fbpx
szerb tévétorony

A magyar TV2 Csoport a kudarc ellenére sem tesz le róla, hogy betörjön a szerb tévés piacra

Kommentálta a Media1 megkeresésére a TV2 Média Csoport, hogy a szerb médiahatóság, a REM Tanácsának pénteken meghozott döntése értelmében nem jutott frekvenciához a Szerb Köztársaságban létrehozott leányvállalata.

Mint arról elsőként a Media1 beszámolt vasárnap, a REM (Regulatory Authority for Electronic Media) Tanácsa a 4 megpályáztatott szerbiai országos digitális földfelszíni frekvencia mindegyikét az azokat eddig is használó médiaszolgáltatók (a TV Pink, a TV Prva, a National Happy TV és a TV B92) kapják, míg a Mészáros Lőrinc-közeli TV2 Média Csoport májusban létrehozott szerbiai leányvállalata, a TV2 RS Broadcasting hiába indult el a tenderen, mivel nem jutott frekvenciához és ezáltal a nemzeti médiaszolgáltatási jogosultsághoz.

Még vasárnap megkerestük a TV2-t, hogy hogyan értékeli, hogy nem jutott frekvenciához Szerbiában, így most megdöccenni látszik a külföldi terjeszkedése. Megkérdeztük továbbá azt is, kitartanak-e a szerbiai elképzelésük mellett, illetve terveznek-e jogorvoslattal élni a REM Tanács döntése ellen.

A válasz TV2 Sajtóosztály aláírással hétfőn az esti órákban megérkezett.

A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten
A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten
Fotó: Szalay Dániel / Media1

Válaszukban kiemelték, hogy a szerb országos televíziós frekvenciákra kiírt pályázaton 14 induló vett rész, majd így folytatták:

„Pályázatunkban a TV2 magyarországi és szlovéniai eredményeit alapul véve egy új, az európai standardoknak megfelelő és népszerű formátumokra épülő csatornát mutattunk be. A médiahatóság úgy döntött, hogy meghosszabbítja a jelenlegi tévécsatornák engedélyét, és nem adott frekvenciát új pályázónak. Az eredmény ellenére továbbra is látunk potenciált a szerb piacban, így ha a jövőben újabb befektetési lehetőség adódik, akkor komolyan megvizsgáljuk”.

Arra a kérdésünkre, hogy terveznek-e jogorvoslattal élni, így feleltek:

„Tiszteletben tartjuk a médiahatóság döntését, ugyanakkor hálásak vagyunk, hogy a TV2 Média Csoport lehetőséget kapott pályázatának bemutatására.”

Ez alapján a válasz alapján tehát úgy tűnik, hogy nem él a TV2 a jogorvoslattal, és nem tettek le a szerbiai tévés piacon való megjelenéstől.

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a TV2 Tények Stúdiójában
Gönczi Gábor és Marsi Anikó a TV2 Tények Stúdiójában Fotó: TV2 sajtószoba / Media1-archívum

Mint azt megírtuk, a szerb digitális földfelszíni tévés rendszeren lett volna még egy szabad, 5. frekvencialicenc is, de azt a REM Tanácsa külön kezeli, és a mostani nagy érdeklődésre, a 4 frekvenciára összesen 14 pályázóra tekintettel a későbbiekben még külön megpályáztatja.

Így áll most a TV2 Csoport külföldi terjeszkedése

Mint azt megírtuk, a TV2 2020-ban már megjelent a szlovén tévés piacon a Planet TV-hez tartozó 3 tévécsatorna felvásárlásával. Egy lapinterjúból is ismert, hogy meg akarták venni az RTL Horvátországot is nemrég, de ez végül nem jött össze.

A szerbiai terjeszkedésről és annak megdöccenéséről itt érhető el a Media1 vasárnapi részletes írása.

További hírek érhetők el a Media1-en.

Borító: egy szerbiai tévétorony. Fotó: stock / depositphotos.com
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások