fbpx
Vaszily Miklós (balra) és Huth Gergely (jobbra)

Vizsgálatot indít Vaszily Miklós, a Pesti TV tulajdonosa – Huth Gergely áll ennek elébe

Arra kíváncsi Vaszily Miklós – a Mészáros Lőrinchez, Orbán Viktor barátjához is köthető Pesti TV-t üzemeltető médiavállalat 50 százalékos társtulajdonosa –, hogy Huth Gergely műsorgyártó cége hogyan költi el a csatornától származó, a műsorok elkészítésére adott pénzeket – erről Vaszily Miklós nyilatkozott a Media1-nek. Huth is nyilatkozott a Media1-nek: azt mondta, áll a vizsgálat elébe, és szerinte megalapozatlan rágalmak terjednek a műsorgyártó cégével kapcsolatban. A programigazgató – meglehetősen feldúlva – lapunkkal szemben jogi eljárást helyezett kilátásba.

„Jelenleg nincs napirenden a Pesti TV és a HírTV összeköltöztetése, összevonása”

– mondta el a Media1.hu érdeklődésére Vaszily Miklós, a Pesti TV társtulajdonosa hétfőn. Vaszilyt (borítóképünkön balra) lapunk annak kapcsán kereste meg, hogy a Pesti TV berkeiben némi riadalmat keltett egy pletyka, mely ennek ellenkezőjéről szól. Vaszily ugyanakkor azt mondta érdeklődésünkre, mindössze arról van szó, hogy most nyáron van egy kis szünet a friss műsorok gyártásában.

Vaszily vizsgálódni kezd

Vaszilynak közvetlenül ezután lehetősége nyílt megismerni egy – Pesti TV-s informátorok által összeállított – viszonylag terjedelmes listát azokról az ügyekről, amelyek arra utalnak, hogy – az informátorok szerint – elképesztő pazarlás folyik a Pesti TV háza táján.  Az informátorok szerint a lista tartalma igazolja, hogy nem elsősorban a KATA adónem idén év eleji szabályainak egyébként valóban kedvezőtlen megváltoztatása okozott pénzügyi, likviditási gondokat a Pesti TV-nél (emiatt Huth Gergely programigazgató még gyűjtést is indított májusban), tehát nem az adójogi szabályok miatt csúszott a fizetés, hanem finoman szólva is pénzszórás, pazarlás zajlik.

A Mészáros Lőrinc pénzét is felhasználó Bizalmi Vagyonkezelő Kft. és Vaszily 50 százalékos tulajdonában lévő Progress Media Hungary Kft. (a Pesti TV tulajdonosa) vállalkozási szerződés keretében, tehát megrendelőként gyártatja a csatorna műsorait Huth Gergely cégével, a Gerilla Press Kft.-vel.

Vaszily Miklós a Media1-nek ennek kapcsán elmondta:  a Progress Media Hungary Kft. – mint a csatorna tulajdonosa – határidőre fizet Huthék gyártócégének a műsorok után, így a munkatársak felé a múltkori fizetési késedelemnek nem a Progress Media Hungary Kft. volt az oka, és nem lett volna szabad előfordulnia. Vaszily reményét fejezte ki, hogy ez még egyszer nem fordul elő.

Vaszily ugyanakkor azt mondta a Media1-nek: a pénzek felhasználásával és a különféle belső ügyekkel kapcsolatos, a Pesti TV-s informátorok által összegyűjtött információkról mostanáig nem volt tudomása, majd kijelentette, hogy ki fogja vizsgáltatni ezeket, mert fontos, hogy a gyártópartner, a Gerilla Press megfelelően használja fel a Pesti TV-től műsorok gyártására kapott összegeket.

„A megfelelő lépéseket meg fogom tenni, át fogjuk beszélni üzleti partnerünk, a Gerilla Press Kft. vezetésével a költéseket és az informátor állításait. Térjünk vissza egy későbbi időpontban a kérdésre, amikorra ellenőrizhetjük az informátor által említett költéseket” – nyilatkozta lapunknak Vaszily, aki megígérte, hogy a vizsgálat végeredményéről beszámol majd lapunknak.

Huth begurult, szerinte szó sincs pazarlásról, csak rágalmakról, majd lapunkat kezdte el fenyegetni

Többször beszéltünk telefonon Huth Gergellyel is (a borítóképen ő látszik jobbra). A Pesti Srácok című kormánypárti revolverlap főszerkesztőjeként is ismert programigazgató kategorikusan cáfolta, hogy összeköltözne a Pesti TV a HírTV-vel. Azt megerősítette, hogy „karcsúsítás” volt nemrég a cégnél. Ezt és a fizetések csúszását továbbra is a KATA adónem kedvezőtlen hatásaival magyarázta.

A programigazgató kérdésünkre, hogy hány embertől váltak meg, azt mondta, ez körülbelül a létszám 10 százalékát érintette.

Huthnál is rákérdeztünk az állításokra, amelyek a Pesti TV gazdálkodásával kapcsolatban merültek fel, és amelyek az informátorok szerint pazarlásra utalnak. Huth azt mondta, semmiféle pazarlás nem történt, szerinte rágalmakról van szó. Nem sokkal később a programigazgató meglehetősen feldúlva újrahívott bennünket, és azzal fenyegetőzött, hogy meg se említsük a konkrét ügyeket, mert akkor azonnal jogi eljárás vár ránk. Hozzátette: áll a Vaszily által említett vizsgálat elébe.

Mi lehet a HírTV és a Pesti TV esetleges összeköltözésével kapcsolatos félelmek oka?

A kormányközeli tévécsatornák esetleges összevonásától egyébként azért tartanak a jobboldali tévécsatorna munkatársai, hiszen amikor 2019-ben összeolvadt az Echo TV és a HírTV, az jelentős elbocsátásokhoz vezetett, és mivel a Pesti TV rendelkezik kevesebb nézővel a HírTV-hez képest (lásd a tavaly év végén a Media1 által megszerzett tavalyi nézettségi adatokat ITT), így vélhetően az összevonásból inkább a Pesti TV stábja jönne ki rosszabbul. Ráadásul nemrég a tavalyi alapítású kormányközeli tévécsatornánál csúszásba kerültek a stábtagok fizetéseivel, valamint sor került már némi létszámleépítésre és idén márciusban a műsorstruktúrán is igazítani kellett: meg kellett szüntetni a reggeli műsort, amelynek önmagában a léte is pénzkidobás volt.

A Pesti TV-s berkekben lévő félelmeket tovább táplálhatja az is, hogy a csatorna nézettsége a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres kutatási adatai szerint – az időnkénti kiugrásoktól eltekintve, amire Huth Gergely, a csatorna programigazgatója szereti felhívni a figyelmet – valójában közép- és hosszútávú trendeket nézve továbbra is meglehetősen alacsony.

A számok alapján egyelőre olyan kevés nézőt mérnek a csatornának a mérőműszerek, hogy kérdés, hosszútávon fenntartható pályára tudják-e állítani. (Huth Gergely a nézettség kapcsán arra szokott hivatkozni, hogy a csatorna tartalmait sokan nézik az interneten keresztül, valamint egy, kormánypárti kutatóintézet által készített kutatást említ, amely szerint jó az elérése a csatornának.)

Még kormánypárti berkekben sem nézik jó szemmel, ha óriási pénzeket éget el egy olyan tévécsatorna, amit csak egy nagyon szűk kör néz. Így ugyanis nem járul hozzá érdemben a Fidesz 2022-es választási győzelméhez. A csatorna kritikusai szerint a Pesti TV-t jelenleg az tartja életben, hogy ha a csatornát ilyen hamar bezárnák, az komoly arcvesztés lenne.

A Pesti TV-t működtető Progress Media Hungary Kft. egyébként a 2020-as, csonka félévben félmilliárdos veszteséggel zárt. Ezt persze még be lehet tudni annak is, hogy egy induló csatornáról van szó, ahol komoly beruházásokra is szükség volt még úgyis, hogy a műsorokat a KESMA-hoz tartozó Hung-ister Kft. stúdióiban szokták felvenni a Pólus Center háta mögött. A Huth Gergely nevéhez kötődő Gerilla Press Kft., azaz a Pesti TV gyártópartnere 680 millió forint árbevételt és 11 millió forintos veszteséget produkált az Opten céginformációs rendszerben lévő adatok szerint, de azt nem tudni, hogy ebből mennyi származik a Pesti TV projektből.

Frissítés 2021.08.31.
A vizsgálatot követően eldőlt, hogy átszervezik a Pesti TV működését, a továbbiakban Huth Gergelyék cége, a Gerilla Press helyett az IKO Holdinghoz tartozó IKO Broadcast Centrum Kft. gyártja a csatorna műsorait, míg Huthéknál csak a tartalmi kompetenciák maradnak meg, lásd az átszervezésről szóló különálló cikkünket.

További hírek érhetők el a Media1-en! Iratkozzon fel hírlevelünkre és csatlakozzon hozzánk Facebookon is!

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */