google

youtube

Megérkezett a YouTube Select

A YouTube Select segítségével a magyar hirdetők speciálisan összeválogatott csatornákon és videóknál helyezhetik el hirdetéseiket.

google

Csatlakozik a Google az EASA-hoz

A Google az első cég, amely nem szakmai szervezeten keresztül, hanem közvetlen tagság révén válik a felelős reklámozásért dolgozó EASA, az európai országok önszabályozó és a reklám szakma szervezeteit tömörítő Európai Önszabályozó Szervezet tagjává. Fazekas Ildikó, a magyar Önszabályozó Reklám Testület igazgatója szerint nem túlzás történelminek nevezni a fejleményt.

Amazon

Óriásit ment a Facebook, az Amazon, a Google és az Apple

Az Amazon internetes kereskedelmi vállalat soha nem látott profitra tett szert az év második negyedében, vagyis a koronavírus-járvány alatt, és ezzel a COVID-19 egyik legnagyobb győztese lett. A Facebook csaknem megkétszerezte negyedéves nyereségét.

Apple

Megint az Apple végzett a Forbes 100-as toplistája élén

Tavalyhoz hasonlóan idén is az Apple vezeti a Forbes legértékesebb világmárkáit rangsoroló 100-as listáját. A nagy nyertese az elmúlt évnek a Netflix, ennek a márkaértéke nőtt a legnagyobbat, míg a Facebook a nagy vesztes.

A Nemzet megváltása katedrális a Google Térképen most

Románia megbírságolta a Google-t a térképszolgáltatása kapcsán

A román országos diszkriminációellenes tanács 10 ezer lejre (mintegy 700 ezer forint) bírságolta a Google Románia vállalatot, amiért elektronikus térképalkalmazásában a Nemzet Megváltása Katedrális, az új bukaresti ortodox székesegyház Nemzet Butítása Katedrális néven szerepelt.

Fakenews

Hatékonyabb fellépést várnak az Európai Bizottságtól az álhírek ellen

Műsorszolgáltatók, kiadók és egy újságíró-szervezet arra szólították fel az Európai Bizottságot, hogy vegye komolyabban az álhírek terjedésének problémáját, és hogy távolíttassa el a hamis híreket olyan nagy internetes platformokról mint a Google vagy a Facebook. Az Európai Bizottság intenzívebb támogatást ígér független médiumoknak.

Az Európai Unió Bírósága

A Google elvesztette a magyar állam elleni perét a reklámadó kapcsán

A napokban megszületett az Európai Unió Bíróságának ítélete abban a perben, ami a magyar állam és a Google közötti, a reklámadóról szóló vitás üggyel foglalkozott. Bár a magyar állam jött ki a reklámadó-perből győztesen, a bíróság a szankciórendszer tekintetében azonban problémákat észlelt.