fbpx
A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten

Hiába kért a magyar TV2 Csoport országos frekvenciát Szerbiában

Bár a magyar Fidesz-kormányhoz, illetve Mészáros Lőrinchez közeli TV2 Média Csoport még májusban helyi leányvállalatot is alapított Szerbiában, hogy el tudjon indulni az ottani országos digitális földfelszíni televíziós frekvenciapályázaton, a Media1.hu értesülései szerint a cég mégsem került be a hullámhosszhoz jutó győztesek közé a helyi médiahatóság, a REM Tanácsának pénteken meghozott döntésekor.

Idén júniusban derült ki, hogy a magyar TV2 Média Csoport (mely a tavaszi választási kampányban ismét nyíltan agitált Orbán Viktor újraválasztása mellett és több szálon is köthető Mészáros Lőrinchez, Orbán Viktor miniszterelnök néhány év alatt milliárdossá vált egykori gázszerelő barátjához) pályázatot nyújtott be Szerbiában országos lefedettségű, úgynevezett nemzeti hullámhosszra. A pályázat benyújtásához egy helyi leányvállalat megalapítása is szükséges volt, amire még májusban került sor 100 ezer eurós alaptőkével, TV2 RS Broadcasting néven.

A TV2 épületének bejárata a Róna utcában Budapest. Fotó: Ladányi András, Media1
A TV2 épületének bejárata a Róna utcában Budapest. Fotó: Ladányi András, Media1

A Media1 most szerb forrásokból megtudta, hogy néhány nappal ezelőtt, egészen pontosan július 29-én, pénteken kihirdette a szerb médiahatóság, a REM (Regulatory Authority for Electronic Media) Tanácsa, hogy kik kapnak frekvenciákat, és a TV2 Csoport nincs az országos frekvenciapályázatok győztesei között, vagyis egyelőre hiába hozott létre a Mészáros Lőrincék bankjai által hitelezett tévétársaság szerb leányvállalatot, mert nem indíthat médiaszolgáltatást a digitális földfelszíni televíziós rendszeren.

(A szerb kft.-nek két igazgatója van: Pavel Stanchev, a TV2 Csoport és a szlovéniai Planet TV borítóképünkön balra látható vezérigazgatója, valamint Špela Pirnat szlovén állampolgár, akiről a Media1 már megírta korábban, hogy a Szlovéniában működő, a TV2 Zrt. által felvásárolt Planet TV operatív igazgatójaként is ismert.)

Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója (balra) és Szalay Dániel (Media1) beszélget
Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója (balra) és Szalay Dániel (Media1) beszélget a Brandfestival egy korábbi rendezvényén. Fotó: Kummer János

A szerb médiahatóság a DVB-T multiplexen lévő 5 szabad helyből 4-et pályáztatott most meg, és mind a 4-et olyan szerb csatornák, a TV Pink, a TV Prva, a National Happy TV és a TV B92 kapták, amelyek eddig is használták ezeket.

A négy frekvenciára összesen 14 tévétársaság pályázott, a TV2 mellett a Pink, a Happy, a Vesti, a BK, az Una, a Nova S, az N1, a Prva, a B92, a Kopernikus, a TV K1, a TV Tanjug és a Kurir TV.

Az 5. televíziós frekvencialicenc, melyet egykoron az Avala TV használt, kihasználatlan marad. A szerb szabályozó testület azt közölte, hogy ezt a most lezárt frekvenciapályázatok iránti nagy érdeklődésre tekintettel később külön megpályáztatja.

Mészáros Lőrinc és Orbán Viktor.
A TV2 Zrt.-hez több szálon is kötődő Mészáros Lőrinc és Orbán Viktor. Fotó: Nemzeti Sport Online / YouTube

Szerbiában egyébként néhányan kifogásolták a grémium döntését, hogy a pályázat végeredménye alapján végül is megújítja a győztes pályázó tévétársaságok engedélyeit, mivel ezeknek a tévécsatornáknak a többsége úgymond sok „trash” jellegű, azaz kifogásolható színvonalú műsort sugároz, de a grémium azt hangsúlyozta, hogy döntését a szakma és a lakosság érdekeit figyelembe, a pályázati kiírással összhangban hozta meg, a grémium valamennyi tagjának véleményét tiszteletben tartva.

Televíziót takarít egy fiatal nő
Televíziót takarít egy fiatal nő. Fotó :Stock / depositphotos.com

A REM Tanács ezután honlapján keresztül gratulált a győztes pályázóknak.

A TV2 Média Csoport 2020-ban kezdett bele a külföldi terjeszkedésbe: az első ország, ahol megjelentek, Szlovénia volt, ahol a 3 csatornával rendelkező Planet TV-t felvásárolták. A Planet TV-n több olyan műsor is látható, melyekkel a magyar nézők is találkozhattak már. Ilyen például az Exatlon Hungary című sportreality is.

A TV2 Exatlon Hungary 2020-as évada
A TV2 Exatlon Hungary 2020-as évada
Fotó: TV2 sajtószoba

Orbán Viktor barátjának szlovéniai terjeszkedését 2020 novemberében a Európai Parlamentben kifogásolta néhány uniós politikus.

Nemrég Vaszily Miklós, a TV2 igazgatóságának elnöke egy interjúban elárulta, hogy a médiavállalatuk szerette volna megvenni az RTL Croatiát, azaz az RTL horvátországi leányvállalatát. Ez azonban végül nem jött össze.

Frissítés 2022.08.02.

Reagált kérdéseinkre a TV2

A Media1 érdeklődésére a TV2 sajtóosztályán keresztül kommentálta a szerbiai médiaszolgáltatási jogosultsággal kapcsolatos kedvezőtlen fejleményeket. Hogy hogyan fogadták a hírt, és mit terveznek most Szerbiában, különálló hírünkben érhetik el.

További hírek érhetők el a Media1-en.

Bekövethet minket Facebookon és RSS segítségével, és kérheti híreinket ingyenesen már akár Telegramon is.

Borító: A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten. Fotó: Szalay Dániel / Media1
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások