sajtószabadság

Orbán Viktor miniszterelnök évértékelője 2020. február 16-án a Várkert Bazárban

Küzdelmesen lehetett ott a 24.hu Orbán Viktor évértékelőjén, továbbra sincs transzparencia a Miniszterelnökségen

A miniszterelnök stábja az Orbáninfóhoz hasonlóan a vasárnapi miniszterelnöki évértékelőről is távol tartotta volna a 24.hu stábját, de aztán jött két, a portál szempontjából kedvező fordulat. Az ügy azonban így is rávilágít arra, hogy a Miniszterelnökség továbbra sem híve a transzparenciának és a kormány vezető médiumokat is kész akadályozni a munkában.

Mészáros Lőrinc, Felcsút polgármestereként a sajtónak nyilatkozik

Mindenki ellenszegül Mészáros Lőrinc akaratának

Sorra kapják az ügyvédi leveleket azok az internetes médiumok, amelyek leközölték a felcsúti nagyvállalkozó tegnapi ingerült megnyilvánulását, hogy ha nem távolítják el azt, perre számíthatnak, sőt mint a Media1 megtudta, olyanok is kaptak levelet, akik le sem hozták a hangfájlt. Körképünkből kiderül, ki hogyan fogadta a levelet.

Mészáros Lőrinc a HírTV Célpont című műsorában korábban

Perrel fenyegeti Mészáros Lőrinc ügyvédje a Magyar Hangot

Orbán Viktor barátjának jogi képviselője azt a hangfelvételt próbálja meg eltüntetni, melyben Felcsút volt polgármestere, az állammal üzletelő oligarcha meglehetősen indulatosan felszólította a hvg.hu oknyomozó újságíróját a távolodásra. Magyarország egyik leggazdagabb emberének jogásza sérelemdíjat is emlegetve fenyegeti a sajtóterméket.

A Forbes magazin legutóbbi lapszámát a Hell Energy üdítőmárka fotójával takartuk le (Media1-montázs)

Megszólalt a Forbes visszahívása kapcsán a Magyar Lapkiadók Egyesülete

A lapkiadókat tömörítő érdekvédelmi szervezet szerint a mindennapi újságírás jelentős korlátozását vonhatja maga után, ha a jövőben tömegesen fordulnak elő a Fővárosi Törvényszéken született ideiglenes intézkedéshez hasonló döntések. Az MLE szerint össze kell hangolni a személyes adatok védelmét a tájékozódáshoz fűződő joggal.

Forbes

Betiltották a magyar Forbes magazin aktuális lapszámát

A Hell energiaital gyártó cég tulajdonosai ideiglenes bírói intézkedést kérve elérték a bíróságon, hogy a lapot vissza kelljen rendelni az utcáról, a lap top50-es listájában ugyanis szerepelt, hogy a jelentős közpénzben részesedő magyar energiaital-gyártó cég tulajdonosának mekkora lehet a vagyona. A forbes.hu-t is érinti a döntés.

Anadolu hírügynökség

Vádat emeltek a török állami hírügynökség munkatársai ellen Egyiptomban

Álhírterjesztéssel vádolják őket. Az újságírók bebörtönzésében élen járó országok toplistáján 2. helyen végző Törökország és a 3. helyen végző Egyiptom eközben azon vitatkozik, melyik ország kevésbé tisztelője a sajtó szabadságának. A letartóztatottak közül egyébként egy fő mostanra hazatért Törökországba.

Kocsis Máté e-mailje a Józsefváros Újság főszerkesztőjének

Újabb e-mail bizonyíték: Kocsis Máté részletekbe menően is beleszólt a Józsefváros Újság működésébe

Olyan további e-maileket hozott nyilvánosságra kedden Pikó András, a kerület új polgármestere, mely egyértelműen bizonyítja, hogy a fideszes frakcióvezetőnek még egy grafikonra is ráhatása volt a kerületi lapnál. Bebizonyosodott az is, hogy a helyi választási iroda vezetője is tanácsokkal látta el a Józsefváros Újság volt főszerkesztőjét.

mtv, m1, híradó, közmédia

Nemzetközi konferencián vitatkoznak Budapesten a közmédiáról

A Newsocracy című nemzetközi konferencián azt vitatják meg, létezik-e, ha igen, közszolgálati média politikai beavatkozás nélkül, illetve hogyan lehet a szabad sajtó működését elősegíteni. A jövő csütörtökön megrendezendő rendezvényen az Európa több országából érkező előadók mellett Budapest új vezetése is képviselteti magát.