Bálint Anna cikkei

A szerző cikkei a Media1.hu-n:

Németh Balázs, az M1 Híradó műsorvezetője
kommentár

Havi közel kétmillió forintba kerül Németh Balázs, az M1 Híradó a médiatörvényt áthágó hírolvasója az adófizetőknek

Bírósági pereskedés végén, egy éven át tartó jogi huzavona után vált nyilvánossá, hogy bruttó 1,7 millió forintos szerződése van az állami televízióval annak a hírolvasónak, aki a médiatörvény megsértésével időnként személyes véleményének hangot adva szó szerint pocskondiázza az ellenzéket a hírek felolvasásakor, és aki idén hónapokra eltűnt a képernyőről.

netflix
simonyi dénes

Gondban a médiaipar és a távközlési szektor a koronavírus miatt, még a Netflix sem úgy nőtt, ahogy azt várták, de hasít a technológiai ipar

Vegyes képet mutatnak a telekommunikációs, média- és technológiai cégek november elején vizsgált pénzügyi eredményei és tőzsdei értékelései. A technológiai cégek értéke folyamatosan nő, miközben a telekommunikációs és médiaipari szektorban még mindig nem látszik a fény az alagút végén – áll a Deloitte elemzésében, mely szerint a telekommunikációs és médiaipari szektorban még mindig nem látszik a fény az alagút végén, de a kilátásokat nagyban befolyásolják a COVID-19 elleni hatásos oltóanyagokról szóló hírek.

Bende Balázs, a közmédia vezető szerkesztője
Bende Balázs

Nem tárgyalhatták érdemben a köztévések megzsarolását igazoló hangfelvétel ügyét a Közszolgálati Közalapítvány ülésén

A testületben ülő kormánypárti jelöltek szerint a köztévé működésével kapcsolatban mindent rendben, épp ezért nem indokolt kérdéseket feltenni a Közszolgálati Testületnek a témáról. A végén még a közmédiásokat elbocsátással fenyegető Bende Balázs MTVA-s vezető szerkesztő szavai kapcsán kérdéseket feltenni kívánó ellenzéki jelöltet figyelmeztették.

A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten
nyugat-balkáni média

A TV2 Média Csoport szlovéniai terjeszkedése is téma volt az Európai Parlamentben

A fideszes Hidvéghi Balázs a tőke szabad áramlásának elvére hivatkozott, míg több más európai parlamenti képviselő szerint inkább arról van szó, hogy így próbálják Magyarországról befolyásolni a helyi médiaviszonyokat. Szó esett a Fidesz-közeli befektetők macedóniai médiapiacon való megjelenéséről is. A vitában szóba került az RTL Klub is.

Okostelefont, twittert használó férfi
telefonálás

Kiderült, mennyivel telefonáltunk és interneteztünk többet a koronavírus hatására

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közölt adatokat arról, hogyan befolyásolták a lakosság szokásait a kijárási korlátozások, a távoktatás bevezetése és az otthoni munkavégzés, de a jelentésből az is kiderült, melyik mobilszolgáltató a piacvezető, vagy hogy mekkorát zuhant a külföldi mobilhasználat, azaz a roaming.

Neokohn
emih

NER-es beavatkozásra hivatkozva távozott a Neokohn főszerkesztője, de forrásunk szerint ő nevezte ki a NER-esnek jellemzett helyettesét

Seres László, a Neokohn hétfőn távozó főszerkesztője azt írta távozása indokaként, megsértették a főszerkesztői szuverenitását, mivel olyan személlyel kell együtt dolgoznia, akivel nem szeretne, és nem akar egy, a Nemzeti Együttműködési Rendszeréhez tartozó lap főszerkesztője lenni. A Media1 az ügyre rálátással bíró forrása némiképp eltérően írta le a lapnál történteket.

Dull Szabolcs Fotó: Czémán Anna / Media1
telex.hu

Még nem mondott igent a Telexnek Dull Szabolcs, az Index elbocsátott főszerkesztője

Az Index júliusban elbocsátott főszerkesztője a Szabad Pécsnek adott interjúban azt mondta, nem vette el a kedvét a médiától a menesztése, és bár hamarosan végez a jogi tanulmányaival, nem gondolkodik azon, hogy abbahagyná az újságírást, ugyanis fontosabbnak tartja a hivatását. Szavai alapján a Telex vezetőivel beszélget a folytatásról, örül a tőlük érkező gesztusnak, de még csak ezután fogják átbeszélni a részleteket, mivel január végéig még a felmondási idejét tölti az Indexnél, és először is meg kell nézni, hogyan tudna bekapcsolódni a munkába.