cenzúra

MTI

Nem vizsgálja a Médiatanács az MTI-s „fotócenzúrát”

Hiába érkezett bejelentés Ujhelyi Istvántól a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsához, amiért a Magyar Távirati Iroda úgy közölt fotókat a Velencei Filmfesztiválon díjazott magyar alkotókról, hogy nem látszódott a képeken, hogy ők Free SZFE feliratú pólóban jelentek meg.

fotós

Az MTI a fotókat is cenzúrázza, a Miniszterelnöki Kabinetiroda beavatkozik

Több, korábban az állami hírügynökségnek dolgozó fotós is beszámolt arról, miként érezték saját bőrükön a cenzúrát az MTI fotószerkesztőségében. Elárulták azt is, milyen szempontok szerint jelenhet meg fénykép manapság Orbán Viktorról, vagy hogy milyen elvek mentén kellett bemutatniuk fotóikon keresztül a 2015-ös menekültválságot.

Meseország mindenkié

Kormányhivatal: jogsértő a Meseország mindenkié betiltása

Mezőkövesden a város polgármestere az őszi gyűlölethullám idején írásos utasítást adott a Labrisz Egyesület által megjelentetett nagy visszhangot kiváltó könyv betiltásáról. Ez ellen az utasítás ellen fordult a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) a kormányhivatalhoz törvényességi felügyeleti eljárást kérve, ami végül sikerre vezetett.

A közmédia gyártóbázisa Budapesten a Kunigunda útján. Fotó: Ladányi András / Media1

Az MTVA vezetői közölték, nem engednek a nyomásgyakorlásnak és nem történt szabálytalanság

Megpróbált kérdéseket feltenni néhány ellenzéki képviselő Papp Dánielnek, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap vezérigazgatójának és Dobos Menyhértnek, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatójának a közmédiában történt hírmanipulációk és a vélt visszaélések kapcsán. A közmédiumok vezetői válaszoltak a levélre.

Demeter Szilárd

Napokig elhallgatta Demeter Szilárd gázkamrás botrányát az MTI és a hirado.hu

Bár hatalmas botrányt okozott az elmúlt napokban, hogy Demeter Szilárd, az állami fenntartású Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) igazgatója Soros Györgyöt Hitlerhez hasonlította, Európát pedig Soros gázkamrájának nevezte egy, a kormánypárti Origón megjelent, többek által antiszemitának minősített írásban, a történtekről napokon át vonakodott beszámolni a magyar közszolgálati média.