n! Feliratkozhat hírlevelünkre és követhet bennünket a Facebookon is. Követheti legújabb tartalmainkat RSS segítségével is.

Szóljon hozzá!