Juhász Péter, az Együtt volt társelnöke

Juhász Péter: Nem állok el a Pestisrácok elleni végrehajtási eljárástól

Azt írja a volt politikus, a sérelemdíjat ugyan végül ma megkapta a Pestisrácoktól, de mivel még mindig nem közölték le a bírósági ítélet szerinti helyreigazítást, így tovább folytatja az eljárást.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Mint arról a Media1 is beszámolt a nap folyamán, végrehajtási eljárással fenyegette meg hétfő reggel a Pestisrácok című kormányközeli médiumot Juhász Péter, az Együtt volt társelnöke, mivel a Pestisrácok nem fizette ki a bíróság által részére jogerősen megítélt sérelemdíjat még a november 10-i (tegnapi) póthatáridőre sem, amit a médium ügyvédei kértek póthatáridőként. Azonban Huth Gergely, a Pestisrácok főszerkesztője a Media1 érdeklődésére néhány órával ezelőtt azt mondta, ma végül átutalták a sérelemdíjat Juhásznak. Ez alapján elsőre úgy tűnt: a végrehajtási eljárás okafogyottá vált.

Csakhogy azóta pár perccel ezelőtt Juhász Péter egy újabb poszttal jelentkezett, melyből kiderül, a pénz időközben valóban megérkezett hozzá, de ennek ellenére nem áll el a végrehajtástól, ugyanis a bíróság arra is kötelezte a PestiSrácokat, hogy tegyék ki az oldaluk főoldalára, és tartsák ott 12 napig az alábbi helyreigazítás jellegű felsorolást, illetve illesszék be azt a mai napig elérhető valótlan tartalmú cikkeikhez is.

14-szer szerepelnek az ítélet által közzétenni kért szövegben a „valótlanul híresztelte” és a „valótlanul állította” kifejezések, vagyis Juhász szerint ennyiféle hazugság jelent meg róla a Juhász által itt-ott „szennylapként” is hivatkozott termékben.

Juhász Péter szerint az igazi elégtétel számára az jelentené, ha a bírósági ítélet ezen részét is végrehajtaná az újság, mivel

„az ilyen perek nem a pénzről szólnak, hanem az ember jó hírnevéről. Tehát arról, hogy nem lehet büntetlenül folyamatosan hazudni valakiről.”

Juhász közölte: ha nem kerül ki hamarosan a teljes felsorolás a PS főoldalára, és nem hagyják ott 12 napig, a pénztől függetlenül tényleg megindítja a végrehajtást.

A Juhász Péter által közzétett és a Media1 számára is megküldött bírósági ítélet kapcsolódó része

“A Fővárosi Törvényszék (…) meghozta az alábbi
Ítéletet

A bíróság megállapítja, hogy az alperes megsértette a felperes jó hírneve védelméhez fűződő személyiségi jogát a kiadásában megjelenő pestisrácok.hu portálon megjelenő alábbi írásaival:

A 2016. szeptember 8-án „A volt börtöntárs szerint Juhászt pénzelte Portik…” címmel megjelent írásban valótlanul híresztelte, hogy Portik Tamás pénzzel s tanácsokkal látja el Juhász Pétert, és az emberének tartja, aki úgy táncol, ahogy ő fütyül és Portik előre tudja, mit fog Juhász nyilatkozni.

A 2016. október 21-i, „Juhász Péter alvilági kapcsolataival mocskolná be 1956 emlékét” címmel megjelent írásában valótlanul híresztelte, hogy Juhász Péternek alvilághoz tartozó csapata van.

A 2016. szeptember 10-én „Portik Tamás a börtönből is támogatja Juhász Pétert” címmel megjelent cikkben valótlanul híresztelte, hogy Portik milliókkal támogatta Juhász Pétert, és hogy politikai és kommunikációs tanácsokkal látta el őt; továbbá

a 2017. január 3-án „Újabb bűnöző állítja Juhászról, hogy kapcsolatban áll Portik Tamással” címmel megjelent írásban valótlanul híresztelte, hogy Juhász Péter mögött pénzemberként ott áll Portik Tamás, hogy az ellenzéki politikus azzal hencegett, hogy 30 milliót is le tud gombolni Portikról, s 100ezer Eurónál, azaz 30 millió Forintnál is több pénzt kínált Juhász Péter azoknak, aki a 2016 februári NVI előtti incidens résztvevőiként a kamerába mondják, hogy az akciót a kormánypárton belülről szervezték, továbbá hogy Juhász Péter azt nyilatkozta, hogy nem fél, mert Portik Tamás mögötte áll.

A 2017. január 1-jei „Szavazzon az év legjobb belpolitikai PS sztorijára!” címmel megjelent írásban valótlanul állította, hogy Portik Tamás pénzzel és információkkal látta el Juhász Pétert.

A 2016. október 27-i „Rogán: Juhász az olajmaffia rettegett vezérének „samesza”” címmel megjelent írásban valótlanul híresztelte, hogy Portik tanáccsal és információkkal látja el Juhász Pétert, Portik a saját emberének tartja Juhászt, aki úgy táncol, ahogy ő fütyül, s Portik előre tudja, Juhász Péter mit fog nyilatkozni, továbbá Portik a börtönből irányírja Juhászt.

A 2016. szeptember 16-i „Adózik-e Juhász az ajándékok után?” címmel megjelent írásban valótlanul híresztelte, hogy Juhász Péter azzal lett felkapott, hogy Portik Tamásnak végez munkát, s hogy drága autói vannak.

Ezt megelőzően a 2016. szeptember 12-i „Luxusnyaralás költség nélkül?” címmel megjelent írásban valótlanul híresztelte, hogy Juhász Péter milliókat kapott Portiktól, hogy rendszeresen pénzeli a politikust.

A 2017. január 28-án „A baloldali államfő jelölt közeli szövetségese az Együtt botrányhőse” címmel megjelent írásban valótlanul híresztelte, hogy Juhász Péter kapcsolati hálója Portik Tamásig terjed, míg

a 2016. október 27-i „Tovább akadékoskodott a bíróságon Portik samesza” címmel megjelent írásban valótlanul híresztelte, hogy Juhász Péter Portik Tamás samesza.

A 2016. szeptember 7-én „Ellenzéki politikust pénzel Portik Tamás a börtönből?” címmel megjelent írásban valótlanul híresztelte, hogy Portik látja el információkkal és pénzzel Juhász Pétert, s hogy a pénzt a politikus a bűnöző egykori üzlettársa barátján s egy volt újságírón keresztül kapja, továbbá valótlanul híresztelte, hogy Portik hencegett azzal, hogy Juhász az ő embere s azt csinál, amit ő mond neki, s valótlanul állította, hogy Portik behálózta Juhász Pétert, s egy alapítványon keresztül pénzeli Juhászt.

A 2016. szeptember 14-i „Juhász Péter többet jár ingyen nyaralni, mint gondolnánk” címmel megjelent írásban valótlanul híresztelte, hogy Portik Tamás pénzzel és politikai, valamint kommunikációs tanácsokkal látja el Juhász Pétert, míg

a 2016. đzeptember 13-i „Megvan ki állta Juhász Péter nizzai luxusnyaralását” címmel megjelent írásban valótlanul híresztelte, hogy Juhász Péter milliókat kapott Portik Tamástól s a maffiavezér rendszeresen pénzeli a politikust, barátilag s adományként tömve a zsebét.

Fentiek miatt kötelezi a bíróság az alperest, közleményben kérjen elnézést a felperestől: az ítélet jogerőre emelkedését követő 8 napon belül közölje lapjában 12 napon keresztül a főoldalon, hogy fenti napokon megjelent írásaival megsértette felperes, Juhász Péter jó hírneve védelméhez fűződő személyiségi jogát azzal, hogy valótlanul azt híresztelte, hogy Portik Tamás embere, őt a maffiózóként ismert személy pénzeli, az ő samesza, akit a jogerősen elítélt bűnöző a börtönből irányít, lát el pénzzel, milliókkal és ő az, akit Portik Tamás tanácsokkal lát el. Továbbá valótlanul híresztelte egy 2016 februári, a Nemzeti Választási Iroda előtt történt incidens kapcsán, hogy Juhász Péter a Fideszre akarta rátolni a sztorit, s hogy azt állította Juhász Péter, hogy 100 ezer Eurót, azaz 30 millió Forintnál is többet fizet, ha azt állítják az incidens résztvevői, hogy az akciójukat a kormánypárton belülről szervezték.
Kötelezi a bíróság az alperest, hogy fenti közleményt a cikkek elérhetőségi helyein is közölje a cím alatt s a lead felett, míg a cikkek elérhetők.

Kötelezi a bíróság az alperest, 15 napon belül fizessen meg a felperesnek 5 millió (azaz ötmillió) Forint sérelemdíjat.

Ezt meghaladóan a bíróság a keresetet elutasítja, s kötelezi a felperest, fizessen meg a Magyar Államnak, külön felhívásra 500.000,- (ötszázezer) Forint eljárási illetéket s kötelezi a bíróság az alperest, hogy szintén az állam felhívására fizessen meg 1.000.000,- (egymillió) Forint eljárási illetéket.

Egyéb költségeiket a felek maguk viselik.”

 

Borító: Juhász Péter, az Együtt volt társelnöke. fotó: Facebook

Szóljon hozzá!