Gyakran adunk hírt arról a Media1-en, hogy a TV2 Tények című műsorában elhangzottak miatt sajtópereket veszít a csatorna és helyreigazításra kötelezi a hírműsort a bíróság. Például nemrég az RTL Klubról közölt hazugságok miatt kellett helyreigazítást közölniuk, de többször vesztettek például Czeglédy Csaba DK-s ügyvéddel szemben (például itt és itt), vesztettek tüntetők lejáratása miatt is, és alulmaradtak Juhász Péter ellenzéki politikussal szemben is, akinek többmilliós sérelemdíjat is megítélt a bíróság. Az is előfordul, hogy a csatorna szabotálja a rá kiszabott valamelyik jogerős ítéletet, például ilyen volt a Jakab Péter, a Jobbik elnökével kapcsolatos ügy is, ami miatt bírósági végrehajtási eljárást indított a politikus, hogy érvényre tudja juttatni az ítéletet.
Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója szerint ugyanakkor az, hogy nyernek vagy veszítenek, valójában a sajtószabadság részét képezi, és mindez teljesen normális. Erről a Mandiner című kormánypárti (KESMA-s) hetilapban megjelent interjúban beszélt a médiavállalat vezetője. Szerinte az, ami történt, még belefér a csatorna életébe.
„Huszonöt éve vagyok a tévés szakmában, és megtanultam, hogy a média működésének, illetve a sajtószabadságnak természetes részét képezik a helyreigazítások és a sajtóperek, ezek minden médiumnál előfordulhatnak. Követjük és betartjuk a törvényeket, van, amikor nyerünk, van, amikor veszítünk a bíróságon. Ez teljesen normális” – jelentette ki Stanchev.
A vezérigazgató azt is mondta, a csatornának mindenkihez szólnia kell, ezért akár populistának is mondhatják őket.
„Számomra az a populista, aki odafigyel az emberekre. Fontos tudni, hogy a professzorok, az elit mit gondol a világ dolgairól, de a demokráciában nem az elitet, hanem az országot kormányozzuk. A demokrácia alapgondolata, hogy olyan széles tömegről gondoskodunk, amekkoráról csak lehetséges. Ha egy kampányban valaki nyerni szeretne, akkor úgy kell megfogalmazni az üzeneteit, hogy a lehető legszélesebb tömeg pontosan megértse.”
Stanchev egyébként az állami reklámbevételekről is beszélt. Erről azt mondta, személyes célja, hogy állami hirdetések nélkül is nyereséges lesz a médiacég, majd elismerte, hogy ez eddig még nem jött össze.
„Nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy állami hirdetések nélkül se legyünk veszteségesek. Az RTL is veszteséges lenne állami hirdetések nélkül. […] Teljesen normális, hogy a kormányzat kommunikálni kíván, különösen járványhelyzetben. Úgy látom, hogy az állami reklámköltéseket méltányosan osztották el. Ebben az esetben nem a 18–49 vagy a 18–59 éves nézői célcsoportokat kell méricskélni, mert a járvány az egész országot érintette.”
Az interjú többi részében Stanchev egyébként saját életútja mellett olyanokról beszél, hogy a közösségi média jelent-e veszélyt, vagy hogy mit gondol arról, hogy egyes országokban nem lehetnek jelen külföldi médiavállalatok. Ez a kérdés azért is érdekes, hiszen a TV2 Média Csoport nemrég bevásárolta magát a szlovén tévés piacra.
További hírek érhetők el a Media1-en!