Farkasházy Tivadar humorista, szerkesztő (Hócipő) és Németh S. Szilárd, az ATV vezérigazgatója

ATV-vezérigazgató: Farkasházy Tivadar és a Hócipő téved

Ötoldalas címlapsztori jelent meg a héten a Farkasházy Tivadar szerkesztette Hócipőben arról, hogy az ATV valójában álellenzéki, ezt több konkrét állítással igyekezett alátámasztani az újság. A Media1 ezekkel az állításokkal szembesítette Németh S. Szilárdot, a tévétársaság vezérigazgatóját.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Az ATV tévécsatornát bíráló, 5 oldalas címlapsztori-összeállítás jelent meg a Farkasházy Tivadar és felesége, Farkasházy Tivadarné nevével fémjelzett Hócipő című kétheti szatirikus lap legújabb számában a héten.

A 444.hu, majd ezt követően több más médium is szemlézte a „Szabad tévét! Avagy hová tűnt 18 ember az ATV-ből?” című összeállítást, melyben Farkasházy Orbán-kollaboráns, álellenzéki médiának minősíti az ATV-t, melynek egyébként korábban még maga is rendszeres szereplője volt. Farkasházy Tivadar egyébként hasonló bírálatokat fogalmazott meg a mostanában súlyos problémákkal küzdő 168 Óra hetilappal szemben is a címlapsztoriban. A lapnak rendszeres szerzője volt Farkasházy korábban.

Mindenkit kirúgtak, vagy hagytak elmenni

A Hócipő alapítója főleg azt rója fel az ATV-nek, hogy onnan „sorra kirúgták”, vagy hagyták távozni a kritikus, valódi kérdéseket feltevő közéleti műsorkészítőket: Juszt Lászlótól Havas Henriken át Kálmán Olgáig több mint egy tucatnyian vannak ilyenek Farkasházy szerint. Az érintetteket tablófotón tüntette fel az újság borítója. Eközben Farkasházy szerint TV2-es bulvár-tartalékcsapat érkezett jópofizós-beszélgetős-mellébeszélős tévét csinálni, az új ATV-arcok közül Kárász Róbert ráadásul az erősen fideszeskamujelölt-gyanús Berki Krisztián főpolgármester-jelöltet „felkészítő” csapatnak is tagja volt – legalábbis Farkasházy ezt állítja az írásban.

A Hócipő legutóbbi számának borítója az ATV kapcsán
A Hócipő legutóbbi számának borítója az ATV kapcsán

Nem mindennel foglalkozhatott az ATV

A humorista szerint kiélezettebb időszakokban (például a választások előtt) már nem kaptak megszólalási lehetőséget a kormány politikáját és korrupciós ügyeit legelszántabban kritizáló ellenzéki figurák, Juhász Péter, Gulyás Márton és Hadházy Ákos, illetve próbálták kerülni Rogán Antal propagandaminiszter ingatlanügyét is a feldolgozott témák közül, és Juhász Péter, aki sokat foglalkozott Rogán Antal ügyeivel, fél évig fel sem tűnhetett a Hit Gyülekezetéhez tartozó csatornán. Farkasházy azt is állítja, hogy „egy MSZP-s politikus három független szerkesztőséget is fölhívott, azt tanácsolva nekik, hogy ne foglalkozzanak Rogán ügyeivel”.

Farkasházy azt nem nevezte meg, ki volt az állítólagos telefonáló, de a humorista idéz egy elbocsátott ATV-s munkatársat is, aki szerint „nem azzal van baj, amikkel az ATV foglalkozik, hanem amikkel nem”.

Farkasházy szerint a Fidesz által pénzelt vagy ellenőrzött sajtóhoz hasonló az ATV működése is, mert a kisebb, kevésbé fontos embereket érintő korrupciós esetekről szó eshet, de a súlyosabb, az Orbán családot közvetlenül érintő ügyekről nem.

Nem kellett volna kirúgni Havast

Farkasházy fájlalja a cikkben egykori Hetes Hetesbeli csapattársa, Havas Henrik letiltását is, mondván, az ismert műsorvezetőt két bulvárceleb, VV Baukó Éva és Molnár Anikó vádolta meg szexuális zaklatással, ezt is pont akkortájt, amikor Havas Vona Gáborról, a Jobbik akkori elnökéről közölt könyvet, de Farkasházy úgy gondolja, a Havast támadó személyek szavahihetősége erősen kétséges, és a vádak Farkasházy szerint valójában nem igazolódtak be, Havas ennek ellenére sem térhetett vissza az ATV-hez.

(Havas egyébként mostanában újra együtt lépett fel a Heti Hetes reinkarnációjaként is felfogható Angyalföldi Hetesben Farkasházy-val és a többi régi Heti Hetes taggal, emellett a jobbikos kötődésű N1TV / Nemzeti Tévé nevű internetes tévében vezet műsort Havas a házban címmel.)

Az ATV-vezérigazgatója szerint Farkasházy címlapsztorija tévedésekre épül

A Media1 telefonon érte utol Németh S. Szilárdot, az ATV vezérigazgatóját, hogy a Hócipőben megjelent címlapsztoriról őt is megkérdezzük. Azzal kezdte, szerinte Farkasházy Tivadar összeállítása tévedéseken alapszik:

„Tízmillió tévészakértő ember országa vagyunk. Nyilván Farkasházy Tivadar fejében is van egy kép, hogy az ATV-nek hogyan kellene működnie, joga van hozzá, nem vonjuk kétségbe, de szerintem nagyokat téved”.

Az ATV vezérigazgatója hozzátette: lehet, hogy Farkasházy fejében van egy névsor, amelyről azt gondolja, velük jobban működne az ATV, de a csatorna nézettségi adatai azt mutatják, hogy ez nem így van, hiszen októberben például az ATV 15 éves történetének legnézettebb hónapját könyvelhette el, vagyis a nézőszámok igazolják, hogy a csatorna jó úton jár.

„Nekünk a nézők a legfontosabbak” – mondta a vezérigazgató, aki hozzátette: Farkasházy kritikáját komolyabban tudná venni, ha amúgy az ATV nézettsége lejtmenetben lenne, de ennek épp az ellenkezője az igaz.

Németh S. Szilárd hozzátette, ezzel együtt tiszteletben tartják, hogy Farkasházy máshogyan látja, nem viszik perre az ügyet, pedig több tévedés is van a cikkben.

Kuncze, Hadházy, Mészáros a napokban is az ATV vendége volt

Németh S. Szilárd példaként említette, hogy a Farkasházy Tivadar által hiányolt, a lapban közölt tablón is szereplő Kuncze Gábor épp most hétfőn volt legutóbb az ATV vendége. A tablón az ugyancsak hiányolt Hadházy Ákos legutóbb kedden járt az ATV-ben.

Mészáros Antónia pedig pénteken volt az ATV vendége, illetve rendszeresen szokott szerepelni a csatornán, ahol máig jó személyes kapcsolatot is ápolnak vele.

Sem Gulyás, sem Juhász nincs kitiltva

Németh S. Szilárd szavai szerint Juhász Péter sincs kitiltva az ATV-ből, de ő már nem aktív politikus, és nem volt mostanában olyan politikai akciója, ami miatt be kellett volna hívni. Juhász Péternek, Hadházy Ákosnak és a szintén hiányolt Gulyás Márton ellenzéki aktivistának különben nem volt állandó műsora az ATV-n, még ha sokat is szerepeltek.

Ami Gulyás Mártont illeti, „természetesen ő sincs kitiltva”, de mostanában a saját YouTube-csatornáját építi.

Juhász Péter, az Együtt volt társelnöke
Juhász Péter, az Együtt volt társelnöke. A Hócipő szerint kitiltották, Németh S. Szilárd ez azonban nem igaz. Fotó: Facebook

Egy halott ember fotója is odakerült

Az ATV vezérigazgatója különösen furcsának találja, hogy Ungvári Tamás fotóját is feltüntették a Hócipőben, a „Már könyvekre sincs pénzük?” kérdést a fotója alá írva. Ez a lenti képen a 3. sorban, bal oldalon látható.

A fotóval az olvasóiban azt a látszatot kelti a lap, mintha az ATV döntése lenne, hogy ne szerepelhetne a műsorokban az író-műfordító. Pedig Németh S. Szilárd szerint nagyon szívesen látnák Ungvári Tamást most is, csakhogy ő idén nyáron sajnos meghalt, így ez lehetetlen lenne. Németh S. Szilárd azt is mondta, hogy Ungvári Tamás a halála előtt azt jelezte, hogy egészségügyi állapota miatt teljesen szeretne visszavonulni a tévézés elől, ezért tűnt el az ATV-ről.

Németh S. Szilárd furcsának találja, hoy a halott Ungvári Tamás is bekerült a Hócipő belső oldalon lévő tablójára
Németh S. Szilárd furcsának találja, hogy az idén elhunyt Ungvári Tamás is bekerült a Hócipő belső oldalon lévő tablójára.

Friderikusz Sándor, Bánó András, Kálmán Olga és a többiek

A Farkasházy Tivadar és a Hócipő által közölt listán ott van Friderikusz Sándor és Bánó András, valamint az egykori Újságíróklub című műsorból Bolgár György, Avar János, Mészáros Tamás. Friderikusz műsora azonban Németh S. Szilárd válasza szerint azért szűnt meg, mert a műsort támogató cég nem hosszabbított a csatornával, így a műsor finanszírozottsága megszűnt. Az Újságíróklubnak azért lett vége, mert a nézőszáma folyamatos lejtmenetben volt. Bánó András esetében szakmai vezetőváltás történt, amikor az egykori népszabadságos Bednárik Imrét vette fel hírigazgatónak az ATV. Németh S. Szilárd szerint azonban Bánó Andrással máig szintén jó kapcsolat van, szerepel is néha az ATV-n.

A tablón ugyancsak szereplő Kálmán Olga maga mondott fel, Németh S. Szilárd szerint ez váratlanul történt, amikor átigazolt a G-nap utáni HírTV-hez. A tablón szerepel Vicsek Ferenc, a Fórum című beletelefonálós műsor egyik egykori házigazdája is. Vicsek a műsorvezetői gárda létszámának csökkentése miatt került ki a stábból. A Hócipő tablóján lévő Juszt Lászlóról a vezérigazgató azt mondta, hogy ő olyan rég távozott, hogy nem is tudja felidézni már a távozása körülményeit, de azt sem, hány éve történhetett. A vezérigazgató szerint ennyi erővel Farkasházy arról is készíthetett volna egy listát, hogy az RTL Klub vagy épp a Barátok közt stábja hogyan cserélődött ki az elmúlt évtizedekben, és azokból is készíthetett volna egy látványos tablót.

Havas Henrik végül a pertől is visszalépett

Ami Havas Henriket illeti, az ATV vezérigazgatója úgy emlékszik, Havas, miután az ATV nem hosszabbította meg a zaklatási vádakat követően a lejáró szerződését, perelni készült, de

„a per még az ítélethozatalig sem jutott el. Havas ugyanis először kénytelen volt ügyvédet váltani, majd az új ügyvéd jelezte, hogy Havas szeretne elállni a pertől, mi pedig egyetértettünk ezzel, mivel nem szerettük volna, ha Havas Henrik megalázó helyzetbe kerül a bíróságon.”

Megnevettette a vezérigazgatót a Hócipő

Németh S. Szilárd azt mondta, meglepte a Farkasházy Tivadar felől érkező „indulat”, mivel egykori rendszeres vendégük nem adta jelét korábban, hogy baja lenne az ATV-vel, márpedig az ATV mostani gárdája elég hosszú ideje a helyén van, egy-két kisebb-nagyobb változástól eltekintve.

„El tudom képzelni, hogy ha valaki épp nem vendégünk, például Farkasházy, akkor ezt rossz néven veszi, talán ez lehet a címlapsztori mögötti indok is, pedig egyébként személyesen is tisztázhattuk volna” – mondta a Hócipő-cikk időzítését firtató kérdésre az ATV vezérigazgatója, majd hozzátette:

„Ez egy szatirikus kéthetilap, mégis régen nevettem ennyit a Hócipőt forgatva, mint a mostani számon. Ha az ATV-ről szóló összeállítás célja a nevettetés volt, akkor sikeres volt Farkasházy akciója.”

Az ATV sok nézőt köszönhet Kárász Róbertnek

Ami Kárász Róbert ATV-s műsorvezetését illeti, Németh S. Szilárd azt mondta, nagyon örül, hogy Kárász is a csatorna csapatának tagja, mivel az ATV így sokszínű tud lenni.

„Ez megkülönböztet minket másoktól is. Nálunk megférnek eltérő meggyőződésű, vallású, identitású emberek egymás mellett. Az eredmények egyébként Robit igazolják, mert nem csak a csatornának, de az ATV Startnak is jó időszaka van, Robinak pedig komoly eredményei vannak ebben.”

Ami Kárász Róbert Berki Krisztián ügyében való állítólagos érintettségét illeti, arról Németh S. Szilárd úgy tudja, „félreértésről van szó. Az egy médiahack volt, vagyis Kárász nem volt tanácsadója Berki Krisztiánnak, csupán egy műsorelem volt az egész egy valóságshowban, amikor Berki elment Robihoz. A produkció félreérthető közleményt tett, nem igaz, hogy Kárász kampányguru lenne, ez csak egy epizód volt egy valóságshowban.”

Egyáltalán nem kímélte az ATV Rogán Antalt, sőt per is lett belőle

Rákérdeztünk arra is, igaz-e, hogy nem foglalkoztak Rogán Antal ingatlanügyeivel. Az ATV vezérigazgatója szerint az ingatlanügy igenis téma volt az Egyenes Beszédben és az ATV Híradóban is, sőt még per is lett belőle.

„Hozzám egyébként nem érkeznek telefonok, hogy nem foglalkozhatunk ezzel vagy mással. Soha senki nem szokott ilyen kérésekkel felhívni” – húzta alá Németh S. Szilárd, aki szerint egyébként „ha a nézők hiteltelennek találnának minket, akkor büntetnének minket kegyetlenül, leesne a nézettségünk”.

De ennek is pont az ellenkezője igaz: az ATV mikrofont ad olyanoknak is, akik máshol nem is jutottak volna felülethez – nyilatkozta a Media1-nek Németh S. Szilárd, aki azt is mondta, hogy szolidáris a Farkasházy-cikkben ugyancsak megtámadott 168 Óra munkatársaival is, mivel „nagyon becsületesként” ismeri őket és szerinte „elképzelhetetlen, hogy bábként használhatók lennének”.

Farkasházy a cikkében a 168 Óra kapcsán úgy vélekedett, hogy fideszes pénzek jelentek meg a kiadónál, és furcsállotta, hogy a 168 óra választások előtt megjelent száma mindössze fél oldalnyi terjedelemben foglalkozott a Borkai-üggyel, viszont ugyanebben a lapban nyolcoldalas hirdetése volt a Fidesz vezette XVIII. kerületi önkormányzatnak.

További, sajtópiaccal kapcsolatos hírek olvashatók a Media1 sajtó rovatában.

Borító: Farkasházy Tivadar humorista, szerkesztő (Hócipő) és Németh S. Szilárd, az ATV vezérigazgatója. Montázs: Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Klubrádió

Ismét a Médiatanács kezében a Klubrádió sorsa

Kérelmet adott be pár hete az éppen ma a 18. születésnapját ünneplő, pár éve a Médiatanács által majdnem teljesen elnémított rádió a 2021 elején lejáró médiaszolgáltatási jogosultságának meghosszabbítása ügyében a grémiumhoz. Stock Richárd vezérigazgatót erről kérdezte a Media1.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!