origo

Megint valótlanságot közölt az Origo a Media1 kapcsán, pillanatokon belül a többi kormányközeli lap is átvette

Pedig már bírósági per is folyamatban van az Origo és több más lap ellen hasonló jellegű valótlanságok közlése miatt. A mostani valótlanságot az Origón kívül a 888.hu, és a PestiSrácok, valamint a HírTv.hu is leközölte.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Fidesz-közeli médiaholding, a KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) internetes lapja, a Gábor László főszerkesztette Origo.hu pénteken (a Media1 témával kapcsolatos eredeti cikkében leírtak részbeni felhasználásával) a volt indexesek tervezett lapjáról, a Telexről szóló cikkében a következő valótlan tartalmú tényállítást közölte:

„a 24.hu tulajdonosának, Varga Zoltánnak érdekeltségébe tartozó Media1 nevű oldal.”

A valóságban azonban a Media1 „nevű oldalban”, illetve azt működtető cégben Varga Zoltánnak (a 24.hu tulajdonosának) semmilyen érdekeltsége nincsen: Varga Zoltán nem tagja a cégnek, annak ügyvezetésében nem vesz részt, működésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatással nem bír, a Media1 működésére, tartalmára, szerkesztésére sem közvetlen, sem közvetett ráhatása nincs. A Media1 oldalt működtető vállalkozás, a Vipcast Media 2001.07.31. óta változatlan tulajdonosi háttérrel működik, a cég ügyvezetője és tulajdonosa pedig kezdetektől jelen sorok közzétevője, Szalay Dániel.

Úgy tűnik, az Origo kiadóját az sem tántorította el az újabb valótlanság közlésétől, hogy az Origo szerkesztősége (1. rendű alperes) és a lapot tulajdonló New Wave Media Group (2. rendű alperes) ellen már bírósági pert indítottunk korábbi hasonló valótlanságuk kapcsán, amikor megpróbálták összemosni portálunkat Vargával. (A bírósági per tárgyalása ősszel várható.)

Természetesen a Media1 az újbóli valótlanságok miatt is megteszi a szükséges jogi lépéseket a lapunkat lejáratni próbáló, arról sorozatosan valótlanságot közlő Origo és tulajdonosa ellen.

Az Origo egyébként bírósági adatok szerint 2019-ben a legtöbb sajtópert elvesztő médium volt Magyarországon. Nem volt ez másképp 2018-ban sem a Fővárosi Törvényszék szerint.

Frissítés 2020.09.05.

Egy olvasónk időközben jelezte, hogy a KESMA-hoz tartozó másik termék, a 888.hu is azt állítja a Media1-ről valótlanul, hogy Varga a tulajdonosa. A szükséges lépéseket természetesen a 888.hu-val és kiadójával szemben is megtesszük.

Ahogy megtesszük a Pesti Srácok kiadójával szemben is, mely szintén átvette a valósággal köszönőviszonyban sem lévő állítást. Erre készülhet a hirtv.hu tulajdonosa is, ahol természetesen szintén közölték a valótlanságot.

Szóljon hozzá!