A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten

Átalakítja csatornakínálatát a TV2 Média Csoport, emellett TV2Play néven ingyenes digitális platformot indít

Pavel Stanchev, a médiavállalat vezérigazgatója egy interjúban erősítette meg, hogy cége TV2Play néven indít az RTL Most netes szolgáltatáshoz hasonló internetes platformot, és hamarosan átalakítják néhány tematikus csatornájukat.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Hamarosan megújítja a TV2 Média Csoport néhány tematikus csatornáját, és egy éven belül elindítja a TV2Play nevű internetes szolgáltatást – ezt Pavel Stanchev, a vállalat vezérigazgatója a Marketing&Media című lapban most megjelent interjúban mondta. (Stanchev már tavaly novemberben említést tett a Brandfestival konferencián a Media1 főszerkesztője által készített interjúban arról, hogy digitális téren terveznek erősíteni, de akkor azt mondta, egyelőre az üzleti modellt vizsgálják.)

A magazin által készített interjúban szó került, hogy Pavel Stanchev már (közel) egy éve dolgozik Magyarországon, amiről azt mondta, otthon érzi magát, mivel 12 éves volt, amikor édesanyjával először Budapesten járt, és beleszeretett a városba. A magyar médiapiac helyzetéről azt mondta, ott meglehetősen éles a verseny, de ezzel együtt létezik egy erős iparági közösség is, amely tiszteletben tartja a tagjait, és párbeszédet folytat egymással. (Az interjút a lap még a koronavírus-világjárvány kitörése előtt készítette.)

Stanchev a fokozatos fejlesztések híve

Arra a kérdésre, hogy a TV2 vezérigazgatói posztjára történt tavalyi kinevezése előtt sokan úgy gondolták, hogy leginkább majd a programing terén hoz majd változást az érkezése, azt nyilatkozta Stanchev, hogy „ez egy kicsit túl van értékelve”, mert akik ismerik őt, tudják, hogy a fokozatos fejlesztések híve.

Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója (balra) és Szalay Dániel (Media1) beszélget
Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója (balra) és Szalay Dániel (Media1) beszélget a Brandfestival 2019 novemberi konferenciáján Fotó: Kummer János

A vezérigazgató azt mondta, hogy az elmúlt évben sikeresen kibővítették a reggeli műsorblokkot a Mokkacinóval, elindították a Tények Plusz napi hírmagazint. A TV2 vezetője úgy véli, mindkettő meghatározó tartalom lett a saját szegmensében.

Stanchev hozzátette, hogy frissítették a Sztárban Sztárt, az Exatlon Hungary új évadának eredménye minden előzetes várakozásukat meghaladta, gyakran nyerte a műsorsávját még a 18–49 évesek körében is. A vezérigazgató megemlítette, hogy a Mintaapákból népszerű főműsoridős napi sorozat lett.

A 18-59 marad a TV2 fő csapásiránya, de minden más célcsoport is fontos

Szó esett a beszélgetésben arról is, hogy a nézettség terén céljuk-e az, hogy a 18-49 éveseknél és főműsoridőben is megverjék az RTL Klubot és az RTL Magyarországot, vagy továbbra is inkább a 18-59 évesekre, illetve a teljes lakosságra fókuszálnak-e. A TV2 vezérigazgatója azt mondta erre, hogy minden célcsoport fontos a számukra, de az első számú csapásirányuk a 18–59 évesek.

„Ebben a célcsoportban már verjük is az RTL Magyarországot teljes napon, és nagyon közel állunk ahhoz, hogy legyőzzük őket a főműsoridőben is. Az idei év kezdete óta pedig sok esetben a 18–49 éveseknél és főműsoridőben is megelőztük az RTL Klubot. Ez mindig öröm és motiváció számunkra, hiszen az RTL Klub egy jó csatorna, és egyre élesebb a verseny” – büszkélkedett a TV2 Média Csoport vezérigazgatója.

Hamarosan jöhet egy bejelentés a csatornakínálat átalakítása kapcsán

A vezérigazgató azt mondta a Marketing&Mediának, meglehetősen jól állnak a reggeli műsorsáv, illetve a reality típusú műsorok terén. A szórakoztató produkcióknál Stanchev szavai szerint szinte egálban vannak az RTL műsoraival. Pavel Stanchev hozzátette:

„Büszkék vagyunk a 15 százalékos kábelcsoportunkra, amely gazdagabb, a műfajok szélesebb körét fedi le, és magabiztos előnnyel őrzi piacvezető helyét az idén is. A Mozi+ veri a Film+-t teljes napon és főműsoridőben is idén január 1. és március 10. között a 18–59 éveseknél.  Most a sorozatgyártásunk megerősítésére összpontosítunk, és biztos vagyok benne, hogy ezen a területen is növekvő nézőszámokat fogunk elérni.”

A TV2 Média Csoport csatornaportfóliójának várható átalakításáról a vezérigazgató azt mondta, dolgoznak ezek megerősítésén, és hamarosan sor kerülhet néhány tematikus márkájuk megújítására.

„ Rövidesen egy ezzel kapcsolatos bejelentésünk is lesz” – vetítette előre a vezérigazgató.

Pavel Stanchev, a TV2 leendő vezérigazgatója
Pavel Stanchev, a TV2 leendő vezérigazgatója

A TV2 vezére szerint öngyilkosság, ha most valaki új sportcsatornát indít

Arra a kérdésre, hogy a sportjogok árai nagyon elszálltak, és rengeteg tévécsatorna versenyez egymással ebben a tematikában, ezért nem lenne-e logikus a Spíler 1 és a Spíler 2 helyett más tematikát kitalálni, Stanchev azt nyilatkozta a lapnak, hogy jelenleg elegendő sportjog áll a TV2 Média Csoport rendelkezésére ahhoz, hogy megtöltsék tartalommal a sportcsatornáit, és továbbra is invesztáljanak ebbe a televíziós szegmensbe.

A vezérigazgató ugyanakkor elismerte, hogy a sportcsatornák piaca már meglehetősen telített. Szerinte ha egy új szereplő próbál belépni, akkor öngyilkosságot követ el. A TV2 Média Csoport vezérigazgatója hozzátette:

„Tudva azt, hogy milyen nehezek voltak a Spíler2 disztribúciós tárgyalásai, biztos vagyok abban, hogy a kábelszolgáltatók már nem hajlandók további sportcsatornákért fizetni.”

(Az interjú készítője ugyan nem kérdezett rá és így nem került szóba, de a TV2 versenytársa, a Digital Media and Communications / Network4  épp most indít új sportcsatornát Arena4 néven, melynek terjesztéséről a Media1 megerősített értesülése szerint már megegyezett a csatornát üzemeltető médiavállalat a Vodafone-UPC-vel, és további kábelszolgáltatókkal is előrehaladott tárgyalásban vannak.)

Egy éven belül jöhet a TV2Play, új mérésre lenne szükség

Stanchev elmondta, hogy 12 hónapon belül elindul az RTL Most szolgáltatáshoz hasonló TV2Play nevű szolgáltatás, mely egy ingyenes (AVOD) platform lesz.

A TV2 vezérigazgatója ezt követően sürgette, hogy legyen olyan mérés, mely képes együtt mérni a tévéképernyős és digitálisan fogyasztott tévés tartalmak elérését. „Ennek a mérésnek a bevezetése elkerülhetetlen. Franciaországban március végén indul, az Egyesült Államokban is csak tavaly vezette be a Nielsen. Ezek hatalmas hirdetési piacok, természetes, hogy ennek a bevezetése több időt vesz igénybe Magyarországon” – mondta Pavel Stanchev a magazinnak.

További hírek találhatók a Media1 hírportálon.

Borító: A TV2 Média Csoport Róna utcai székháza Budapesten. Fotó: Szalay Dániel / Media1 (mobiltelefonos felvétel)

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!