tévé távirányító

Az RTL Klub A Tanár és az Apatigris leállításával is simán győzni tudott

A Nielsen Közönségmérés legutóbbi nézettségi adatai alapján a Tanár és Apatigris című sorozatok leállítása ellenére a nézők többsége ezúttal is az RTL Klubot választotta szombaton és vasárnap. A Made in Karantén, a Maradj haza magadnak! és a Segítség! Itthon vagyok! című új karanténműsor is simán megelőzte a TV2-n ezekkel szemben futó műsorokat. Íme az adatok részletesebben.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

16,7 százalékos közönségarányt és 272 ezer 905 nézőt szállított szombaton az RTL Klub számára a Made in Karantén című új tévés tehetségkutató első adása a kereskedelmileg kiemelt 18 és 49 év közötti korcsoportban – derül ki a Nielsen Közönségmérés 16. heti adataiból.

Az RTL Klub karanténos tehetségkutatójában Gáspár Laci, ByeAlex, Sztarenki Dóra és Szabó Győző választotta ki Mátyus Arnold videóját, aki egy szellemes saját szám bemutatásával egymillió forinthoz jutott. A Made in Karantén premier részével szemben a TV2-n képernyőre tűzött Csatahajó című amerikai film közönségaránya jóval alacsonyabb volt: az este folyamán átlagosan mindössze 9,6 százalék lett, és 155.752 nézője volt 18-49-ben.

Az RTL Klub Made in Karantén című karanténos tehetségkutató műsorának zsűrije
Az RTL Klub Made in Karantén című karanténos tehetségkutató műsorának zsűrije

Nem drámai volt a visszaesés az előző héthez képest, amikor még A Tanár volt képernyőn

Egy héttel korábban az RTL Klubon a most elindított új karanténos tehetségkutató műsor sávjában még A Tanár című saját gyártású sorozat új, 3. évadának első része volt látható, de azután műsorváltozásról határozott a csatorna, így a tanáros sorozat folytatását jelenleg csak az RTL Most+ szolgáltatás előfizetői láthatják, és az RTL Klub várhatóan csak az ősszel tűzi újra képernyőre a szériát, amikor az X-Faktor a koronavírus miatti kényszerű lemondása miatt ki kell tölteni a felszabaduló jelentős hétvégi műsoridőt.

A Made in Karantén 16. heti 16,7 százalékos nézettségéhez nem árt odatenni, hogy egy héttel korábban A Tanár 19,3%-os közönségarányt és 308 ezres nézőszámot ért el. Visszaesésről van tehát szó, de közel sem drámai csökkenésről, és így simán nyert az RTL Klub műsora a TV2-n sugárzott szemben.

Egyébként a Made In Karantént követően szombaton vetített Mellékhatás is nyertes lett a sávjában: a béranyaságról szóló sorozatot az éppen televízió 18 és 49 év közöttiek 14,8 százaléka, a mérés szerint 253.517 néző választotta. (A TV2-n ekkor is a Csatahajó ment.)

Az Apatigrist felváltó Maradj haza magadnak! és a Segítség! Itthon vagyok! is győzelmet szállított az RTL Klubnak

Az RTL Klub vasárnapját is érintették a járvány miatti műsorváltozások. Az egy héttel ezelőtt elindított, de a koronavírus miatt szintén levett (és jelenleg csak az RTL Most+-on elérhető) Apatigris sávjában ekkor került képernyőre a Maradj haza magadnak! című új félórás karanténos reality, majd rögtön ezt követően a szintén félóra időtartamú Segítség! Itthon vagyok! című hazai karanténos tévésorozat, melynek kulisszatitkairól korábban Kapitány Iván, a rendező mesélt a Media1-nek.

A Nielsen Közönségmérés szerint a vasárnapi új karanténos műsorok közül a Maradj haza magadnak! 17,2 százalékos közönségaránnyal került első alkalommal képernyőre, ami ténylegesen 272.905 nézőt jelentett az RTL Klub számára a kereskedelmileg kiemelten figyelt korcsoportban.

Maradj haza maradnak!, az RTL Klub új karanténos reality-ja
Maradj haza maradnak!, az RTL Klub új karanténos reality-ja

A Segítség! Itthon vagyok! című karanténos tévésorozat 15,5 százalékos közönségarányt ért el és 256.550 nézőt vonzott be a csatornára a 18-49-es korcsoportban.

Az RTL Klub induló saját gyártású sorozata, a Segítség! Itthon vagyok! előzetesének részlete
Az RTL Klub induló saját gyártású sorozata, a Segítség! Itthon vagyok! előzetesének részlete

Bár ezek természetesen kisebb nézőszámot jelentenek a megelőző vasárnaphoz képest, de így lazán nyerték a műsorok a sávjukat: a TV2-n ezekkel az RTL-es műsorokkal szemben futó koronavírusos gálaműsora, a Neked énekelek ugyanis jóval kevesebbeket vonzott: a TV2 gálaműsorát 182.014 néző választotta, és átlagosan az éppen tévénézők 10,8 százalékát érdekelte 18-49-ben.

Egyetlen estét sem nyert a TV2 a múlt héten

Az RTL Klubot a múlt héten a TV2 egyetlen este sem tudta megelőzni. Hétfőn az RTL Klub főműsoridős átlaga 16,0 százalék lett, míg a TV2 12,3 százalékot ért el. Kedden 15,4 százalékot produkált az RTL, míg a TV2 13,3 százalékot. Szerdán az RTL-nek 15,4 százalékos átlagos közönségarány jött össze, míg a TV2-nek 11,8.

Csütörtökön a TV2-nek 13,6, az RTL Klubnak 16,7 százalék jutott. Pénteken a TV2-nek 13,8, az RTL Klubnak 15,5 százalékos közönségaránya lett.

Szombaton a TV2 esti főműsoridős átlaga 8,7, az RTL Klubé 14,7 százalék volt.  Vasárnap a TV2-nek 10,2, az RTL Klubnak 11,2 százaléka lett.

Így az RTL Klub az idén eddig megnyert 80 estének köszönhetően a főműsoridők 73 százalékában mondhatta magát győztesnek, míg a TV2 30 este tudott győzedelmeskedni versenytársa felett, ami ténylegesen a főműsoridők 27 százalékát jelentette.

A hét legnézettebb tévéműsora 351.495 nézővel és 21,4 százalékos közönségaránnyal a Drága örökösök című RTL-es sorozat volt.

További hírek találhatók a Media1.hu-n!

Borító: Unsplash

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!