Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója

Podcast: Vendégünk volt Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója és Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke

Grósz Judittal beszélgetve az is szóba került, hogy 2 hónap alatt megduplázódott az RTL Most+ felhasználók száma, de a digitális- és üzletfejlesztési igazgató elárulta azt is, hogy igaz ugyan, hogy indul a TV2Play, de ők mást tekintenek konkurensnek a digitális térben. Több más bejelentés is elhangzott a műsorban, melynek második felében Sztaniszláv Andrással a koronavírus a pr-szakmára gyakorolt hatásairól beszélgettünk. A műsor teljes egészében, sőt bővített változatban hallgatható vissza a Media1-ről és a Vipcastről.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A Media1 június 8-i műsorának árulta el elsőként Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója, hogy miután a vállalat a koronavírus járvány kitörését követően újratervezést hajtott végre idei tévés programtervében, és egyes saját gyártású tévésorozatait (Apatigris, A Tanár harmadik évada) egyelőre csak az RTL Most+ nevű netes felületen mutatta be (egy harmadik tartalom, a magyar fejlesztésű Mellékhatás című szériájuk epizódjait pedig a tévés premier előtt a neten már előbb elérhetővé tették), nagyon jelentős mértékben megnőtt a prémium internetes platformjuk népszerűsége:

2 hónap alatt megduplázódott a felhasználók száma.

A prémium felület egyébként tavaly ősszel indult és azóta folyamatosan kötik a megállapodásokat a műsorterjesztő szolgáltatókkal arról, hogy elérhetővé teszik a szolgáltatást az adott kábeles vagy műholdas cégek ügyfelei számára is. Áprilisban is bővült, hogy mely szolgáltatóknál érhető el a szolgáltatás,

de a regisztrált felhasználók számának az elmúlt hónapokban történt különösen is gyors növekedése elsősorban a saját gyártású tartalmak digital-first, azaz elsőként digitális térben történő premierjének tulajdonítható  – mondta az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója a Media1-nek.

Grósz Judittól megkérdeztük, hogyan készülnek arra, hogy versenytársuk,TV2Play néven tervez ingyenes netes videóplatformot, mire Grósz Judit elmondta, nem a TV2-t tekintik valódi konkurensüknek a digitális térben. Hogy ki az igazi konkurens, azt is elárulta.

Szóba került továbbá, hogy tervezik-e az RTL-nél, hogy a jelentős költséggel előállított saját gyártású sorozataikat a későbbiekben is először az interneten teszik elérhetővé, vagy akár kizárólag neten mutatják be, hiszen a nagyobb pénz ma még nyilvánvalóan a tévében van, de a digitális platform növekedéséhez láthatóan hozzájárul, ha vannak ilyen jellegű exkluzív anyagok.

Az RTL Klub Mellékhatás című sorozatának forgatásakor
Az RTL Klub Mellékhatás című sorozatának forgatásakor. Fotó: RTL sajtószoba

Érintettük azt is, hogy nem tartottak-e a netes kalózkodástól, amikor az Apatigrist és a többi saját gyártású sorozatot a neten tették közzé elsőként, illetve megkérdeztük, mit tudnak tenni, ha ilyet észlelnek.

Grósz Judit elárulta az is, hogy melyek a legnépszerűbb RTL-es videós tartalmak a digitális térben, és miután megemlített ezzel kapcsolatban néhány trendet, azt is elmondta, milyen eszközökről néznek az emberek efféle tartalmakat.

Négy esküvő és egy temetés - ez is először az RTL Most+ felületen volt elérhető már tavaly
Négy esküvő és egy temetés – ez is először az RTL Most+ felületen volt elérhető már tavaly

Szóba került, mi az oka annak, hogy az RTL Most+ szolgáltatást csak valamelyik műsorterjesztő szolgáltatón keresztül lehet igénybe venni (és egyelőre azt sem minden szolgáltatón keresztül), vagyis az HBO GO működési elvével ellentétben ezt nem rendelhetjük meg közvetlenül az RTL-től.

A válaszból többek között megtudhattuk azt is, hogy hamarosan meglehet az 1 milliomodik háztartás, ahol elérhető lesz az RTL-es prémium szolgáltatás.

Arról is érdeklődtünk, van-e arra terv, hogy az RTL Magyarországon is megerősítse online hírszolgáltatását, illetve indítanak-e esetleg netes tévécsatornát (például digitális hírcsatornát). Beszélgettünk arról is, hogy tervezik-e esetleg, hogy teljesen reklámmentesítve is igénybe vehessük az RTL Most+ szolgáltatást egy magasabb csomag (akár fizetség) keretében.

Végül szóba került az úgynevezett cord-cutting jelenség is, vagyis az, hogy egyes országokban sok felhasználó lemondja a tévé előfizetését. Grósz Judit elmondta, érzékelnek-e ilyesmit hazánkban. (A műsor visszahallgatásához a link lejjebb található!)

A műsor második felében vendégünk volt Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) tavaly megválasztott elnöke (és egyben a CIPR International, a CIPR / Chartered Institute of Public Relations nevű szakmai szervezet egyik legnagyobb tagozatának elnöke), akivel arról beszélgettünk, hogyan érintette a koronavírus a pr-szakmát, mekkorát nőhetett a píárosok körében a munkanélküliség, valamint szóba került, hogy vajon több újságíró nyergel-e át a pr-területre a következő időszakban, vagy hogy miért pont most került be a reklámtortába a pr, de megbeszéltük azt is, hogy mennyiben hatott másképp a pr-területre itthon, mint külföldön a járvány, illetve szóba került a megváltozó vállalati kommunikáció is.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke
Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke

A podcaston a beszélgetés egy hosszabb, adásba nem került részeket is tartalmazó változatát tesszük elérhetővé.

A Media1 június 8-i adása (benne Grósz Judittal és Sztaniszláv Andrással) podcastként visszahallgatható az alábbi lejátszóval, vagy akár le is tölthető.

Érdemes feliratkozni a Media1/Vipcast podcastra RSS-sel, vagy a Spotify-on vagy az Apple iTunes-on, vagy valamelyik ismertebb podcast programmal, például a Google Podcastsban, TuneIn-ben.

Testvéroldalunk, a Vipcast podcast kínálatában 2009 óta, vagyis immáron több mint tíz éve bővül a podcast tartalmak kínálata.

A Media1 hírportál legközelebb június 22-án 19 órakor jelentkezik friss műsorral a Budapest FM 87,6 MHz-en és streaminggel élőben a spiritfm.hu-n, majd az adás a megszokott módon podcastként is elérhető lesz.

További hírek és cikkek találhatók a Media1-en!

Borítókép: Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Szóljon hozzá!

Orbán Viktor miniszterelnök (j) és Marjan Sarec szlovén kormányfő kezet fog a hivatalos tárgyalásuk után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Karmelita kolostorban 2019. október 28-án.

Erősödnek Szlovéniában az Orbán Viktorhoz közeli, a TV2-t is tulajdonló nagyvállalkozóval kapcsolatos aggályok a Planet TV felvásárlása kapcsán, eközben csúszik az ügylet jóváhagyása

A legfrissebb hírek szerint a szlovén állami tulajdonban lévő Telekom Slovenije Felügyelőbizottságainak tagjai nem hagyták jóvá csütörtökön azt a döntést, amelynek alapján a TV2 tulajdonosa veheti meg a Planet TV-t. A szlovén sajtóban eközben erősödőben vannak azok a hangok, hogy mit is akarnak Orbán Viktor köreibe tartozó személyek a szlovén médiával, illetve beszámolnak arról is, hogy Magyarországon állami hirdetésekkel tömték ki a veszteséges TV2-t.

A Magyar Parlament

A tiltakozás ellenére elfogadták a kata szigorítását: rosszul járnak az újságírók, a weblaptulajdonosok, a fuvarosok, az ügyvédek és sokan mások

A pénteken elfogadott jogszabályi rendelkezés alapján jövőre, ha egy katás vállalkozás egy év alatt 3 millió forintnál magasabb összegű bevételre tesz szert ugyanazon üzleti partnerétől, akkor azt extrém mértékű, 40 százalékos büntetőadóval sújtják a kata fix összegén felül. Megszűnik továbbá a kettős katázás lehetősége és sor más, a vállalkozók szempontjából rendkívül előnytelen változás is jön, miközben kivételezni fognak az állam beszállítóival. A változások nagyon kedvezőtlenül érintik a média szektort is.

Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke, a Magyar Fejlődésért Alapítvány kuratóriumi elnöke

Az Index.hu Zrt. elnöke pontosítást kért a 444-től, és azt, hogy „ne működjön közre az Index szétverésében”

Bodolai László a 444-hez és a Media1-hez is eljuttatott jegyzőkönyvi részlettel igazolva látja, hogy szerinte nem igaz, amit tegnap a 444 írt az Index.hu Zrt. kapcsán. Az Index elnöke több kört is futott már a 444.hu-nál, először a szerzőnél, majd a főszerkesztőnél és a 444-et működtető Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatónál is, hogy pontosítsák az írást, illetve ahogy Bodolai fogalmazott, „ne működjön közre az Index szétverésében”. Bodolai azonban állítja: nem kapott választ. Ezt a 444 munkatársa is megerősítette a Media1 érdeklődésére, de azt is elmondta, miért.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!