Tizenötödik alkalommal készült el a Marketing&Média című újság „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” elnevezésű listája, amelyet 22 fős zsűri kétfordulós szavazatai alapján, pontozással állítottak össze.
A rangsor élén először láthatunk holtversenyt: már a múlt évben is szoros volt az állás, idén pedig a korábbi második helyezett Vaszily Miklós, a TV2 Média Csoport Zrt. elnöke, az Indexet is tulajdonló Indamedia társtulajdonosa és egyben a megszűnő Pesti TV-t működtető Progress Media Hungary Kft. társtulajdonosa beérte Vidus Gabriellát, az RTL Magyarország vezérigazgatóját. A két legnagyobb országos kereskedelmi csatorna irányítói így tandemben vezetik a legbefolyásosabb médiaipari szereplők toplistáját.
A 2022-es listán is a médiavállalatoknál dolgozók szerepeltek a legtöbben (39 százalék), arányuk ugyanakkor évről-évre csökken, miközben a média- és reklámügynökségek szereplői közül egyre többen válnak befolyásossá.

A tíz legbefolyásosabb médiapiaci szereplő
A listán a már említett Vaszilyt és Vidust idén is Guttengéber Csaba, az Atmedia tévés-rádiós-online sales house (vagy ahogy saját magukat nevezik: multimédiás kereskedő ház) első embere követi, aki épp nemrégiben volt a Media1 podcastjának exkluzív vendége.
A triót a tavalyi évhez hasonlóan Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke követi, aki szintén néhány hete volt a Media1 vendége.
Gulyás után következik a sorban Varga Zoltán, a Central Médiacsoport többségi tulajdonosa és vezérigazgatója, aki 4. helyen végzett.
Az újság zsűrije Balásy Gyulát, a Lounge Group tulajdonos-ügyvezetőjét hozta ki ötödiknek, akit Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója követ hatodik helyezettként.
2022-ben is bejutott a top 10-be Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója, aki tavalyhoz képest két helyet javítva 7. lett. Vele is interjúztunk már, ami meghallgatható itt.
Somlói Zsolt, a Mindshare médiaügynökség ügyvezetője nyolcadikként végzett, ő korábban már többször is bejutott az első tízbe.
Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője szintén évek óta a rangsor elején helyezkedik el. Most a kilencedik hely jutott neki.
Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója és az R-Time ügyvezetője első alkalommal került be a top10-be, mégpedig tizedikként végzett.
A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes listája a Marketing&Media magazinban található.
Még több hír található a Media1-en. Már kérheti híreinket Telegramon is. Ott vagyunk Facebookon is, ahol ugyancsak követhet bennünket.