Most akkor hová mennek az ívek?

Teljesen belezavarodott a HírTV és az Origo a saját hírmanipulációjába

A HírTV és az Origo napokon át igyekezett elhitetni, hogy a nemzeti konzultációs íveket a 24.hu egyik újságírójának budapesti lakására várja Hadházy Ákos, de miután a Media1 leleplezte, hogy az ívek a fideszes médiumok állításával ellentétben valójában egy fővárosi postahivatalra érkeznek, nem pedig az újságíró lakására, a HírTV és az Origo egy új, a korábbi saját állításának ellentmondó változattal hozakodott elő.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A hét egyik emlékezetes pillanata volt, amikor a HírTV, majd ennek nyomán az Origo.hu leközölt egy valótlan tartalmú, félrevezető anyagot azzal a címmel, hogy

„Hadházy Ákos és társai egy baloldali újságíró lakásának címére gyűjti a nemzeti konzultációs íveket”,

illetve a tévés riportban és a cikkben nevesítették is Kovács Angel Mariannát, a 24.hu újságíróját, majd Varga Zoltánon, a portált működtető Central Médiacsoport tulajdonosával évekkel ezelőtt készített korábbi interjúból bevágott részekkel igyekezett a közpénz-finanszírozottsága miatt függetlennek aligha nevezhető, a tavalyi évben bírósági statisztikák szerint a legtöbb sajtópert elvesztő Origo számon kérni Vargán az ő oldalának függetlenségét.

A Media1 ezt követően bemutatta, hogy a HírTV és az Origo riportja manipuláción nyugszik, hiszen Hadházy felhívásában a 1401 Bp. Pf. 152 postafiókcím szerepelt, mely a budapesti 71-es számú postahivatalban található, tehát valójában annyi igaz, hogy a postahivatal egy olyan társasház aljában található, ahol az újságíró, a férje és kisgyermeke él. Annak ellenére, hogy a HírTV stábja a helyszínen forgatott is, a kameraképet úgy vágták be adásba, hogy a laikus, a helyszínt nem ismerő néző számára ne derüljön ki, hogy egy megkonstruált ügyről van szó, azaz a ház aljában működik egy postahivatal, benne a postafiókkal, tehát nem az újságíró lakáscímére érkeznek azok az egyébként kitöltetlen nemzeti konzultációs ívek, ahová saját elhatározásukból azok postázzák el, akik nem akarják a kormány számára visszaküldeni.

A HírTV pénteken újra visszavonult a társasházhoz, Bakos Lívia riporter és stábja be is csöngetett az újságíróhoz, majd a Fidesz-közeli médiaholding tévécsatornája amellett, hogy ismertette, hogy az újságíró férje az a Kovács Áron Attila, aki kurátora a Hadházy által létrehozott korrupcióellenes alapítványnak, még a 24.hu újságírójának a Hadházy által megjelölt postafiókcímtől amúgy eltérő pontos lakcímét is bemondták adásba.

Hétvégére új verzióval rukkolt ki a HírTV

Nem sokkal azután, hogy pénteken Döbrentey Dániel, a TASZ jogásza a Media1-nek nyilatkozva azt tanácsolta, indítson a 24.hu újságírója személyiségi jogi pert a HírTV és az Origo ellen, amiért azt a valótlan látszatot keltik, hogy részt vesz a politikai kezdeményezésben, valamint szombaton Hargitai Miklós, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) elnöke a legnagyobb hazai újságíró-szervezet nevében jogi segítséget ajánlott Kovács Angel Mariannának, és aggasztónak nevezte a vele történteket, mivel az a MÚOSZ elnökét keleti diktatúrákban látható jelenségekre emlékeztette, a hétvégén a HírTV, az Origo és a Pestisrácok egy, a korábbitól eltérő narratívával állt elő. 

Eddig azt állították, a 24.hu újságírójának lakásán, most meg azt, hogy Hadházy lakásán folyik az ívek fogadása

Az Origo Belföld rovata, a pár nappal korábbi „Hadházy Ákos és társai egy baloldali újságíró lakásának címére gyűjti a nemzeti konzultációs íveket” című cikkének ellentmondva már ezt írta:

„ Hiába tagadják: Hadházy otthonába érkezhetnek a nemzeti konzultációs ívek.”

A Pestisrácok így írt::

„ Saját otthonában gyűjtheti Hadházy Ákos a nemzeti konzultációs íveket.”

Be is csöngettek a hétvégén Hadházyhoz és családjához

A HírTV el is ment és be is csöngetett Hadházy Ákos lakásába a hétvége során, hogy azután közzétegye: hiába tagadják, Hadházy otthonába érkezhetnek a nemzeti konzultációs ívek, illetve egy újabb riportot lehoztak arról is, hogy „Hadházy hárítja a HírTV kérdéseit”. Ezt egyébként az alapján állítják, hogy miután Hadházy családjának hétvégi nyugalmát zavarta meg Bakos Lívia, a riporternő és stábja, Hadházy az általa közzétett vágatlan felvétel szerint valójában azt mondta, szívesen ad interjút, de csak élőben, mert attól tart, hogy a HírTV manipulálva számol be szavairól.

A Hadházy Ákos által közzétett eredeti felvételeken egyébként az is hallatszik, hogy a háttérben épp gyereksírás volt, amikor a honatyához becsöngetett szombaton a HírTV stábja, de ez adásba már nem került. Ez hangzott el adásban:

Most akkor hol van az ívek fogadása?

Bár az is érdekes kérdés, normális dolog-e gyermekes családokra csak úgy rácsöngetni egy tévéstábbal, az Origo, a PestiSrácok és a HírTV anyagai nem adnak választ arra az önellentmondásra, hogyan lehetséges, hogy napokon át azt állították, hogy Kovács Angel Marianna lakásán történik az ívek gyűjtése, most pedig azt, hogy Hadházy Ákos lakásában.

Ebből ugyanis az következik, hogy a 24.hu újságírójához és kurátor férjéhez vagy odaköltözött a „postafiókban” található lakására az országgyűlési képviselő Budapestre, hogy együtt fogadhassák az íveket, vagy pedig a „hírcsatorna” és több kormánypárti médium nem mondott igazat.

A kitöltetlen íveket egyébként önkéntesen, szabad akaratukból küldik a megadott postafiókra az ellenállók, a HírTv most inkább arra tereli a szót, hogy szerinte jogellenes Hadházyék kezdeményezése, „adatgyűjtése”. (Az nem világos, miféle személyes adatok lehetnek az íveken, amiket Hadházyék megszereznek.)

A HírTV oldalán Smith-ügynöközik azokat, akik foglalkoztak a hírmanipulációval

A hétvégén Apáti Bence, a HírTV megmondóembere – ő az, aki korábban még a Magyar Időkben közzétett írásával úgy megalázott egy nőt emberi mivoltában, hogy a Magyar Nemzetnek tavaly végül sérelemdíjat kellett fizetnie – is megszólalt. A HírTV weboldalán lévő blogjában a hírhamisítás miatt elnézéskérés helyett hol „Smith ügynöknek”, hol „ballibéknek” nevezi azokat (köztük a Media1-et kiemelve), akik felhívták a figyelmet arra, hogy a HírTV kisgyermekes családokat zavar meg nyugalmában csengetésekkel, illetve akik felhívták a figyelmet a HírTV manipulációjára.

Apáti szerint azért teljesen helyénvaló csak úgy becsöngetni a 24.hu újságírónőjéhez, hiszen a címére vállalkozást jegyeztek be. (Nem mintha egy vállalkozás vezetőjéhez amúgy illene csak úgy előzetes bejelentkezés nélkül becsöngetni.)

Apáti emellett valótlanul azt állítja, hogy a HírTV nem az újságíró lakóhelyére ment ki. Ez azonban egyrészt nem igaz, hiszen mint a legtöbb egyéni vállalkozónak, úgy a Hír Tv által támadott újságírónak is a lakóhelye a székhelye, másrészt itt egy újabb ellentmondás, hiszen eddig épp a HírTv híresztelte azt, hogy a 24.hu újságírójának lakásában folyik az ívek gyűjtése, és a felvételeken látszik is, ahogyan a kapucsengőn becsöngetnek az újságíró lakására.

Apáti egyébként megragadta az alkalmat, hogy saját személyes sérelmét idézze fel, és hogy arról írjon, hogy nem állt Apáti mellé „a libsi banda”, amikor nemrég Szinetár Dóra kritikus véleményt fogalmazott meg róla egy interjúban a Magyar Narancsban.

További hírek találhatók a Media1-en.

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!