404

Eltüntette a kormánypárti Magyar Hírlap a Media1-ről szóló írását, de ezzel még nincs vége

A kormányközeli lap vélhetően megijedt a Media1 által kilátásba helyezett bírósági pertől, ezért tehette pánikszerűen elérhetetlenné az Origótól átvett, hazugságokra épülő cikkét. Csakhogy ez kevés lesz a per elkerüléséhez.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Mint arról beszámoltunk, valótlan tényállításokat közölt nemrégiben a Gábor László főszerkesztette Origo arról, hogy a fideszes sajtóholdinghoz tartozó médium által csak „vörösbáróként” és „Trükkös Zotyóként” emlegetett Varga Zoltán, a 24.hu híroldalt is működtető Central Médiacsoport tulajdonosa irányítja valójában a Media1-et, illetve a portálunkat tulajdonló, Vipcast Media nevű vállalkozást valójában nem is annak több mint 19 éve bejegyzett tulajdonosa és ügyvezetője, Szalay Dániel újságíró vezeti, hanem minden bizonnyal Varga.

A valótlan állításokat – ahogyan az más kormányközeli lejáratásoknál is lenni szokott – szinte perceken belül, gyakorlatilag szó szerinti utánközlésben átvette több kormánypárti kötődésű médium, köztük a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA), azaz a Fidesz-közeli médiaholdinghoz tartozó néhány megyei lap, de szinte szó szerint leközölte a fake newst a Magyar Hírlap online kiadása és az erdon.ro / Erdély Online nevű erdélyi jegyzésű, a fideszes médiaholding által megszerzett oldal is.

A Media1, illetve azt tulajdonló Vipcast Media többször nyilvánosan és az érintett médiumok közvetlen megkeresésével hivatalosan is jelezte, hogy az állítások valótlanok, ezért kérte azok helyreigazítását, valamint bírósági pert helyezett kilátásba az érintettekkel szemben. A felszólító levelek mennyisége jól látszik az alábbi fényképen.

A Magyar Hírlap napokkal a megjelenés után, helyreigazítás nélkül eltüntette az írást

Több médium ugyan azóta sem válaszolt a felszólításunkra, sőt az Origo más formában újra leközölte hazugságát, még csak említést sem téve a cáfolatról. Azonban a Magyar Hírlap internetes kiadása mostanra észlelésünk szerint teljesen elérhetetlenné tette a Media1-et valótlanságok segítségével lejáratni próbáló egyik anyagát.

Az álhírt tartalmazó eredeti internetes hivatkozásra kattintva több napja 404-es hibaüzenet jelenik meg a magyarhirlap.hu-n, ami akkor szokott előfordulni, ha a szerkesztőségi rendszerben felfüggesztenek vagy törölnek egy írást. Mutatunk erről egy képernyőképet is alább.

A Magyar Hírlap online-on a Media1-et lejáratni próbáló cikk helye 2020.08.19-én
A Magyar Hírlap online-on a Media1-et lejáratni próbáló cikk helye 2020.08.19-én

A Media1 nem elégszik meg a valótlan tartalmú írás egyszerű eltávolításával, hiszen így azokhoz a valótlanságok cáfolata nem jut el, akik esetleg már korábban olvasták az eredeti állításokat, ezért a Vipcast Media várhatóan bírósághoz fordul jogorvoslatért a Magyar Hírlap kiadója ellen, és keresetében továbbra is helyreigazító közlemény közzétételét kéri.

Az álhírt leközlő Magyar Hírlap online főszerkesztője a lap impresszuma szerint egyébként Petán Péter.

További hírek találhatók a Media1-en. Érdemes követni a Media1 Facebook-oldalát, ahol napi hírlevelünkre is feliratkozhat. RSS-hírfolyamunk itt található. Ha Ön is hozzájárulna a Media1 működési költségeihez, ezt ITT tudja megtenni a legegyszerűbben.

Borító: 404. Fotó: illusztráció / Unsplash
Szóljon hozzá!